Poznaliśmy ceny nowej Škody Scala

66 500 zł za wersję Active z silnikiem 1.0 115 KM, która już w podstawie oferuje całkiem przyzwoite wyposażenie i osiągi. 

Następca Rapida wreszcie zadebiutował w polskich salonach. Muszę przyznać, że jest to bez wątpienia udany stylistycznie projekt. Sam się zasadzałem na to auto, ale nie wytrzymałem do premiery i kupiłem Octavię. Dość przynudzania. 

Klasa B czy C? 

Skoda Scala powstała na platformie MQB-A0, czyli tej samej, z której korzysta m.in. Volkswagen Polo. Ma 436,2 cm długości i aż 467 litrów pojemności bagażnika. We wnętrzu również nikt nie będzie się gnieździł – miejsca jest tu zdaniem kolegów po fachu, którzy już Scalą jeździli, dużo nawet, jak na kompakt. 

Zatem, choć Scala bazuje bardziej na Polo, można zakładać, że tym modelem – w przeciwieństwie do Rapida, Skoda zbliżyła się do klasy kompaktów.

skoda scala 2 1024x683 Poznaliśmy ceny nowej Škody Scala

Silniki

Cena 66 500 zł dotyczy wersji Active z silnikiem 1.0 TSI 115 KM. Oczywiście zaraz znajdzie się grono hejterów, którzy zza kierownic swoich lejących się olejem z każdej uszczelki starych Passatów będą drwić, że litr to może mieć opakowanie mleka, ale… ten silnik jest naprawdę wystarczający. 

Jeździłem 95-konnym Rapidem i dawał sobie świetnie radę, jeździłem 115-konną Octavią i również było dobrze. Nie ma się czemu zatem dziwić, że Scala z tym silnikiem przyspiesza do setki w 9,8 sekundy i kończy się rozpędzać przy 201 km/h. Jeżeli dla kogoś to mało, Skoda przygotowała w ofercie 150-konną jednostkę TSI o pojemności 1.5-litra oraz 115-konnego diesla o pojemności 1.6. 

Do diesla oraz mocniejszej benzyny można zamówić 7-biegową skrzynię DSG. 

Wyposażenie 

W wyposażeniu wersji Active znajdziemy:

wyposażenie Poznaliśmy ceny nowej Škody Scala

Większość kierowców będzie usatysfakcjonowana. Zakładam więc, że ta wersja będzie się sprzedawała najlepiej. 

skoda scala 3 Poznaliśmy ceny nowej Škody Scala

Tym bardziej, że 3-drzwiowy Golf kosztuje około 70 000 zł i ma pod maską 85-konną jednostkę i o wiele słabsze wyposażenie podstawowe. 

To jak, kupilibyście? Pełna specyfikacja Scali >>>tu <<<

Adam Gieras

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim skromnym garażu stoją obecnie Skoda Octavia III 1.4 TSI 150 KM oraz pomału doprowadzane do perełki Audi A4 B5 1.9 TDI 116 KM. Chciałbym na co dzień jeździć japońską limuzyną z lat 90-tych, np. Lexusem LS400. W sumie to nie wiem czemu nim jeszcze nie jeżdżę...