• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Range Rover Sport — widzieliśmy go na żywo!

Redakcja Motopodprad Autor Redakcja Motopodprad
26/05/2022
w Nowe
0
Range Rover Sport 1

Range Rover Sport 1

139
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ciemna kotara, zasłaniająca krwistoczerwonego Range Rovera, skrywa dokładnie to, czego można było się spodziewać po stylizacji nowych luksusowych SUV-ów spod zielonego owalu. Styliści jednak postarali się o to, by samochód potrafił zaskoczyć przy pierwszym spotkaniu. Wystarczy tylko zajść Sporta od tyłu.

Odkąd Land Rover postanowił rozszerzyć bardziej prestiżową i luksusową linię modelową Range Rover, minęło już 17 lat. W 2005 roku, do króla luksusowych samochodów terenowych, dołączył mniejszy (co nie znaczy, że mały) model Sport, konkurujący z klasą wyższą SUV-ów w postaci m. in. BMW X5, Audi Q7, czy Porsche Cayenne. To, czym najbardziej wsławił się Range Sport, to gama silnikowa, głównie składająca się z benzynowych silników V6 i V8 (topowy o mocy 550 KM), ale i miłośnicy bardziej zdroworozsądkowych jednostek wysokoprężnych, również znajdą coś dla siebie.

Warto przeczytać

Test: Volkswagen ID.5 GTX – elektryczne GTI?

Test: Ford Explorer – duch zza oceanu

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Range Rover Sport 8
Range Rover Sport 8

Oczywiście, jak przystało na auto o takim rodowodzie, właściwości terenowe również powinny być więcej, niż satysfakcjonujące. Chociaż w miejskiej dżungli — gdzie raczej na pewno spotkamy Sporta — nie są aż tak istotne. Głębokość brodzenia na poziomie 90 cm (gdzie na wyświetlaczu można obserwować, ile mamy jeszcze „zapasu”) oraz prześwit na poziomie niemal 28 cm, to całkiem sensowne wartości, jak na ten segment samochodów. Kąt natarcia oraz zejścia to odpowiednio 33 i 30 stopni — też raczej powinny znaleźć obojętność w oczach kupujących Range-a Sporta. W razie, gdyby auto jednak trafiło na amatora off-roadu, będzie miało do dyspozycji adaptacyjny tempomat, potrafiący dostosować prędkość do warunków poza asfaltem. Jedynym zadaniem kierowcy będzie utrzymanie odpowiedniego toru jazdy.

To, co zdecydowanie bardziej zainteresuje przyszłych właścicieli owego auta, to rozwinięcie designu modelu, jednocześnie też przybliżenie jej do obecnej gamy modelowej (ale bardziej Velara i Evoque-a, niż oryginalnego, jak go nazwę „The Range Rovera”). Cechy charakterystyczne? Proste linie, niemal płaska maska, masywne zderzaki. Stosunkowo niewielkie światła oraz grill. Do listy warto dodać niemal płaską linię boczną z unoszącą się linią okien, chowane klamki oraz udawany wlot powietrza w błotnikach. Jakieś niespodzianki? Raczej nieszczególnie. Chyba, że przejdziemy do tyłu.

Range Rover Sport 10
Range Rover Sport 10

Pierwsze, co rzuci się w oczy to prosta, niemal ascetyczna forma, pozbawiona wybrzuszeń. Zderzak zamyka się w linii klapy bagażnika i jedynym wysuniętym elementem jest dokładka, wraz z dyfuzorem oraz parą (moim zdaniem trochę przerośniętych) końcówek wydechu w kształcie rombu. Powyżej, w oczy rzuca się czarna blenda z równie mrocznym napisem „Land Rover”, łącząca idealnie wkomponowane światła. Piętro wyżej mamy już pokaźną lotkę dachową i dwie, rekinie płetwy, służące za anteny (każdego możliwego rodzaju) oraz kamerę cofania. Całość przyozdabia kombinacja czarnego lakieru dodatków oraz Firenze Red, a nadkola wypełniają ogromne, 23 calowe felgi.

Wnętrze nie powinno nikogo zaskakiwać. Proste kształty i formy są tu tak powszechne, jak na zewnątrz. Jeśli jednak spodziewasz się aż tak daleko idącej digitalizacji, co w Velarze, to możesz odetchnąć z ulgą. Jest tu o cal bardziej analogowo. Niemniej jednak, centrum wszechświata ma przekątną ekranu przeciętnego laptopa — 13,1 cala. Komendy wydawane palcem są płynnie realizowane, a grafika jest prosta i ładna. Nagłośnienie w postaci 29 głośników od Meridana, to według zapewnień producenta, najlepsze, co można spotkać w Range Roverach. Muszę uwierzyć na słowo bo ani nie sprawdziłem, ani nie mam też zbyt dużego doświadczenia z tym audio. Poza tym, do dyspozycji pasażerów jest mnóstwo skóry, alcantary, szlachetnych materiałów oraz włókna węglowego o wzorze, spotykanym do tej pory wyłącznie w Lamborghini. Krótko mówiąc, wszystko, co najlepsze w motoryzacji.

Range Rover Sport 11
Range Rover Sport 11

Gama silnikowa Range Sporta będzie zawierać zarówno silniki wysokoprężne, benzynowe oraz jednostki typu Plug-in. Te ostatnie, mają zapewnić prąd na co najmniej 80 km (o ile nie lecisz, ile elektryczna fabryka daje) i łączną moc na poziomie 440 lub 510 KM. Zdecydowani na diesla, będą mieć do wyboru trzy warianty 3-litrowej jednostki — 250, 300 i 350 KM. A jeśli lubisz zapach benzyny o poranku, na pewno zdecydujesz się na 3-litrowego sześciocylindrowca, albo 4.4 V8. Pierwszy z nich, dysponuje mocą 360, bądź 400 KM, za to topowy (póki co) motor produkuje 530 KM. W przyszłości ma pojawić się też potężne, ponad 600-konne SVR oraz wersja czysto elektryczna.

Na zakończenie, trochę cen. Nowy Range Rover Sport, z bazowym turbodieslem ma kosztować co najmniej 482 200 złotych. Prezentowany model, w wersji — jak zgaduję — Plug-in oraz First Edition (występuje tylko z mocniejszym wariantem), pakietem lakierowanych na czarno elementów nadwozia, oknem dachowym i dosłownie kilkoma innymi dodatkami kosztuje ponad 800 tysięcy złotych. Nie jest to jednak szczyt szczytów, bo mamy jeszcze klasyczne V8, a możliwości indywidualizacji samochodu są równie nieskończone, co górna granica cenowa.

Marcin Koński

Range Rover Sport 2
Range Rover Sport 2
Range Rover Sport 3
Range Rover Sport 3
Range Rover Sport 4
Range Rover Sport 4
Range Rover Sport 5
Range Rover Sport 5
Range Rover Sport 6
Range Rover Sport 6
Range Rover Sport 7
Range Rover Sport 7
Range Rover Sport 8
Range Rover Sport 8
Range Rover Sport 9
Range Rover Sport 9
Range Rover Sport 10
Range Rover Sport 10
Range Rover Sport 11
Range Rover Sport 11
Tagi: nowy range rovernowy range rover sportprezentacjarange roverrange rover sport
Poprzedni post

Ambitne plany Lancii

Następny post

Test: Suzuki SX4 S-cross – czas na nowe szaty

Redakcja Motopodprad

Redakcja Motopodprad

Podobne artykuły

Volkswagen ID5 GTX 8

Test: Volkswagen ID.5 GTX – elektryczne GTI?

Autor Bartosz Kowalczyk
30/01/2023
0

To czy elektryki to przyszłość motoryzacji sprawa jest otwarta a w zasadzie nawet dyskusyjna, jednak nie ma co się obrażać...

Ford Explorer 36

Test: Ford Explorer – duch zza oceanu

Autor Konrad Stopa
27/01/2023
0

Marząc o amerykańskim śnie nie trzeba importować aut zza oceanu. Ford Explorer to typowy SUV z USA, którego możecie oficjalnie...

Opel Astra stara vs nowa 6

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Autor Paweł Kaczor
26/01/2023
0

”Bierz nową Astrę i zrób z nią coś fajnego” – taki rozkaz usłyszałem niedawno. Odkąd Opel uśmiercił serię OPC słowa...

Hyundai Bayon

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Autor Damian Kaletka
25/01/2023
0

Hyundai Bayon jest dobry, ale nie jest doskonały.

Następny post
Suzuki Sx4 22 3

Test: Suzuki SX4 S-cross - czas na nowe szaty

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET