• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Poznań Motor Show 2017 – jak było?

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
09/04/2017
w Newsy
0
stinger e1491744512378

stinger e1491744512378

182
SHARES
1.7k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Poznański Motor Show każdego roku odwiedza rekordowa liczba gości. Nie ma w tym nic zaskakującego, ponieważ jest to jedyne wydarzenie motoryzacyjne w Polsce o tak wysokiej randze.

Warto przeczytać

W kilka sekund zarobił srogi mandat

Ambitne plany Lancii

Polestar 3 – elektryczny SUV od Szwedów

 

W ubiegłym roku poznański salon samochodowy odwiedziło ponad 130 000 osób, a w tym roku organizatorzy spodziewają się kolejnego rekordu. Czy mają ku temu podstawy? Moim zdaniem zdecydowanie tak, a wiele ich argumentów przyjechało do nas prosto z największych światowych wystaw.

Tradycyjnie Motor Show jest dla importerów dobrą okazją do pokazania nowości na naszym rynku, a tych akurat przygotowali pod dostatkiem. Jedną z najważniejszych premier jest Volkswagen Arteon. Plasujący się w gamie marki powyżej Passata, następca CC łączy w sobie sportowe linie i tradycyjną elegancje. Wszystko za sprawą nadwozia Gran Turismo, które perfekcyjnie łączy cechy auta sportowego i wygodnego sedana klasy premium. Szkoda, że projektanci nie popuścili wodzy fantazji także we wnętrzu, które do złudzenia przypomina pozostałe modele marki.

 

 

W segmencie SUV-ów premierowy pokaz zaliczyło Volvo z modelem XC60. Rynkowy hit marki nareszcie doczekał się odświeżenia i nawiązuje stylistyczne do nowych modeli. We wnętrzu, które znamy z S/V90 i XC90 styliści dokonali kilku kosmetycznych zmian dodatkowo podkreślając charakter auta.

 

 

Na stoisku obok, Alfa Romeo zaprezentowała pierwszego SUV-a w historii marki. Model Stelvio razem z Giulią ma pomóc wrócić Alfie na szczyt. Oba modele cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Oby przełożyło się to na słupki sprzedaży.

 

 

Kilka kroków dalej i znajdujemy się na stoiskach Maserati, które zaprezentowało pełną gamę modelową oraz stand Aston Martina z DB11 i Vanquishem S. Prawdziwą bombę przygotowało Ferrari wystawiając LaFerrari Aperta. Jedno z zaledwie dwustu wyprodukowanych egzemplarzy nie będzie częstym widokiem na naszych drogach. Brawo, że polskiemu oddziałowi udało się pokazać go rodzimej publiczności. Gwiazda stoiska kompletnie przyćmiła premierę 812 Superfast.

 

 

Panamera Sport Turismo to jedna z tych premier, których byłem najbardziej ciekawy. Na pierwszych zdjęciach koncepcja przedłużonej Panamery kompletnie mi nie odpowiadała szczególnie, że nie należę do grupy wielbicieli tego modelu. Chociaż moje ortodoksyjne poglądy na temat tej marki raczej nie pozwolą mi przyznać, że pięciodrzwiowe Porsche z silnikiem z przodu jest fajne to po obejrzeniu auta na żywo jestem skłonny przyznać, że jeszcze praktyczniejsza Panamera może znaleźć spore grono wielbicieli.

 

 

Producenci z Azji także przywieźli do Poznania wiele nowości. Najważniejszym punktem stoiska Hondy był nowy Civic Type R. Z Type R-em mam pewien problem, bo z każdym modelem jestem przekonany, że większej ilości spoilerów nie da się już zaprojektować w kompakcie. I wtedy Honda prezentuje kolejną generację tego modelu obwieszając go kolejnymi spoilerami, dokładkami i agresywnymi dodatkami. Jak każdy Civic i ta generacja znajdzie swoich wielbicieli i w niedługim czasie będziemy mogli obejrzeć te auta na ulicy.

 

 

Prawdziwym hitem Poznań Motor Show była Kia Stinger, której kształty nie wypadały blado nawet przy urodziwych hostessach. Zaraz obok, Hyundai pokazał nowe i30 także w wersji Wagon. Trzeba obowiązkowo wspomnieć o kilku mniej spektakularnych premierach – nowym Suzuki Swift, Nissanie Micra i Peugeocie 5008, odświeżonym Land Roverze Discovery, a także nowej Ibizie.

 

 

Z roku na rok producenci coraz bardziej stawiają na auta napędzane silnikami elektrycznymi. Odzwierciedleniem tego trendu było kilka marek, które w tym roku postawiły wyłącznie na pojazdy elektryczne. Gości elektryzowały stoiska Toyoty z nowym Priusem Plug-in, BMW, które oprócz modeli z serii iPerformance promowało tradycyjne modele w wersjach hybrydowych oraz Mini debiutujące w segmencie aut hybrydowych. Po raz pierwszy oficjalnie na polskiej ziemi podziwialiśmy króla elektryków – stoisko Tesli przeżywało istne oblężenie dzięki modelom S i X.

 

 

W dobie alternatywnych źródeł zasilania nie słabnie zainteresowanie markami z tradycjami. Coraz lepiej radzący sobie na naszym rynku Rolls-Royce przedstawił modele: Ghost, Dawn w oryginalnej wersji by Fashion oraz Wraith Black Badge, który skradł moje serce. Ten sam dealer wprowadza do Polski markę Alpina, która zadebiutowała modelami B5 i B7. O rosnącej sile niszowych do tej pory marek świadczy sukces Infiniti. Marka ciągle rozwija sieć dealerską w naszym kraju, a nowe modele cieszą się dużą popularnością. Trudno się dziwić patrząc na piękne Q60 i prototyp Project Black S, którym szefowie marki sondują rynek. Oby wyniki tego działania były zadowalające, bo Black S zdecydowanie zasługuje na wciągnięcie go do oferty.

 

 

Na koniec chciałem szczególnie wspomnieć o dwóch markach. Mercedes-Benz świętując 50-lecie AMG przygotował stoisko, którym całkowicie zdeklasował konkurencje. Oprócz szerokiej gamy modeli AMG i premiery GT R i GT C postawiono na klasyki – pomimo upływu lat wciąż fenomenalnie prezentuje się 190E Evo II.  Drugą marką jest Arrinera, która wciąż budzi bardzo wiele kontrowersji. Producent wspomniał, że wersja drogowa jest już prawie gotowe do produkcji. Osobiście dalej postrzegam to auto bardziej jako produkt marketingowy niż realny supersamochód. Niemniej jednak trzymam kciuki za rozwój tego projektu.

 

 

Kolejna edycja targów po raz kolejny upływa pod znakiem wielu dużych i małych premier. Porównywanie ich do zachodnich odpowiedników w dalszym ciągu nie ma uzasadnienia chociaż widać rosnące zainteresowanie kluczowych graczy oraz wzrost zainteresowania polskim rynkiem. Zabrakło kilku dużych marek jak Renault czy Opel, ale ich miejsce zajęły debiutujące firmy, które do tej pory były nieobecne na naszym rynku. Trzymam kciuki, aby ta i kolejne edycje odnosiły sukcesy, ponieważ salon samochodowy w Poznaniu jest barometrem kondycji rynku motoryzacyjnego w Polsce.

 

Rafał Kaim

 

812 1
812 1
813
813
814
814
815
815
5009
5009
5010
5010
alpina
alpina
alpina2
alpina2
arrinera
arrinera
arrinera1
arrinera1
arrinera2
arrinera2
arrinera3
arrinera3
arteon
arteon
arteon2
arteon2
arteon3
arteon3
arteon5
arteon5
arteon6
arteon6
aston
aston
aston1
aston1
aston2
aston2
civic1
civic1
civic2
civic2
discovery
discovery
discovery1
discovery1
discovery2
discovery2
DSC04188
DSC04188
DSC04245
DSC04245
DSC04306
DSC04306
DSC04308
DSC04308
DSC04317
DSC04317
DSC04323
DSC04323
DSC04372
DSC04372
DSC04381
DSC04381
DSC04390
DSC04390
DSC04394
DSC04394
DSC04404
DSC04404
DSC04405
DSC04405
DSC04477
DSC04477
DSC04483
DSC04483
DSC04492
DSC04492
DSC04493
DSC04493
DSC04494
DSC04494
DSC04495
DSC04495
DSC04497
DSC04497
DSC04501
DSC04501
DSC04506
DSC04506
DSC04509
DSC04509
DSC04511
DSC04511
DSC04513
DSC04513
DSC04519
DSC04519
DSC04520
DSC04520
DSC04526
DSC04526
DSC04538
DSC04538
DSC04539
DSC04539
DSC04554
DSC04554
DSC04559
DSC04559
ibiza
ibiza
ibiza1
ibiza1
laf
laf
laf1
laf1
laf4
laf4
laf5
laf5
laf6
laf6
laf7
laf7
laf8
laf8
laf9
laf9
s90
s90
s901
s901
stelvio1
stelvio1
stelvio2
stelvio2
stelvio3
stelvio3
stelvio4
stelvio4
stinger e1491744512378
stinger e1491744512378
stinger1
stinger1
stinger4
stinger4
stinger5
stinger5
stinger6
stinger6
stinger7
stinger7
swift
swift
swift1
swift1
xc60
xc60
xc601
xc601
xc602
xc602
xc603
xc603
Tagi: Motor Showpoznańpoznań motor showtargi mototargi motoryzacyjne w poznaniu
Poprzedni post

Mercedes-Benz ujawnia wnętrze nowej klasy S

Następny post

Kompresory samochodowe – jak wybrać?

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

audi a3 mandat

W kilka sekund zarobił srogi mandat

Autor Konrad Stopa
27/05/2022
0

Kierowca tego Audi A3 nie miał dobrego dnia. Podjął kilka złych decyzji i w kilka sekund zarobił mandat na prawie...

Ambitne plany Lancii

Ambitne plany Lancii

Autor Paweł Oblizajek
26/05/2022
0

Wspaniała historia marki rozmieniana jest na drobne. Niegdyś legenda jest dzisiaj sprzedawana na jednym rynku europejskim - we Włoszech. Według...

polestar 3 teaser

Polestar 3 – elektryczny SUV od Szwedów

Autor Konrad Stopa
24/05/2022
0

A tak naprawdę od chińskiego Geely, który jest aktualnie właścicielem Volvo. Producent zapowiada kolejny elektryczny model tej marki. Polestar 3...

mercedes benz

Mercedes – luksus dostępny dla każdego!

Autor Redakcja Motopodprad
24/05/2022
0

Kiedy pomyślimy o luksusowym aucie, mamy przed oczami ogromny komfort, płynną jazdę, wyposażenie składające się z zaawansowanej technologii, idealne, nieskazitelne...

Następny post
kompresory samochodowe1

Kompresory samochodowe - jak wybrać?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.