Marka, która do niedawna była określana jako tańsza alternatywa dla Fiata, już w tym momencie znacznie przeskoczyła włoskiego producenta.
Należąca do Renault marka przestała być samochodem, który kojarzy się z bylejakością. Aktualnie oferuje modele, które bez większego trudu mogą konkurować z innymi popularnymi markami. Nie są to już awaryjne samochody, ale pojazdy które w rozsądnej cenie oferują znacznie więcej niż konkurencja. Nowa polityka Dacii i prace włożone w poprawę jakości widać po wynikach sprzedaży. Wszystkie aktualnie produkowane modele znajdują swoich klientów. Gada modelowa jest przemyślana i trafia w gusta potencjalnych zainteresowanych.
Słowa wstępu potwierdzają wyniki sprzedaży. Pierwszym sukcesem marki jest dynamiczny wzrost sprzedaży w 2022 roku. W porównaniu z 2021 rokiem sprzedaż wzrosła o 6,8%. Marka osiągnęła wynik na poziomie 573 800 sztuk sprzedanych samochodów. To jednak nie koniec dobrych wiadomości. W 2022 roku marka przekroczyła próg 8 milionów sprzedanych samochodów. Wynik ten udało się osiągnąć licząc sprzedaż począwszy do 2004 roku.
Ostatnim ale również ważnym sukcesem marki jest rekordowy udział w rynku samochodów osobowych w Europie, który znajduje się na poziomie 7,6%. Dla porównania w 2021 roku Dacia mogła się pochwalić udziałem w rynku na poziomie 6,2%.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Autor, Dacia