Site icon Motopodprad.pl

Renault Megane RS Trophy-R rządzi na Ringu

renault megane r s trophy r

renault megane r s trophy r

Honda Civic Type R zdetronizowana! Nowym królem Nurburgringu wśród przednionapędówek jest odchudzone Renault Megane RS.

Trochę ponad rok nie było mocnych na Hondę Civic Type R jeśli chodzi o okrążenie w Zielonym Piekle. O rekordzie Hondy pisaliśmy w tym artykule, a jej czas wynosił 7.43,8. Teraz następuje zmiana na pozycji lidera, bo Renault wykonało skuteczny atak uzyskując 7.40,1.

Rekordowe auto to specjalna edycja Renault Megane RS Trophy-R. Wyróżnia się ona kilkoma istotnymi przeróbkami, ale przede wszystkim znaczną redukcją masy. Kompakt Renault zrzucił aż 130 kg, ale nie wiadomo dokładnie jakim kosztem. Pewnym jest brak tylnej kanapy, szyby z kompozytów oraz wstawiona pół-klatka bezpieczeństwa. Silnik pozostał bez zmian – to wciąż 1.8 turbo o mocy 300 KM i 400 Nm. 

Za kierownicą Meganki zasiadł Laurent Hurgon mający doświadczenie w wyścigach kategorii GT4 oraz w długodystansowych.

Kto chce sobie kupić taki samochód musi działać szybko. Prezentacja odbędzie się podczas GP Monako na torze w Monte Carlo 24 maja. Trophy-R to limitowana do kilkuset egzemplarzy edycja specjalna, więc pewnie chętnych nie zabraknie.

Teraz będziemy czekać na odpowiedź Hondy, która ze swojego zeszłorocznego czasu musi urwać jakieś 4 sekundy, by znowu wyjść na czoło stawki. Civic Type R po liftingu był już widziany na Północnej Pętli, więc próba generalna jest kwestią czasu. Plotki mówią o karbonowym dachu obniżającym masę i środek ciężkości auta, ale to na pewno nie koniec trików, jakie mają przygotowane japońscy inżynierowie.

Bartłomiej Puchała
fot. Renault

Exit mobile version