• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Roadshow z Jaguarem F-Type – rodzynek z V8

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
25/05/2022
w Nowe
0
Jaguar F type 22 46

Jaguar F type 22 46

137
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Omawiając preferencje potencjalnych klientów Jaguara trudno stwierdzić, że ich głównymi wymaganiami będą sportowe emocje. Z drugiej jednak strony marka ta ma model F-Type, który jest uosobieniem szybkiego i mocnego coupe. Dzięki Car-Master Kraków mogłem spędzić dzień z tym świetnym autem z V8 pod maską.

A dokładnie mówiąc były to 4 różne egzemplarze, które przygotował dla swoich gości lokalny dealer. Co ważne, były to jazdy wokół Krakowa, a nie statyczna prezentacja, więc mogliśmy sprawdzić samochody pod każdym kątem. Ważne, że wszystkie miały pod maską V8, ale różne moce (575 KM lub 450 KM), a także nadwozia (Coupe lub Roadster). Klienci mogą też wybrać napęd (tył lub 4×4).

Warto przeczytać

Test: Ford Explorer – duch zza oceanu

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

No nic – zacznijmy ten Roadshow nie bez przypadku nazwany marketingowo „Niech widzą. I słyszą.”

Jaguar F type 22 7
Jaguar F type 22 7

Niech widzą!

Samochody ze zdjęć to egzemplarze po liftingu sprzed roku. Nowy sportowy Jaguar zyskał kilka istotnych zmian względem poprzednika. W mojej opinii to modyfikacje na plus. Dlaczego?

Otóż w pysku F-Type pojawiły się dużo węższe i agresywniejsze reflektory niż poprzednio. Spłaszczyła się też atrapa chłodnicy, przez co auto wydaje się szerokie i niskie. Zwłaszcza z przodu gdzie duża maska i niewysoka karoseria jest idealny odzwierciedleniem typowe coupe.

Jaguar F type 22 19
Jaguar F type 22 19

Z tyłu auto zmieniło się nieznacznie chociaż złotawe końcówki wydechu robiły wrażenie. Subtelne wysuwane spoilery również dodają fajnego sznytu całości.

Do dyspozycji mieliśmy zarówno wersje coupe oraz otwarte roadstery. Oba nadwozia wyglądają pięknie, aczkolwiek zamknięty materiałowy dach, to jednak gorszy wybór. Jeśli chodzi o kolory nadwozi i felgi wszystko zależy od gustu, ale moje serce ukradł ciemnozielony lakier, którym jeździłem przez cały dzień na dłużej.

Jaguar F type 22 25
Jaguar F type 22 25

Niech słyszą!

Odświeżenie dwuosobowego modelu przyniosło zaskakujące rozwiązanie. Otóż pod maską zamiast V6 trafił silnik V8. I to nie byle jaki, bo pięciolitrowy wspomagany kompresorem. Dostępny jest do kupna w kilku wariantach, które mieliśmy do dyspozycji:

  • F-type Convertible – 450 KM i RWD
  • F-type Convertible – 450 KM i AWD
  • F-Type Coupe R – 575 KM i AWD
  • F-Type Coupe R – 575 KM i AWD z ceramicznymi hamulcami
Jaguar F type 22 1
Jaguar F type 22 1

Ważniejsze jednak, że wszystkie są świetne i genialnie brzmią. Aktywny wydech potrafi naprawdę świetnie strzelić i ucieszyć zarówno kierowcę, jak i innych użytkowników auta.

Każdy z nich wyposażony był w 8-biegowy automat ZF, który jest genialny i działa ekspresowo. W trybie sportowy potrafi szarpnąć i jak na sportowy samochód przystało wystrzelić do przodu. W zestawie oczywiście pojawiły się manetki, które idą za kierownicą i przyjemnie pomagają w sportowej jeździe. Korzystałem non stop!

Jaguar F type 22 30
Jaguar F type 22 30

Dwie twarze F-type!

Po całym dniu jazd powiem wam szczerze, że trudno wybrać czy wolę mocniejszą wersją z napędem 4×4 (575 KM tylko z AWD), czy słabsze RWD. Biorąc pod uwagę, że klimat deszczowej wiosny towarzyszył nam w podróży, to mokra nawierzchnia powodowała częsty uślizg tej tylnej osi. Oczywiście systemy były na posterunku, ale RWD jest bardziej wulgarne, co w dłuższym okresie czasu może być męczące. Z drugiej jednak strony sportowe auto nie może być uniwersalne.

A Jaguar F-Type dzięki trybom jazdy można zaliczyć jako „daily”. Układ kierowniczy i zawieszenie w trybie normalnym jest w miarę akceptowalne. Dzięki temu żadna dziura w drodze nie powinna skończyć się awarią lub gorszym zdrowiem kierowcy. Dotyczy to także progów zwalniających lub krawężników.

Jaguar F type 22 40
Jaguar F type 22 40

Druga twarz tego coupe, to jednak tryb dynamiczny. Wówczas automat działa szybciej, zawieszenie jest bardziej zwarte, a reakcje na gaz niemal natychmiastowe. To wtedy można usłyszeć lepszy dźwięk z 4 końcówek rur wydechowych oraz osiągnąć 3,7 sekund do setki. Dodam jednak, że nawet wtedy auto jest bardziej miękkie niż konkurencja, a kierownica nie działa z oporem traktora i samochód jest zwrotny.

Genialne są też hamulce. Nawet te bez ceramiki, ponieważ ich zalety pojawiają się przy naprawdę ekstremalnym użyciu auta. Na co dzień, nawet w dynamiczne jeździe powiększone zaciski i tarcze raczej rzadko się przegrzeją. A prędkość maksymalna to aż 300 km/h.

Jaguar F type 22 28
Jaguar F type 22 28

Są alternatywy

F-type dostępny jest jeszcze w 300-konnej wersji z 2-litrowym silnikiem R4, ale o nim wspominam tylko z grzeczności. No i może z faktów finansowych, bo dzięki temu cena zaczyna się od 336 tysięcy złotych, a nie 500, czy nawet 700 za najbardziej dopasione wersje.

Pali też na pewno mniej, bo wersje V8 to raczej koszty powyżej 15 l na 100 kilometrów.

Jaguar F type 22 13
Jaguar F type 22 13

Czuć zwierzęcy instynkt Jaguara!

Dzięki temu za kierownicą tego sportowego samochodu można poczuć prawdziwe emocje i pazur tego Jaguara ze znaczka marki. Auto ma naprawdę spore możliwości i daję ogromny poziom endorfin. Czy to lekki uślizg, czy głowa na zagłówku od przyspieszeń to tylko cząstka z nich za kierownicą F-Type.

Przypomnę jednak, że przy tym sportowym charakterze, „Jag” jednocześnie nie wymaga od kierowcy mega umiejętności. Nawet mniej doświadczeni drajwerzy zachowując trochę rozsądku i włączoną elektronikę będą mieli sporo frajdy i emocji. I te wrażenia nie będą kojarzyć się ze strachem!

Jaguar F type 22 16
Jaguar F type 22 16

Podsumowując Roadshow – na pewno nas zobaczyli i usłyszeli. Życzę sobie i wam, żebyśmy mogli tego doświadczać częściej, ale trzymając kluczyki do tej zabawki w dłoni.

Konrad Stopa

Jaguar F type 22 39
Jaguar F type 22 39
Jaguar F type 22 40
Jaguar F type 22 40
Jaguar F type 22 41
Jaguar F type 22 41
Jaguar F type 22 42
Jaguar F type 22 42
Jaguar F type 22 43
Jaguar F type 22 43
Jaguar F type 22 44
Jaguar F type 22 44
Jaguar F type 22 45
Jaguar F type 22 45
Jaguar F type 22 46 1
Jaguar F type 22 46 1
Jaguar F type 22 47
Jaguar F type 22 47
Jaguar F type 22 1
Jaguar F type 22 1
Jaguar F type 22 2
Jaguar F type 22 2
Jaguar F type 22 4
Jaguar F type 22 4
Jaguar F type 22 5
Jaguar F type 22 5
Jaguar F type 22 6
Jaguar F type 22 6
Jaguar F type 22 7
Jaguar F type 22 7
Jaguar F type 22 8
Jaguar F type 22 8
Jaguar F type 22 9
Jaguar F type 22 9
Jaguar F type 22 10
Jaguar F type 22 10
Jaguar F type 22 11
Jaguar F type 22 11
Jaguar F type 22 13
Jaguar F type 22 13
Jaguar F type 22 14
Jaguar F type 22 14
Jaguar F type 22 16
Jaguar F type 22 16
Jaguar F type 22 17
Jaguar F type 22 17
Jaguar F type 22 18
Jaguar F type 22 18
Jaguar F type 22 19
Jaguar F type 22 19
Jaguar F type 22 20
Jaguar F type 22 20
Jaguar F type 22 21
Jaguar F type 22 21
Jaguar F type 22 22
Jaguar F type 22 22
Jaguar F type 22 23
Jaguar F type 22 23
Jaguar F type 22 24
Jaguar F type 22 24
Jaguar F type 22 25
Jaguar F type 22 25
Jaguar F type 22 26
Jaguar F type 22 26
Jaguar F type 22 28
Jaguar F type 22 28
Jaguar F type 22 29
Jaguar F type 22 29
Jaguar F type 22 30
Jaguar F type 22 30
Jaguar F type 22 31
Jaguar F type 22 31
Jaguar F type 22 32
Jaguar F type 22 32
Jaguar F type 22 33
Jaguar F type 22 33
Jaguar F type 22 34
Jaguar F type 22 34
Jaguar F type 22 35
Jaguar F type 22 35
Jaguar F type 22 36
Jaguar F type 22 36
Jaguar F type 22 37
Jaguar F type 22 37
Tagi: coupef-typejaguarjaguar f-typeroadshow
Poprzedni post

Odnaleźli 50-letniego Mustanga w stodole

Następny post

10 pytań do… Miłośnicy czterech kółek

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Ford Explorer 36

Test: Ford Explorer – duch zza oceanu

Autor Konrad Stopa
27/01/2023
0

Marząc o amerykańskim śnie nie trzeba importować aut zza oceanu. Ford Explorer to typowy SUV z USA, którego możecie oficjalnie...

Opel Astra stara vs nowa 6

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Autor Paweł Kaczor
26/01/2023
0

”Bierz nową Astrę i zrób z nią coś fajnego” – taki rozkaz usłyszałem niedawno. Odkąd Opel uśmiercił serię OPC słowa...

Hyundai Bayon

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Autor Damian Kaletka
25/01/2023
0

Hyundai Bayon jest dobry, ale nie jest doskonały.

Lexus UX 250 H 2022 1

Test: Lexus UX 250 H – hybrydowy czas

Autor Konrad Stopa
20/01/2023
0

Lexus UX to najmniejszy SUV z rodziny tego japońskiego producenta. W wersji UX 250 h ten crossover po liftingu idealnie...

Następny post
m4K

10 pytań do... Miłośnicy czterech kółek

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET