• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Samochody elektryczne mają za mały zasięg? Lucid Air ma większy niż niejedna spalinówka

Wojciech Kaleta Autor Wojciech Kaleta
17/09/2021
w Newsy
0
Lucid Air 2021 1280 15

Lucid Air 2021 1280 15

217
SHARES
2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Jeszcze niedawno elektryki pozwalały jedynie na kręcenie się po mieście, a każda dalsza trasa oznaczała strach przed rozładowaniem baterii na trasie. Teraz Lucid zaprezentował samochód, który zasięgiem może zawstydzić sporo spalinowych aut.

Do rzeczy. Zasięg Lucid Air Dream Edition wynosi 520 mil, czyli prawie 840 kilometrów. Firma ogłosiła to już kilka miesięcy temu, ale teraz ten wynik oficjalnie potwierdził test w procedurze EPA. Taki zasięg pozwoli nam pokonać na jednym ładowaniu trasę z Zakopanego do Gdańska albo z Warszawy do Berlina (ze sporym zapasem). A zasięg to nie wszystko, co do zaoferowanie ma ten amerykański samochód.

Warto przeczytać

Jeep dalej wspiera Juventus Turyn

Masz auto powyżej 2,5 tony – uważaj od jutra!

Limitowana wersja Abartha

Osiągi też są przyzwoite

Lucid Air Dream Edition będzie dostępny w dwóch wersjach. Pierwsza z nich kładzie nacisk na zasięg, a druga na osiągi. Co to oznacza w praktyce? Słabszy samochód ma… 933 konie mechaniczne i to właśnie on może pochwalić się oficjalnym, najdłuższym zasięgiem wśród elektryków na świecie. Wersja mocniejsza przejedzie o 80 kilometrów mniej, ale za to jeszcze szybciej. Legitymuje się ona mocą 1111 koni mechanicznych, co pozwala na sprint do setki w zatrważające 2,5 sekundy.

Co ciekawe, producent podkreśla, że takie zasięgi można uzyskać tylko na 19-calowych felgach. Po zmianie kół na 21-calówki zasięg spada o około 40 mil.

Elektryki są lepsze

Samochody elektryczne już dawno pobiły spalinówki, jeżeli chodzi o moc czy przyspieszenie do setki. Lucid Air wchodzi jednak poziom wyżej i zaczyna wygrywać zasięgiem. Z czym? Mniej na jednym ładowaniu pokona między innymi: Volkswagen Arteon (2.0 TSI), Audi A6 (2.0 TFSI) i Volvo S90 (2.0 T5). A wszystkie te auta są oczywiście o wiele słabsze od słabej wersji Lucida.

Jak bardzo nie bylibyśmy fanami dźwięku silnika, zapachu benzyny i widlastych, ośmiocylindrowych silników, to musimy pogodzić się z tym, że elektryki bardzo szybko doganiają spalinówki pod każdym kątem. A niedługo zostawią je daleko w tyle.

Byłbym zapomniał – w USA Lucid Air będzie kosztował 169 tysięcy dolarów. Skusicie się?

Wojciech Kaleta
Zdjęcia: Lucid

Tagi: auta elektryczneauta elektryczne zasięglucidlucid airlucid air zasięg
Poprzedni post

Test: Nissan Leaf e+ – misja: zapomnieć o zasięgu

Następny post

Test: Cupra Leon 1.4 e-Hybrid – daje radość, ale nie wszystkim

Wojciech Kaleta

Wojciech Kaleta

Student dziennikarstwa i pasjonat motoryzacji. Pisanie na bloga to dla niego praktyka zawodowa i jednocześnie rozrywka po dniu na uczelni. Na Instagramie prowadzi profil @furykalety, gdzie wrzuca zdjęcia ciekawych samochodów.

Podobne artykuły

hp

Jeep dalej wspiera Juventus Turyn

Autor Paweł Oblizajek
20/05/2022
0

Kluby piłkarskiej to oprócz walorów sportowych także kwestie reklamowe. Najlepsi piłkarze świata to już nie tylko sportowcy ale i celebryci....

dowod

Masz auto powyżej 2,5 tony – uważaj od jutra!

Autor Konrad Stopa
20/05/2022
0

Od 21 maja wszyscy posiadacze auto powyżej 2,5 tony będą musieli posiadać dodatkowym dokument. O jakie pismo chodzi? Szacuje się,...

Limitowana wersja Abartha

Limitowana wersja Abartha

Autor Paweł Oblizajek
20/05/2022
0

Sportowa marka wchodząca w skład koncernu Stellantis opiera się głównie na sprzedaży samochodów opartych na modelu 500. W związku z...

bmw m4 csl 3

BMW M4 CSL – mocniej, szybciej, lepiej

Autor Konrad Stopa
20/05/2022
0

Chcesz fajne coupe bierzesz BMW 4, chcesz jeździć szybciej, więc kupujesz M4. Jak to za mało jest M4 CS, a...

Następny post
28 7 e1632137470212

Test: Cupra Leon 1.4 e-Hybrid - daje radość, ale nie wszystkim

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.