Styczeń to czas podsumowań. Analizowane są różne tabele, zyski i straty. Dział handlowy oceniany przede wszystkim na podstawie uzyskiwanych wynikach sprzedaży. Francuzka marka nie wypadła w tym względzie najlepiej.
Chociaż wyniki są dalekie od zadowalających, to jednak nie ma się też czym martwić. Francuski producent zakończył rok 2021 z 6,7% spadkiem sprzedaży oraz 0,6% spadkiem udziału w rynku w porównaniu do roku poprzedniego. Spadek odnotowano zarówno w sprzedaży samochodów dostawczych jak i samochodów osobowych. W Europie Renault dostarczono do klientów 984 784 pojazdy. Światowa sprzedaż aut osobowych i dostawczych osiągnęła zaś 1,751,089 egzemplarzy. Nie są to wyniki, które zadowalają producenta.
Z drugiej strony zaś Renault dobrze poradziło sobie ze sprzedażą samochodów elektrycznych. Udało się uzyskać udział na poziomie 14% co potwierdza wzmocnienie pozycji na europejskim rynku samochodów elektrycznych. W 2021 roku gama samochodów E-Tech stanowiła aż 30% samochodów osobowych producenta sprzedawanych na Starym Kontynencie. Oznacza to wzrost o 17% w porównaniu z 2020 rokiem.

W oficjalnym rankingu wygląda to jeszcze lepiej. Renault zajmuje trzecie miejsce w segmencie samochodów elektrycznych, a ich najmniejszy model – ZOE uplasował się na drugim miejscu rankingu.
Plany producenta na 2022 rok nie są jeszcze do końca potwierdzone. Mówi się o prowadzeniu kolejnych modeli – Megane E-tech oraz Austral. A czy doczekamy się powrotu legendarnego modelu Renault 5? Czas pokaże.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Renault