Site icon Moto Pod Prąd

Przyczepa z napędem elektrycznym – Lightship L1

Przyczepa z napedem elektrycznym 8

Przyczepa z napedem elektrycznym 8

Lightship L1 pomoże mniej spalać i mniej zużywać energii. Pomysł jest tak oczywisty, że dziwne, że nikt wcześniej tego nie upowszechnił. Stworzyli ją byli pracownicy Tesli.

Ciężkie i nieporęczne przyczepy kempingowe, chociaż z biegiem lat udało się odchudzić, to i tak nadal powodują, że pojazdy, które je ciągnął zużywają więcej paliwa/energii elektrycznej. Jednak czy tak musi być? Tutaj na scenę wchodzi Lightship L1.

Ben Parker i Toby Kraus, to dwaj weterani Tesli, którzy założyli nową firmę. Starają się stworzyć coś zupełnie innego, do czego przyzwyczaiła nas ich stara firma: pojazdy rekreacyjne. Jakiś czas temu ujawnili swój pierwszy produkt, czyli przyczepę kempingową Lightship L1. Jest to przyczepa elektrycznie wspomagana, która jak twierdzą twórcy, nie wypływa na zasięg pojazdu elektrycznego.

Przyczepa z napedem elektrycznym 6

Co się kryje pod przyczepą

Twórcy zastosowali bardziej wydajną konstrukcję i są przekonani, że L1 jest trzy razy bardziej aerodynamiczna niż tradycyjne przyczepy turystyczne, co pomaga zmniejszyć jej wpływ na zasięg pojazdu holującego.

Ich twór wykorzystuje akumulator o pojemności 80 kWh, czyli jest to odpowiednik tego co można znaleźć w Mercedesie EQC. Jak to dokładnie działa? Przyczepa w trakcie holowania sama się pcha, przez co pojazd elektryczny nie odczuwa dodatkowego ciężaru, a zatem powinien w teorii wykorzystać pełny dostępny zasięg.

Przyczepa z napedem elektrycznym 1

Co jednak najważniejsze, trick ten można zastosować również w przypadku aut spalinowych. Funkcjonuje tutaj dokładnie ta sama zasada, a zatem spalimy mniej benzyny niż wtedy, gdybyśmy ciągnęli zwykłą przyczepę, bez dodatkowego napędu.

Przyczepa prawie samowystarczalna

Kolejną ciekawostką jest fakt, że na dachu przyczepy zainstalowano panele słoneczne. Ich wykorzystanie pozwoli zmniejszyć znacznie zużycie generatora lub gazu, gdy właściciel dojedzie na miejsce.

Lightship L1 ma 8,2 m długości, 2,5 m szerokości i do 3 m wysokości w trybie kempingowym. W pełni załadowana przyczepa waży 3401 kg i może pomieścić od czterech do sześciu osób, w zależności od konfiguracji.

Przyczepa z napedem elektrycznym 7

Oczywiście za innowacją idą też koszty, a te nie są małe. Cena przyczepy zaczyna się od 125 000 dolarów. Jeśli to nie odstraszyło, to przyczepę można już zamawiać po wpłacie 500 dolarów. Produkcja ma rozpocząć się pod koniec 2024 r.

Konrad Grobel

Fot. Lightship

Exit mobile version