Renault Megane RS 275 Trophy – na pohybel Leonowi Cuprze

Król może być tylko jeden twierdzi Renault i prezentuje specjalną wersję Megane 275 Trophy, która ma strącić z panowania na Nürburgringu Seata Leona Cuprę!

Renault podjął rzuconą przez Seata rękawicę i zamierza zrzucić z tronu Seata Leona Cuprę 280, aktualnego rekordzistę przejazdu jednego okrążenia na Nürburgringu. Cupra dokonała tego w czasie 7 minut 58 sekund i 4 setne sekundy, pokonując 265 konne Megane RS Trophy. Renault wzięło się w garść i dorzuciło 10 KM (teraz jest 275 KM i 360 Nm momentu obrotowego). Tak powstał Megane 275 Trophy. Jednak moc to nie wszystko.

Całkowicie nowy jest lżejszy, tytanowy układ wydechowy. Pokombinowano też przy zawieszeniu. Regulowane amortyzatory oraz sprężyny pochodzą z rajdowej wersji Megane, a mechanizm różnicowy wyposażono w funkcję ograniczonego poślizgu. Na 19 calowych kołach zamontowano opony Michelin Pilot Sport Cup 2 o zwiększonej przyczepności.

717 1024x713 Renault Megane RS 275 Trophy   na pohybel Leonowi Cuprze

W środku znajdziemy skórzane fotele Recaro z czerwonymi przeszyciami, alcantarę na kierownicy oraz drążku zmiany biegów, a także kilka emblematów Trophy. Słowem – motosport w każdym calu.

Czas przejazdu Renault Megane 275 Trophy na Nurburgringu zostanie ogłoszony w dniu 16 czerwca. Czekacie? Ja tak!

Adam Gieras

źródło. Renault 

 

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim garażu stoją obecnie Skoda Octavia III 1.4 TSI 150 KM Audi A3 1.8T 150 KM, a od niedawna spełnienie marzeń - Mercedes W124 E-24 (K-Jet, 220 KM). Nigdy nie kupię chyba nowszego auta niż mam ;)