Renault Pro+ czyli modyfikowane dostawczaki

Auta dostawcze często są zabudowane są w taki sposób, aby sprostać niejednokrotnie wygórowanym oczekiwaniom przedsiębiorców. Mieliśmy okazję przyjrzeć się z bliska ofercie Renault PRO+. Prześledźmy zatem te możliwości!

W przyjemnej scenerii Hotelu Skansen w Sierpcu miałem okazję zobaczyć nowości z palety produktów roboczych francuskiego producenta. Trafic i Master jako nowe modele debiutowały nie tak dawno, a już producent z Boulogne-Billancourt na Polskim rynku zaprezentował zabudowy PRO+

IMG 1194 1024x768 Renault Pro+ czyli modyfikowane dostawczaki

Trafic

Nowa odsłona Trafica nie uległa rewolucji, a jedynie doświadczyła drobnych poprawek. Dla niewprawnego obserwatora kłopotem może być dostrzeżenie zmian, a te zaobserwować możemy z przodu auta. Nieco powabu spadło na grill oraz lampy, które to obecnie wykonane są w technologii Full Led. Nawiasem mówiąc światła do jazdy dziennej upodobniły się nieco do osobowej stawki producenta, zyskując kształt litery C. Zmiany w środku są równie symboliczne – deska zyskała jednobarwne wykończenie i to był było na tyle. Nowością w Traficu jest również skrzynia automatyczna EDC!

IMG 1202 1024x768 Renault Pro+ czyli modyfikowane dostawczaki

Zabudowy na Traficu

Oferta producenta to 75 konfiguracji, biorąc pod uwagę warianty wysokości, długości auta oraz paletę silnikową. Bazowa wersja zabudowy to furgon, którego powierzchnię ładunkową można konfigurować w zakresie 3,2 – 8,6m3. Jedną z popularniejszych zabudów Trafica to izoterma wewnętrzna, a na jazdach miałem okazję zobaczyć tę zabudowę w wykonaniu firmy CarPol. Na imprezie dostępna była również wersja Trafica, jako pojazdu do przewozu osób o ograniczonej mobilności.

IMG 1183 1024x768 Renault Pro+ czyli modyfikowane dostawczaki

Mistrz w nowych szatach

Master zdecydowanie zmienił się bardziej. Podobnie jak mniejszy brat zmiany widoczne są głównie z przodu. Model zyskał nowy kształt lamp, które mi osobiście nieco przypominają te z Mercedesa Sprintera. Podobnie jak Trafic lampy wykonane są w technologii full LED, a światła do jazdy dziennej również maja kształt litery C.

Środek uległ również sporym zmianom. Producent zdecydował się na zwiększenie ergonomii kabiny oraz udostępnienia kolejnych udogodnień z zakresu mobilnego biura. Wnętrze uległo odchudzeniu – nastąpiło zmniejszenie liczby schowków, jednak ich łączna pojemność nie uległa zmianie. Te które zostały są spore i pojemne.

IMG 1215 1024x768 Renault Pro+ czyli modyfikowane dostawczaki

We wnętrzu zastaniemy nowa deskę rozdzielczą z nowym ekranem oraz pokrętłami do sterowania klimatyzacją. Poza tym przed pasażerem znajdziemy wysuwany cupholder, a obok niego wysuwana półkę, która przyjmie ciężar do aż 25kg!

Zabudowa na Masterze

Podobbnie jak w Traficu najczęściej wybierany będzie furgon. Model w zależności od konfiguracji jest gotów przyjąć od 8-17 m3 ładunku. Ten model na evencie był zdecydowanie szerzej reprezentowany. Mogłem zapoznać się z zabudową izotermiczną, kurierska czy nawet Mastera jako kampera. W imprezie udział brały zabudowy wykonane na podwoziu Mastera, a te reprezentowały zabudowy skrzyniowe z HDS-em, wywrotka trójstronna oraz laweta.

IMG 1156 1024x768 Renault Pro+ czyli modyfikowane dostawczaki

Park samochodów modyfikowanych Renault to wiele ciekawych propozycji, które regularnie będziemy testować. Zachęcamy do zapoznania się z nasza kategorią aut roboczych, gdzie znajdziesz wiele testów, a nowe już niedługo.

Bartosz Kowalczyk

Dyskusja

komentarzy

Bartosz Kowalczyk

Bartek Kowalczyk

Pasjonat motoryzacji od najmłodszych lat. Lubi pogrzebać przy swoim aucie i naprawiać je samodzielnie. W testach zwraca szczególną uwagę na frajdę z jazdy oraz walory użytkowe samochodu. Z wykształcenia logistyk, traktujący dziennikarstwo motoryzacyjne jako przyjemną zabawę i rozwijanie swojego hopla. Miłośnik podróży starający się czerpać przyjemność z każdego pokonanego kilometra w swoim obecnym aucie – audi A3 Sportback. Największe marzenie motoryzacyjne – odrestaurowanie Youngtimera i podróż po zachodniej Europie.