Wielkimi krokami zbliża się do nas zupełnie nowe A6 E-Tron. Jego zakamuflowany prototyp zdążył paść ofiarą wścibskich obiektywów szpiegów motoryzacyjnych. Dzięki temu otrzymaliśmy pierwsze spojrzenie na nadchodzący model. Jednak tym razem fotografowie przyłapali nowe Audi RS6 E-Tron pokryte szczelną siatką maskującą.
Przyłapany prototyp wygląda bardzo podobnie do swojego brata spod szyldu „A”, jednak doczekał się on kilku modyfikacji. Od razu możemy dostrzec większe tarcze hamulcowe z dużymi, czerwonymi zaciskami, które sugerują, że mamy do czynienia z mocniejszą wersją modelu. Z drugiej jednak strony nie możemy być do końca pewni, czy rzeczywiście patrzymy na nadchodzące RS6. Z pewnością otrzymałoby one agresywniejsze zderzaki względem swojego rodzeństwa. Niestety szczelna siatka maskująca nie pozwala nam dokładnie przyjrzeć się nadwoziu, stąd też nie możemy dać pewnej odpowiedzi.
Niezależnie od tego, na jaki model patrzymy, został on wyposażony w dwudzielne reflektory. Oprócz tego możemy dostrzec gładki nos z trapezoidalnym wlotem wzdłuż dolnej części zderzaka, a także charakterystyczne tylne światła o nieco klinowym kształcie. Niestety niemiecka marka nie ujawniła wnętrza żadnego ze swoich konceptów A6 E-Tron. Patrząc na obecne modele marki możemy być pewni, że trafi do niego kilka ekranów o wysokiej rozdzielczości.

Audi RS6 E-Tron to nie tylko agresywniejszy wygląd
Same szczegóły techniczne modelu również pozostają tajemnicą. Wiemy jedynie, że A6 E-Tron korzysta z nowoczesnej płyty podłogowej Premium Platform Electric, która została opracowana przy współpracy z Porsche. W pozostałych kwestiach możemy sugerować się jedynie wcześniejszą koncepcją A6 E-Tron. Korzystała ona z silników elektrycznych dostarczających 476 KM mocy oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie zestawienie pozwoliłoby modelowi wystrzelić od zera do „setki” w mniej niż cztery sekundy. Oczywiście Audi RS6 E-Tron otrzymałoby mocniejszy układ napędowy, a tym samym lepsze osiągi.
Dodatkowo na pokład koncepcji trafił zestaw akumulatorów o pojemności 100 kWh, który pozwala przejechać nawet 700 km według norm WLTP. Co więcej, baterie można ładować złączem o mocy 270 kW. Korzystając z takiej wtyczki możemy uzyskać 300 km zasięgu w około 10 minut.
Standardowe A6 E-Tron trafi do sprzedaży jako model z rocznika 2024 i powinien zadebiutować w przeciągu kilku najbliższych miesięcy. Rok później dołączy do niego jego praktyczniejszy wariant Avant, a niedługo potem rodzina powiększy się o wersje wyczynowe.

Damian Kaletka
fot. Motor1
Komentarze 1