Posiadanie samochodu wymaga od właścicieli pewnej dozy opieki nad swoimi samochodami. Szereg czynności oprócz tankowania i mycia samochodu zawiera również jego serwis. Poniżej przedstawiamy prawdy i mity dotyczące serwisowania pojazdów w ASO.
Użytkowanie samochodu na co dzień wiąże się z różnymi kosztami. Niektóre z nich jak ubezpieczenie lub serwis wpisane są w posiadanie auta. Trzeba wybierać więc jak najlepsze rozwiązania, by dobry stan naszego samochodu utrzymywał się jak najdłużej. Warto zatem rozważyć korzystanie z autoryzowanych stacji obsługi. Komplet takich usług możecie dostać na przykład w serwisie Volvo w Bielsku-Białej.
Mit 1: Serwisowanie w ASO jest zawsze droższe
Utarło się, że serwis u producenta kosztuje zawsze więcej. To nieprawda, ponieważ często korzysta się z oryginalnych części, które i tak zamawia się w danym ASO, a kompleksowa obsługa pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Trzeba też jasno powiedzieć, że często udaje się w takiej stacji otrzymać rabat.
Prawda 1: Rzeczywiste koszty serwisowania w ASO
To, co charakteryzuje ASO to przejrzystość usług. Dzięki uczciwemu i klarownemu podejściu autoryzowanej stacji obsługi klient zna wszystkie koszty i poszczególne wyceny części oraz usług. Dzięki odpowiedniej wiedzy takie stacje są w stanie przedstawić też bardzo prawdopodobne kosztorysy napraw i danej obsługi, więc końcowy rachunek nie różni się znacząco od finalnego.
Mit 2: Niezależne warsztaty są równie dobre jak ASO
Wiele użytkowników kieruje się ceną i oszczędnością, korzystając z niezależnych warsztatów. Niestety nie zawsze taka strategia jest opłacalna, ponieważ wiedza i jakość usług danego mechanika odbiega od standardów ASO. W końcu wysoka kwalifikacja i ograniczenie swojej oferty do danej marki powoduje, że pracownicy danej stacji rozwiązują problem szybciej i bez pomyłek, co oszczędza czas i koszty.
Prawda 2: Unikalne korzyści z korzystania z ASO
Korzystanie z ASO to wybór, który zagwarantuje profesjonalne podejście do problemu, korzystanie z oryginalnych części zamiennych oraz fachową obsługę najwyższej klasy. To odwdzięczy się szybką i jasną usługą oraz bezstresową naprawą, która nie wymaga od właściciela większego zaangażowania. Jeżeli samochód jest objęty jakąś akcją serwisową, to ta informacja jest w posiadaniu ASO — warsztat niezależny nie wykona akcji serwisowej i nie usprawni w tym zakresie samochodu. Brak wykonania Akcji Serwisowej może skutkować poważną i kosztowną awarią. Serwis ASO wykona natomiast taką akcję bezpłatnie.
Mit 3: Serwisowanie w ASO jest niezbędne dla utrzymania gwarancji
Wczytując się w zawiłości prawne, teoretycznie od pewnego czasu nie ma obowiązku serwisowania auta w ASO, by utrzymać gwarancję. Zmieniła to dyrektywa GVO z 2010 roku, uznająca, że świadczenie tego rodzaju usług wyłącznie przez autoryzowane stacje obsługi jest naruszeniem reguł panujących na wolnym rynku. Podsumowując, nowy samochód na gwarancji nie musi być serwisowany wyłącznie w ASO, aczkolwiek znacznie ułatwia to późniejsze wątpliwości.
Prawda 3: Jak gwarancja naprawdę działa?
Umowa gwarancyjna między producentem i użytkownikiem nie wymusza obecności na przeglądach w ASO. Z drugiej jednak strony taki niezależny warsztat musi przeprowadzić okresowe badanie zgodnie z wymaganiami producenta. Nieautoryzowany serwis musi wobec tego dysponować odpowiednim sprzętem i oprogramowaniem diagnostycznym, stosować części o jakości porównywalnej z oryginalnymi i wykonywać wyłącznie czynności wyznaczone przez producenta. Wszystko musi zostać udokumentowane, abyśmy mieli potwierdzenie serwisowania samochodu zgodnie z zaleceniami i nie mieli problemów w razie nieuznania naprawy gwarancyjnej przez producenta np. z uwagi na niewłaściwy cykl serwisowania.
Myślę, że powyższe wyjaśnienia oczyściły trochę prawdę na temat autoryzowanych stacji obsługi i przybliżyły sens korzystania z takiego rozwiązania. Dbanie o własne auto to nieraz trudne zadanie, ale lepiej sprawy, o których nie mamy pojęcia, zostawić profesjonalistom, którzy dzięki wysokiej jakości obsługi pozwolą nam cieszyć się nienagannym stanem naszego auta przez długie lata.
Materiał powstał z pomocą partnera Volvo Car Autoboss Bielsko-Biała