Zainteresowanie kamperami w Polsce rośnie z roku na rok. Wystarczy wspomnieć, że w I półroczu 2020 roku zarejestrowanych zostało 471 nowych kamperów z czego aż 230 sztuk w czerwcu br. Dla porównania w całym zeszłym sprzedaż pojazdów tego typu w Polsce wyniosła 662 sztuki.
Nie dziwi zatem najnowsza kampania Fiata skierowana do klientów poszukujących pojazdów typu kamper. Kampania o nazwie „ Starred Holidays” widoczna jest w prasie i przyciąga ciekawymi zdjęciami oddającymi uroki życia w kamperze. Włoski producent zachęca do zakupu samochodów zbudowanych na bazie jednego ze swoich najpopularniejszych modeli. Jednym z argumentów, który ma przekonać niezdecydowanych do zakupu jest fakt, że Ducato w dalszym ciągu pozostaje niekwestionowanym liderem w tej dziedzinie. W przeciągu ostatnich 10 lat na model ten – jako bazę do stworzenia kampera zdecydowało się przeszło 500 tysięcy rodzin.
Wśród nowości w wersji z 2020 roku można znaleźć automatyczną skrzynię biegów o 9 przełożeniach oraz nowoczesny silnik z serii Multijet 2 występujący w różnych wariantach mocy. Najsłabsza odmiana rozwija moc 120 KM, najmocniejsza zaś 180 KM. Pomiędzy znajdziemy zaś warianty o mocy 140 KM i 160 KM. Każdy Fiat Ducato wyposażony jest w systemy wspomagania jazdy (ADAS). Dodatkowo może być wyposażony w obrotowy fotel kierowcy i pasażera.
Argumentem przemawiającym za zakupem Fiata Ducato jest również dobrze rozwinięta sieć serwisowa obejmująca 6 500 punków serwisowych Fiat Professional w całej Europie. Co ważne, ponad 1 800 z nich to punkty specjalizujące się w obsłudze pojazdów typu kamper. Warto dodać również, że Fiat Professional przy współpracy z Mopar opracował pakiet Maxiumum Care Camper, który przedłuża gwarancję po jej wygaśnięciu.
Gotowe zestawy fotowoltaiczne dla kampera znajdziesz tutaj.
Paweł Oblizajek
fot. Fiat