Tak, obecnie oferowane Q5 Sportback jest lekko kontrowersyjne jeżeli chodzi o tył nadwozia. Projektanci szybko naprawili swój błąd. A co oprócz tego zmieniono w nowym Q5 Sportback?
Tył Audi Q5 Sportback w końcu może się podobać. Jest prosto, ale prostota idealnie oddaje obecną stylistykę Audi. Mamy charakterystycznie opadającą linie dachu, wrażenie obniżenia całego pojazdu i tradycyjny pas z światłami Led. Audi poszło także o krok dalej – w zderzaku jest miejsce na prawdziwe końcówki układu wydechowego. Nie ma miejsca na atrapy. Docenią to szczególnie miłośnicy bardziej tradycyjnej i analogowej motoryzacji.
Jeżeli chodzi o wymiary pojazdu to nie uległy one drastycznej zmianie. W dalszym ciągu mamy do dyspozycji spory i ustawny bagażnik o pojemności 515 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy jest jeszcze lepiej – mamy 1388 litrów pojemności bagażnika.
We wnętrzu również próżno szukać większych zmian. Niestety Audi w dalszym ciągu stawia tu na wyświetlacze. W zależności od wersji mamy do dyspozycji dwa lub trzy „monitory”. Ten trzeci – dodatkowy znajduje się przed fotelem pasażera. Projekt deski rozdzielczej to kontynuacja wizji projektantów z Ingolstadt. Niestety, jak już wspominałem rozwiązanie to opiera się na dużej ilości dotykowych ekranów z przypisanymi do nich funkcjami. Zastępują one fizyczne przyciski.
A co znajdziemy pod maską nowości od Audi? Oczywiście, ze hybrydy. Warto zauważyć, że teraz każda jednostka montowana w tym modelu działa w układzie miękkiej hybrydy. Tym samym zyskujemy dodatkowe 24 KM oraz 230 Nm momentu obrotowego. Samochód może długo poruszać się na samym prądzie. Dopracowano także system rekuperacji energii. Ma on być bardziej skuteczny. W kwestii silników podstawę stanowią jednostki o tej samej mocy ale różnym zasilaniu. Silnik 2.0 TFSI oraz 2.0 TDI. Dysponują one mocą 204 KM.
Najmocniejsza jednostka przeznaczona jest dla modelu SQ5 Sportback. Pod maską znajdziemy tutaj silnik rzędowy V6 z serii TFSI o pojemności 3.0 litra i mocy 367 KM.
Audi jak do tej pory nie przekazało pełnego cennika oraz specyfikacji modelu. Ceny Q5 Sportback w Niemczech startują od 54.800 euro.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Audi