• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Rossion Q1R i Rossion Q1- szybkie i nieznane

Marcin Koński Autor Marcin Koński
16/01/2015
w Fascynacje
0
780

780

225
SHARES
2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Nigdy nie przypuszczałbym, że Amerykanie byliby zdolni do wybudowania czegoś, co waży mniej więcej tyle, co ich statystyczny obywatel i jest wielkości połowy ich przeciętnego samochodu. Jak doskonale widzicie, świat i ludzie nadal nie przestają zaskakiwać, czego najlepszym przykładem są Rossiony Q1 i Q1R, przeznaczone wyłącznie do szaleństw na torze.


Zanim jednak bezskutecznie będziecie próbować wyjść z podziwu dla amerykańskiej myśli technicznej i tak brawurowej zmiany podejścia do tematu, powiem Wam coś, co spowoduje, że wszystko wróci do normy. Rossion tak naprawdę wcale nie jest amerykańskim projektem. To przerobiony angielski Noble M400, tylko z nowszym i ładniejszym nadwoziem.

Warto przeczytać

10 pytań do… Janusz Dudek

10 pytań do… B3 Tour

Czeska policja zyskała Ferrari 458 Italia

Poza przeprojektowanym nadwoziem z rozbudowanymi wlotami powietrza oraz zmodyfikowanym dyfuzorem, samochód otrzymał to, co powinno dostać każde szanujące się, amerykańskie auto – elektryczne szyby, lusterka oraz zestaw multimedialny. Poza tym wnętrze wygląda najzupełniej w świecie normalnie. Przed oczami masz kierownicę wyglądającą jak do komputera, czy konsoli. Dalej jest prosty zestaw wskaźników, pionowa konsola centralna z dość sporym ekranem, masywnym tunelem środkowym, krótką dźwignią zmiany biegów, łudząco przypominającą tą z Forda Fiesty ST i ciasno otulającym ciało fotelem.

6

Po co te luksusy, skoro w środku nie znajdziecie za grosz polotu? Nie mam pojęcia. Z zewnątrz, jakby tak przymrużyć oczy, to zauważycie odrobinę Noble-a w linii biegnącej od nadkola do tylnej lotki. Podobieństwo znalazłem też w przedniej części. Dokładniej chodzi mi o zderzak, ale i reflektory mają w sobie coś, co nie pozwala przestać mi myśleć, że gdzieś już je widziałem wcześniej. Tył za to, to całkowicie amerykańska inicjatywa z masywnym płatem, dużymi światłami, trapezoidalnymi końcówkami wydechu, i muszę przyznać, że wreszcie coś mi się podoba.

Inną rzeczą jest to, z czego powstał Rossion Q1 i dzięki czemu jest taki ciekawy. Na ważące 1125 kg auto przypada podwójnie doładowany silnik V6 o pojemności 3 litrów, który notabene również pracuje w M400. Tutaj rozwija 450 KM oraz 530 Nm i jest w stanie katapultować auto do 100 km/h w 3.2 sekundy. Jak dobrze mniemacie, ciaśniej zestopniowane biegi pozwalają na delikatne przekroczenie 300 km/h, ale tylko o 4 km/h, więc jeśli chcielibyście doświadczyć czegoś bardziej ekstremalnego, to polecę Wam…

… Q1R, czyli torowy oblatywacz z tym samym, 3 litrowym V6, ale już nie 450 konnym, tylko wyposażonym w stado liczące okrągłe 600 rumaków. Jakby tego było mało, samochód waży zdecydowanie mniej, bo niespełna tonę, a takie parametry mogą obiecywać wiele. Niestety owe „wiele” pozostaje w sferze domysłu, bowiem nikt nie sprawdził osiągów tego potwora.

5

To również mnie nie zaskakuje. Gdyby przyszło mi siedzieć w takim wnętrzu otulonym klatką bezpieczeństwa, z kubełkami pokrytymi alcantarą, kierownicą spłaszczoną u dołu, panelem środkowym ze wszystkimi przełącznikami, które uwielbiam i cyfrowym wyświetlaczem, którego już nie lubię, to też nie zaprzątałbym sobie głowy takimi głupotami jak czas na rozpędzenie się do 100 km/h. Bardziej interesowałoby mnie ile czasu potrzeba, by osiągnąć 300 km/h.

A jeśli ciągle jesteście ciekawi tego, dlaczego Q1R nie jest dopuszczony do ruchu, to podpowiem, że wytłumaczenie jest banalnie proste – samochód nie ma przednich świateł i to na dobrą sprawę jest jedynym powodem. Tylne światła są, pasy bezpieczeństwa również. Znalazłoby się też miejsce na tablice rejestracyjne. Ponadto auto wyróżniają mikroskopijne lusterka wykonane z włókna węglowego oraz ogromnych rozmiarów spoiler, który z całą pewnością nie znalazł się tutaj przypadkiem.

Czy mógłbym być zainteresowany Rossionem Q1? Wolałbym oryginalnego Noble. I to nie M400, które jest brzydkie. M600 wygląda zdecydowanie lepiej i również potrafi być niebezpiecznie surowe. Nie wspominając o porażających prędkościach rzędu 360 km/h.

Marcin Koński

fot. fanpop.com, autoblog.com, carphotos.org, 500px.com, rossion-q1.auto-power-girl.com, auto-power-girl.com, forums.vwvortex.com, imgkid.com, forums.vwvortex.com

 

2180
2180
4130
4130
596
596
691
691
780
780
873
873
946
946
1029
1029
11113
11113
12104
12104

 

 

 

Tagi: auto na torgaleriemoto fascynacjenietypowe samochodyNobleQ1Q1RRossionszybkie i nieznanezdjęcia
Poprzedni post

BMW Serii 1 – więcej niż kosmetyczne zmiany

Następny post

Straż miejska wzywa Cię jako świadka i…

Marcin Koński

Marcin Koński

Podobne artykuły

Janusz Dudek 3 GLOWNE

10 pytań do… Janusz Dudek

Autor Konrad Stopa
04/08/2022
0

Sięgam pamięcią i wydaje mi się, że żadnego instruktora w serii #10pytańdo... jeszcze nie mieliśmy, a w końcu to te...

turbopomoc 2 GLOWNE

10 pytań do… B3 Tour

Autor Konrad Stopa
28/07/2022
0

Fani polskiego tuningu mogą kojarzyć ksywkę B3 Tour. To pewien jegomość, który bardzo dobrze wykorzystuję zajawkę do motoryzacji z pomocą...

ferrari policja 03

Czeska policja zyskała Ferrari 458 Italia

Autor Konrad Stopa
27/07/2022
0

Ciekawy twist w Czechach. Skonfiskowane od przestępcy szybkie Ferrari wykorzystano do zasilenia floty tamtejszej policji. W odpowiednim malowaniu będzie chronić...

Anna Ganczi glowne

10 pytań do… Anna „Ganczi” Gańczarek

Autor Konrad Stopa
21/07/2022
0

Anna Gańczarek to jedyna kobieta w GSMP i utytułowana sportsmenka w motosporcie. Można również powiedzieć, że typowa mistrzyni, więc idealnie...

Następny post
straz miejska

Straż miejska wzywa Cię jako świadka i...

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.