• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Prawda i mity na temat serwisowania w ASO

Redakcja Motopodprad Autor Redakcja Motopodprad
16/11/2023
w Porady
0
Serwis Volvo

Serwis Volvo

223
SHARES
2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Posiadanie samochodu wymaga od właścicieli pewnej dozy opieki nad swoimi samochodami. Szereg czynności oprócz tankowania i mycia samochodu zawiera również jego serwis. Poniżej przedstawiamy prawdy i mity dotyczące serwisowania pojazdów w ASO.

Użytkowanie samochodu na co dzień wiąże się z różnymi kosztami. Niektóre z nich jak ubezpieczenie lub serwis wpisane są w posiadanie auta. Trzeba wybierać więc jak najlepsze rozwiązania, by dobry stan naszego samochodu utrzymywał się jak najdłużej. Warto zatem rozważyć korzystanie z autoryzowanych stacji obsługi. Komplet takich usług możecie dostać na przykład w serwisie Volvo w Bielsku-Białej.

Warto przeczytać

Złomowanie katalizatorów Volkswagen

Zakładam na zimę opony Nokian Snowproof 2

OFF ROAD – gdzie jeździć?

Mit 1: Serwisowanie w ASO jest zawsze droższe

Utarło się, że serwis u producenta kosztuje zawsze więcej. To nieprawda, ponieważ często korzysta się z oryginalnych części, które i tak zamawia się w danym ASO, a kompleksowa obsługa pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Trzeba też jasno powiedzieć, że często udaje się w takiej stacji otrzymać rabat.

ADVERTISEMENT

Prawda 1: Rzeczywiste koszty serwisowania w ASO

To, co charakteryzuje ASO to przejrzystość usług. Dzięki uczciwemu i klarownemu podejściu autoryzowanej stacji obsługi klient zna wszystkie koszty i poszczególne wyceny części oraz usług. Dzięki odpowiedniej wiedzy takie stacje są w stanie przedstawić też bardzo prawdopodobne kosztorysy napraw i danej obsługi, więc końcowy rachunek nie różni się znacząco od finalnego.

Mit 2: Niezależne warsztaty są równie dobre jak ASO

Wiele użytkowników kieruje się ceną i oszczędnością, korzystając z niezależnych warsztatów. Niestety nie zawsze taka strategia jest opłacalna, ponieważ wiedza i jakość usług danego mechanika odbiega od standardów ASO. W końcu wysoka kwalifikacja i ograniczenie swojej oferty do danej marki powoduje, że pracownicy danej stacji rozwiązują problem szybciej i bez pomyłek, co oszczędza czas i koszty.

Prawda 2: Unikalne korzyści z korzystania z ASO

Korzystanie z ASO to wybór, który zagwarantuje profesjonalne podejście do problemu, korzystanie z oryginalnych części zamiennych oraz fachową obsługę najwyższej klasy. To odwdzięczy się szybką i jasną usługą oraz bezstresową naprawą, która nie wymaga od właściciela większego zaangażowania. Jeżeli samochód jest objęty jakąś akcją serwisową, to ta informacja jest w posiadaniu ASO — warsztat niezależny nie wykona akcji serwisowej i nie usprawni w tym zakresie samochodu. Brak wykonania Akcji Serwisowej może skutkować poważną i kosztowną awarią. Serwis ASO wykona natomiast taką akcję bezpłatnie.

Mit 3: Serwisowanie w ASO jest niezbędne dla utrzymania gwarancji

Wczytując się w zawiłości prawne, teoretycznie od pewnego czasu nie ma obowiązku serwisowania auta w ASO, by utrzymać gwarancję. Zmieniła to dyrektywa GVO z 2010 roku, uznająca, że świadczenie tego rodzaju usług wyłącznie przez autoryzowane stacje obsługi jest naruszeniem reguł panujących na wolnym rynku. Podsumowując, nowy samochód na gwarancji nie musi być serwisowany wyłącznie w ASO, aczkolwiek znacznie ułatwia to późniejsze wątpliwości.

Prawda 3: Jak gwarancja naprawdę działa?

Umowa gwarancyjna między producentem i użytkownikiem nie wymusza obecności na przeglądach w ASO. Z drugiej jednak strony taki niezależny warsztat musi przeprowadzić okresowe badanie zgodnie z wymaganiami producenta. Nieautoryzowany serwis musi wobec tego dysponować odpowiednim sprzętem i oprogramowaniem diagnostycznym, stosować części o jakości porównywalnej z oryginalnymi i wykonywać wyłącznie czynności wyznaczone przez producenta. Wszystko musi zostać udokumentowane, abyśmy mieli potwierdzenie serwisowania samochodu zgodnie z zaleceniami i nie mieli problemów w razie nieuznania naprawy gwarancyjnej przez producenta np. z uwagi na niewłaściwy cykl serwisowania.

Myślę, że powyższe wyjaśnienia oczyściły trochę prawdę na temat autoryzowanych stacji obsługi i przybliżyły sens korzystania z takiego rozwiązania. Dbanie o własne auto to nieraz trudne zadanie, ale lepiej sprawy, o których nie mamy pojęcia, zostawić profesjonalistom, którzy dzięki wysokiej jakości obsługi pozwolą nam cieszyć się nienagannym stanem naszego auta przez długie lata.

Materiał powstał z pomocą partnera Volvo Car Autoboss Bielsko-Biała

Tagi: asoporadyserwis autaserwisowanie autawspółpraca reklamowa
Poprzedni post

Toyota Camry z nową odsłoną

Następny post

Ceny nowego Passata w Polsce

Redakcja Motopodprad

Redakcja Motopodprad

Podobne artykuły

katalizator 2

Złomowanie katalizatorów Volkswagen

Autor Redakcja Motopodprad
07/12/2023
0

Katalizatory odgrywają kluczową rolę w redukcji szkodliwych substancji emitowanych przez pojazdy, jednak w kontekście Volkswagena (https://autocatalystmarket.com/pl/pl/products/volkswagen) warto poznać różne typy...

Zakladam Nokian Snowproof 2 2

Zakładam na zimę opony Nokian Snowproof 2

Autor Konrad Stopa
01/12/2023
0

Może 1 grudnia to niezbyt rozsądna data na wymianę opon zimowych, ale ważne, żeby zrobić to przed większymi przymrozkami. W...

off road

OFF ROAD – gdzie jeździć?

Autor Redakcja Motopodprad
30/11/2023
0

Przejażdżki typu OFF ROAD to nie tylko ekscytująca rozrywka, ale również sposób na połączenie kilku pasji. Pozwala on szkolić umiejętności...

Panamera Turbo S 95 (20)

Radio w samochodzie – ile kosztuje podatek na 2024?

Autor Konrad Stopa
21/11/2023
0

Może nie wszyscy zdają sobie sprawę, ale abonament radiowo-telewizyjny obowiązuje również kierowców. Ile będzie kosztować podatek za radio w aucie...

Następny post
passat ceny

Ceny nowego Passata w Polsce

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • opony zimowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version