• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Range Rover Evoque – wady i zalety

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
08/06/2022
w Nowe
0
Range Rover Evoque 31

Range Rover Evoque 31

452
SHARES
4.1k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Range Rover Evoque to jeden z ciekawszych aut brytyjskiego producenta, który wizualnie podoba się prawie wszystkim. Niestety trochę kosztuje, ale to zdecydowanie produkt premium. Przyjrzałem się mu dokładniej, by porównać jego wady i zalety.

Z samym modelem miałem już do czynienia o czym przeczytacie choćby tutaj, ale tym razem do dyspozycji trafiła się inna wersja. Był to świeży egzemplarz z najsłabszym dieslem z całej stawki i to właśnie na jego przykładzie postaram się porównać szereg plusów i minusów. Przejdźmy więc do mojego podsumowania.

Warto przeczytać

Kombivany wracają – nowy Ford Tourneo Connect

Test: Mercedes-Benz Citan – gdzie jest ta gwiazda?

Test: Land Rover Discovery P300 – brytyjskie wyżyny

Zalety Range Rover Evoque:

1. Szeroka gama silnikowa

Trzeba przyznać, że Land Rover jako jedna z nielicznych marek oferuje swoje modele z różnymi rodzajami silników. Możemy zakupić kilka diesli, parę jednostek benzynowych, a nawet hybrydę plug-in. Oczywiście nie można liczyć na kilkanaście opcji, ale to i tak szeroki wybór.

Wersja D163, to tak naprawdę dwulitrowy silnik Diesla , który skrywa 163 KM. Mimo, że to najsłabsza odmiana, to nie zauważyłem za dużej różnice względem wcześniej testowanej wersji 200-konnej. I co ciekawe auto dalej jest w miarę dynamiczne, a przy tym dużo bardziej ekonomiczne. Jego średnie spalanie to około 7 litrów na 100 km.

Dodam tylko, że auto do 100 km/h rozpędza się w 9,8 sekundy. V-max to 196 km/h, a maksymalny moment obrotowy, to 380 Nm.

Range Rover Evoque 73
Range Rover Evoque 73

2. Atrakcyjny wygląd

W sumie o gustach dyskutować się nie powinno, ale trzeba przyznać, że Land Rover zrobił naprawdę dużo dobrego w nadwoziu Evoque. Ten najmniejszy model zawiera wszystkie najlepsze cechy większych Range Roverów (jak wysoko zawieszona maska i spory grill), a przy tym jest dużo poręczniejszy niż większe modele.

Poza tym w wersji Bronze auto było dwukolorowe. Dach oraz dodatki były polakierowane w kolor różowego złota, a reszta to ciemno-grafitowy lakier. Biorąc pod uwagę, że linia dachu i okien zwęża się ku tyłowi to sprawia, że auto wygląda bardzo atrakcyjnie.

Range Rover Evoque 71
Range Rover Evoque 71

3. Przyjemne materiały

Evoque dobrze wygląda również w środku. Sam design jest naprawdę ciekawy, ale nie tylko wizualnie. Oprócz zmysłu wzroku miło wnętrze się też dotyka. Oprócz skóry i plastiku pojawiło się też aluminium, a nawet elementy drewniane.

Oprócz tego w Evoque sporo jest elektronik i to tej porządnej. Środkowe dwa ekrany zajmują prawie całą konsolę centralną, ale działają bardzo dobrze. Są responsywne, małą ładne grafiki i do tego świetnie współpracują z kierowcą.

Trzeci ekran pojawił się między zegarami, ale akurat on jest dość dziwnie wpasowany w analogowe zegary.

Range Rover Evoque 29
Range Rover Evoque 29

Wady Range Rover Evoque:

1. Cennik

Land Rover Range Rover Evoque pochodzi z tej bardziej prestiżowej linii marki. Logiczne więc jest, że taki model musi trochę kosztować. Zaglądając do konfiguratora minimalna cena za ten model, to 212 tysiące złotych. Tyle kosztuje najsłabsza 160-konna benzyna. Wersja D163 to minimum 233 tysiące złotych. Z dodatkami w wersji ze zdjęć wycena tego auta to już jednak prawie 275 tysięcy złotych.

Przyznacie, że to trochę dużo jak na miejskie auto, ale oprócz designu jak na Land Rovera przystało ma też aspiracje terenowe. W końcu pojawił się w bebechach napęd AWD.

Range Rover Evoque 58
Range Rover Evoque 58

2. Skrzynia biegów

Do tego typu auta trochę nie wyobrażam sobie innego rozwiązania niż automatyczna skrzynia biegów. W tym przypadku jest to 9-biegowa przekładnia, która nieźle współpracuje z kierowca, ale ma swoje humoru.

Często potrafi szarpnąć i błędnie odczytać intencje kierowcy. Zwłaszcza przy szybkiej zmianie kierunku jazdy auto do tyłu lub do przodu rusza z wyraźnym skokiem. Może to trochę przestraszyć, więc należy o tym po prostu pamiętać

Range Rover Evoque 45
Range Rover Evoque 45

3. Gaśnica w dziwnym miejscu

To już kolejny model z portfolio tej marki, który w dość dziwnym miejscu ma gaśnicę. Umiejscowienie pod siedzeniem pasażera z przodu to częste rozwiązanie w autach sportowych. Evoque bym takim nie nazwał, ale widocznie w Wielkiej Brytanii dochodzi do częstych pożarów.

Z punktu widzenia kierowcy to bardzo dobre rozwiązanie, ale z punktu pasażera siedzącego na tym fotelu zdecydowanie nie. Po prostu jest to niewygodne i w dłuższej trasie daje się we znaki. I to nieważne w jakim ustawieniu tego siedzenia.

Range Rover Evoque 26
Range Rover Evoque 26

Gdybym kierował się sercem, to naprawdę Range Rover Evoque by mnie do siebie przekonał. Moim zdaniem ma więcej plusów niż minusów, ale rozsądek może trochę pomieszać w tym wyborze. Jeśli finanse nie są większym problemem, to ten samochód na pewno będzie dobrą inwestycją. Niestety nie za bardzo nadaje się na auto typowo rodzinne, ale póki dzieci nie dorosną powinien dać radę. Bagażnik ma aż 590 litrów, aczkolwiek kabina pasażerska (zwłaszcza z tyłu) nie jest za wielka.

Ja jej jeszcze nie mam, więc z Evoque rozstawało mi się ciężko.

Konrad Stopa

Galeria Range Rover Evoque:

Range Rover Evoque 26
Range Rover Evoque 26
Range Rover Evoque 27
Range Rover Evoque 27
Range Rover Evoque 28
Range Rover Evoque 28
Range Rover Evoque 29
Range Rover Evoque 29
Range Rover Evoque 30
Range Rover Evoque 30
Range Rover Evoque 41
Range Rover Evoque 41
Range Rover Evoque 42
Range Rover Evoque 42
Range Rover Evoque 44
Range Rover Evoque 44
Range Rover Evoque 45
Range Rover Evoque 45
Range Rover Evoque 47
Range Rover Evoque 47
Range Rover Evoque 48
Range Rover Evoque 48
Range Rover Evoque 54
Range Rover Evoque 54
Range Rover Evoque 56
Range Rover Evoque 56
Range Rover Evoque 58
Range Rover Evoque 58
Range Rover Evoque 59
Range Rover Evoque 59
Range Rover Evoque 60
Range Rover Evoque 60
Range Rover Evoque 64
Range Rover Evoque 64
Range Rover Evoque 67
Range Rover Evoque 67
Range Rover Evoque 71
Range Rover Evoque 71
Range Rover Evoque 72
Range Rover Evoque 72
Range Rover Evoque 73
Range Rover Evoque 73
Tagi: range roverRange Rover Evoque
Poprzedni post

Ciekawe Ferrari z Sopotu

Następny post

10 pytań do… Aldona Marciniak

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Ford Tourneo Connect 2022 57

Kombivany wracają – nowy Ford Tourneo Connect

Autor Konrad Stopa
27/06/2022
0

Dziś wiele osób twierdzi, że autem uniwersalnym jest SUV. Jeszcze kilka lat temu był nim kompaktowy hatchback, a kilkanaście kombivan....

Test: Mercedes-Benz Citan – gdzie jest ta gwiazda?

Test: Mercedes-Benz Citan – gdzie jest ta gwiazda?

Autor Paweł Oblizajek
24/06/2022
0

Kombivany to dosyć popularne samochody, które potrafią sprostać najbardziej wygórowanym wymaganiom. Doceniają je przedsiębiorcy, a także rodziny, dla których liczy...

Land Rover Discovery 50

Test: Land Rover Discovery P300 – brytyjskie wyżyny

Autor Konrad Stopa
20/06/2022
0

Myśląc o Land Roverze przed oczami mam zielone wyżyny Szkocji lub Anglii. Nie wiem dlaczego, ale Discovery idealnie pasuje do...

Nissan Juke Hybrid 17 1

Nissan Juke Hybrid – pierwsze spotkanie

Autor Konrad Stopa
13/06/2022
1

Nissan w 2030 roku planuje mieć w gamie tylko samochody elektryczne. W międzyczasie swoim klientom zaproponuje jednak hybrydy. Jedną z...

Następny post
Aldona Marciniak GLOWNE

10 pytań do... Aldona Marciniak

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.