Podczas Engine Expo w Stuttgarcie rozdano w sumie 12 nagród w konkursie International Engine of The Year. Nagrodę główną zgarnęli Włosi, tuż przed… Brytyjczykami.
Międzynarodowe Jury konkursu na Silnik roku zakończyło obrady i głosowanie. Podczas odbywającego się w Niemczech eventu Engine Expo ogłoszono tegorocznych laureatów w 12 kategoriach. Nagroda główna ponownie jedzie do Włoch, bo najlepszy na świecie jest wciąż motor V8 Ferrari. To już czwarty z rzędu triumf tej marki! Nie na darmo Enzo mawiał, że 'buduje silniki, do których przykręca koła’. Ta maksyma wciąż jest żywa w Maranello.
W pozostałych kategoriach wyróżnienia otrzymali:
Jaguar Land Rover – najlepszy napęd elektryczny pełny; kategoria mocy 350-450 KM
Moc: 400 KM
Zastosowanie: Jaguar I-Pace
BMW: najlepsza hybryda
Silnik 1.5 benzyna + silniki elektryczne
Zastosowanie: BMW i8
Ferrari: najlepszy silnik sportowy; kategoria mocy 550-650 KM; kategoria mocy 650+ KM
Silnik 3.9 V8 biturbo
Zastosowanie: linia modelowa 488 oraz F8 Tributo
Ford: kategoria mocy poniżej 150 KM
Silnik 1.0 Ecoboost
Zastosowanie: Fiesta, Focus, C-Max, Mondeo, EcoSport
Audi: kategoria mocy 150-250 KM
Silnik 2.0 TFSI
Zastosowanie: Audi TT, TT S, S1, S3, A3, A4, A5, A6, Q2, Q3, Q5
Porsche: kategoria mocy 250-350 KM
Silnik 2.5 turbo
Zastosowanie: 718 Boxster S, 718 Cayman S
Mercedes-AMG: kategoria mocy 450-550 KM
Silnik 4.0 V8 biturbo
Zastosowanie: Mercedes-AMG GT, GT S, GT C, GT R, S, C, E, G, GLC, Maybach S, Aston Martin Vantage, DB11
Bartłomiej Puchała
fot. Ferrari