• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Renault 5 Turbo – mocarz z grupy B

Mikołaj Kostrzewa Autor Mikołaj Kostrzewa
08/01/2016
w Fascynacje
0
2016 02 26 09 44 04

2016 02 26 09 44 04

137
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Cofnijmy się do lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku, aby przekonać się, że niektóre z produkowanych wtedy aut miały to „coś”. Tym czymś jest, lub tymi „cosiami” będą: moc, bezkompromisowość i duże wymagania wobec kierującego. To, według mnie krótka definicja Renault 5 Turbo.

Warto przeczytać

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Trudne wybory: DS 4 E-Tense vs BMW 128ti – dwa światy

Trudne wybory: Ford Explorer V vs Ford Explorer IV

Nie da się ukryć, że w tamtych latach dało znaleźć się kilka samochodów, które moglibyśmy określić tymi przymiotnikami, ale wydaje mi się, że Renault 5 Turbo jest jedynym, który najszybciej przychodzi mi na myśl wspominając słynną, rajdową grupę B. W dodatku jeden ze szczęśliwców będzie miał okazję na jego kupno.

Oferowany egzemplarz to istny majstersztyk. Pod maską znajdziemy czterocylindrowy, doładowany silnik o pojemności 1397cc generujący 160 KM i 221 Nm momentu obrotowego. Przy masie własnej wynoszącej 970 kg, całość pozwala na osiągnięcie pierwszej „setki” już w 6,9 – sekundy, a prędkość maksymalna przekracza 200 km/h.

Dodajmy do tego napęd na tylną oś i 5-biegową, manualną skrzynię biegów i sukces gwarantowany. Spójrzcie też na kolorystykę. Cudo. Z zewnątrz nadwozie i felgi pokryte niesamowitym, metalicznym kolorem Olympe Blue. W środku podobnie, ale są też czerwone dodatki à la przeszycia na fotelach i boczkach drzwi. Zwróćcie uwagę na to, jak wszystko zostało utrzymane. Pokuszę się o stwierdzenie, że pomimo 57 tyś kilometrów przebiegu stan jest niemalże salonowy! Coś niesamowitego.

Jak podaje serwis wystawiający ogłoszenie, „piątka” turbo pierwszy raz została zarejestrowana 15-tego sierpnia 1981 roku i do tej pory przejechała 57639 kilometrów. Początek swojego żywota spędziła w słonecznej Italii, aby potem móc trafić w ręce prywatnego kolekcjonera z Belgii. W tej chwili samochód przebywa w deszczowej Wielkiej Brytanii z której przydałoby się go zabrać, prawda?

Autentyczność auta potwierdza dołączona karta z ASI (Automotoclub Storico Italiano) i pomimo zgubionej książki serwisowej, sprzedawca zapewnia o doskonałym stanie technicznym pojazdu.

No dobra.. wszystko fajnie, pięknie, ale ile trzeba za to zapłacić? Trochę ponad 89 tysięcy… funtów brytyjskich, co w przeliczeniu daje nam 515000 PLN. Czy warto? Zdecydowanie, choć w większości przypadków ten pojazd pozostanie w naszej sferze marzeń. Natomiast, jeżeli trafi się ktoś, kto zdecyduje się na zakup.. proszę, odezwij się do mnie szczęśliwcu!

Mikołaj Kostrzewa

 

rsz renault 5 turbo 03
rsz renault 5 turbo 03
rsz renault 5 turbo 13
rsz renault 5 turbo 13
rsz renault 5 turbo blue 2
rsz renault 5 turbo blue 2
rsz renault 5 turbo blue 4
rsz renault 5 turbo blue 4
rsz renault 5 turbo blue 10
rsz renault 5 turbo blue 10
rsz renault 5 turbo blue 13
rsz renault 5 turbo blue 13

 

źródło/zdjęcia: 4starclassic.com

Tagi: klasykipasjonaciperełki motoryzacyjnerenaultRenault 5używanewyszukanewyszukane samochodyznalezione
Poprzedni post

[Wideo] Rykiem przez tunel i…

Następny post

Do poczytania – Książka „Rajd Dakar” J. Boneckiego

Mikołaj Kostrzewa

Mikołaj Kostrzewa

Podobne artykuły

Opel Astra stara vs nowa 6

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Autor Paweł Kaczor
26/01/2023
0

”Bierz nową Astrę i zrób z nią coś fajnego” – taki rozkaz usłyszałem niedawno. Odkąd Opel uśmiercił serię OPC słowa...

BMW 1 vs DS4 19

Trudne wybory: DS 4 E-Tense vs BMW 128ti – dwa światy

Autor Paweł Kaczor
19/01/2023
1

Druga generacja DS 4 chce udowodnić, że nowa, francuska marka może być zaliczana do grona producentów klasy premium. BMW serii...

Explorer vs Explorer 12

Trudne wybory: Ford Explorer V vs Ford Explorer IV

Autor Paweł Kaczor
12/01/2023
0

Po wielu latach nieobecności Ford Explorer powrócił do Europy! Zupełnie nowa, szósta już odsłona tego amerykańskiego SUV-a dostępną jest w...

2022

Czas podsumować 2022 rok

Autor Konrad Stopa
30/12/2022
0

Może koniec roku jest dopiero jutro, ale kto to widział, żeby pracować w sobotę i to jeszcze w taką, która...

Następny post
2016 02 26 09 43 26

Do poczytania - Książka "Rajd Dakar" J. Boneckiego

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET