W ostatnim czasie bardzo dużo mówi się o Toyocie i Skodzie. Ale prawda jest taka, że żadna marka nie miała tak spektakularnego powrotu na rynek jak Dacia.
Po modelu Logan pierwszej generacji, który nie grzeszył trwałością i jakością wszystko się zmieniło. Obecne modele Dacii są bardzo konkurencyjne. Ścisła współpraca z Renault wiele daje. Chociaż w dalszym ciągu są to względnie tanie samochody (na tle konkurencji) to ich wygląd i jakość nie powoduje zmieszania. Duster czy Jogger naprawdę dobrze przyjęły się na rynku. Do tego oferowane są w wariancie z LPG, co jest kolejnym argumentem który przemawia do klientów.
Pomimo tego trzeba przyznać, że Dacia wciąż ma dosyć ubogą ofertę modelową. A ambicje marki są spore. Już teraz na rynek wprowadzany jest model Bigster. To większa odmiana świetnie przyjętego Dustera. I teraz przyszedł właśnie czas na pokazanie go szerszemu gronu. Bigster ruszy na pokaz po Polsce w dniach od 9 do 22 stycznia 2025 roku.
Dacia przygotowuje wydarzenie pod hasłem Bigster Experience. Pierwszy miejscem które odwiedzi nowość od Dacii jest salon Długołęce. Potem dotrze do Katowic, Kielc, Krakowa, Łodzi, Poznania, Warszawy, Bydgoszczy czy Szczecina. Oby poznać lepiej samochód i móc wziąć udział w wydarzeniu trzeba się zarejestrować przez specjalny formularz. Jednorazowy pokaz trwa około 30 minut i może w nim uczestniczyć 20 osób.
Przy tej okazji trzeba przedstawić nowość Dacii. Bigster to SUV o długości 4570 mm. Jest przestronniejszą wersją Dustera, która ma też większy bagażnik. Samochód wnosi markę na nowy poziom. Dowodem jest m.in wyposażenie, które do tej pory nie było oferowane w żadnym z modeli. Do samochodu można zamówić dwustrefową klimatyzację automatyczną, szklany, otwierany dach i elektrycznie podnoszoną tylną klapę. Tutaj też debiutują nowe jednostki napędowe: jest to hybryda o mocy 155 KM, silnik z rodziny Eco-G o mocy 140 KM z instalacją LPG oraz wersja o mocy 130 KM ale z napędem na obie osie (4×4).
Ceny samochodu na razie nie są znane. Dacia potrafi jednak zaskoczyć i całkiem możliwe jest, że podstawowa wersja Bigstera będzie kosztowała mniej niż 100.000 złotych. W takim przypadku o sukces nie powinno być ciężko.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Dacia