Samochód, zwłaszcza wśród mężczyzn może stać się oczkiem w głowie, dbanie o nasz pojazd to jednak nie tylko regularne serwisowanie części. Czysty, błyszczący i zadbany samochód dobrze świadczy o właścicielu, jednak na którą myjnie powinniśmy się zdecydować, kiedy chcemy doprowadzić nasz cztery kółka do porządku?
Na rynku dostępnych jest kilka rodzajów myjni samochodowych, każda z nich ma zarówno wady jak zalety, jednak ważne jest, żeby pamiętać, kiedy można, a właściwie, kiedy nie powinno się korzystać z danego typu myjni.
Myjnia bezdotykowa
Chyba najpopularniejsza, a zarazem najtańsza z dostępnych opcji. Pierwszą zaletą, widoczną na pierwszy rzut oka jest cena, przyjdzie nam zapłacić około złotówki za minutę korzystania z takiego urządzenia. Dodatkowo auto czyszczone jest przy pomocy strumienia wody pod ciśnieniem, co oznacza brak kontaktu jakichkolwiek elementów myjni z karoserią, co sprawia, że nasz lakier jest w pełni bezpieczny. Jednak w tym przypadku wszystko będziemy musieli zrobić sami, więc jest ona mniej komfortowa niż myjnie automatyczne. Dodatkowo nie mamy możliwości osuszenia pojazdu więc korzystanie z myjni bezdotykowej przy niskich temperaturach oznacza w prostej linii powrót do domu soplem lodu.
Myjnie automatyczne
Usiądź wygodnie w fotelu kierowcy lub idź na pobliską stację po kawę i wróć po czysty i lśniący samochód – to kusząca wizja, jednak i w tym przypadku można „przejechać się” na myjni.
Na rynku funkcjonuje kilka rodzajów myjni automatycznych. Pierwszą i najbardziej popularną z nich jest tzw. myjnia portalowa – najczęściej spotykana przy supermarketach czy stacjach benzynowych. To konstrukcja, w której nad stojącym w miejscu autem przesuwa się rama ze szczotkami, suszarkami oraz urządzeniami do nakładania środków czystości. Z tego typu myjni może skorzystać około 20 pojazdów na godzinę. Jednak istnieje pewne ryzyko, zwłaszcza jeśli na naszym aucie znajdziemy zaschnięty piach, błoto itp., które przy spotkaniu z twardym i szorstkim materiałem na szczotkach, może powodować uszczerbki na lakierze.
Kolejną z myjni automatycznych dostępnych na rynku jest myjnia tunelowa, czyli taka w której elementy czyszczące na stałe umieszczone są w tunelu, a nasz samochód przy pomocy pasa transmisyjnego i fotokomórek przemieszcza się pod nimi. Nie ma wielu różnic między myjnią tunelową a portalową. Największą jest tu czas, w tym przypadku można obsłużyć od 50 do nawet 100 pojazdów na godzinę.
Ostatnim, jeszcze mało popularnym rodzajem myjni automatycznej, jest myjnia parowa. Często stają się one alternatywą dla systemów wodnych, nie tylko dlatego że są od nich bardziej ekologiczne, urządzenia potrzebne do obsługi takiej myjni są tanie w eksploracji również ilość potrzebnych do otwarcia takiej myjni pozwoleń jest mniejsza.
Jednak w przypadku myjni automatycznych zwiększa się nie tylko komfort korzystania, ale także – co chyba oczywiste, koszty. Za usługę mycia w tych przypadkach przyjdzie nam zapłacić od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych
MS Wśród myjni samochodowych można wyróżnić myjnie parowe – almot-auto.pl/oferta/myjnia-parowa/. |
Artykuł sponsorowany