E-tech będzie nową grupą modeli francuskiego producenta, która będzie łączyć ekologię i ekonomię. Będą to hybrydy, również ładowane z gniazdka, które uzupełnią lukę między elektrykami i standardowymi autami Renault. Na początek pojawią się tak zmodernizowane: Clio i Captur.
Oba te modele łączy silnik 1,6 z dodatkiem dwóch elektryków. Jeden z nich pomaga rozrusznikowi, a drugi to standardowy motor elektryczny. Ponadto podobna w obu modelach jest nowa skrzynia biegów bez sprzęgła z kilkoma trybami pracy. Dzięki jej zastosowaniu auta mogą poruszać się tylko na prądzie.
Ważniejszym z tych dwóch modeli jest zdecydowanie Captur E-tech, który jest jednocześnie hybrydą typu plug-in. 9,8 kWh bateria pozwala na przejechanie nawet 65 kilometrów z prędkością do 135 km/h. Zestaw napędowy tego modelu generuje 160 KM.
W Clio natomiast silniki mają łączną moc 140 KM, a samochód posiada dużą mniejszą baterię (1,2 kWh), którą ładujemy hamując. Nie znamy niestety zasięgu takiego ekologicznego Clio, ale może poruszać się na samym prądzie do prędkości 70 km/h.
Renault zapewnia, że dzięki takiej technologii samochody będą mogły pochwalić się niskim spalaniem. Captur to nawet 1,5 l na 100 kilometrów, a Clio 3-4 litry na 100 km. Przyznacie, że dość atrakcyjnie.
Konrad Stopa
fot. Renault