Site icon Motopodprad.pl

Poznajcie Nio EC7

Nio EC7

Nio EC7

Chińskie marki powoli docierają do Europy i zaczynają oferować swoje modele na kolejnych rynkach. Niedawno na podbój Starego Kontynentu wyruszyło Nio, które właśnie zaprezentowała swój kolejny samochód. Nowy Nio EC7 będzie „najbardziej aerodynamicznym SUV-em na świecie”.

Nio zaliczyło bardzo udany start w Norwegii, gdzie zdobyło stosunkowo dużą popularność. Jednak chińska marka nie zamierza poprzestać na Skandynawii i zaledwie kilka miesięcy temu zapowiedziała, że rozszerzy swoją ofertę o kolejne kraje europejskie. Aby wybić się na mocno nasyconym rynku musi rozbudować gamę swoich modeli. Wiemy już, że do Europy trafi nie tylko EL7 i ET5, lecz również zupełnie nowy EC7.

Pojazd właśnie zadebiutował w chinach jako średniej wielkości flagowy SUV coupe marki. Pojazd mierzy 4 968 mm długości, 1 974 mm szerokości oraz 1 714 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2 960 mm. Warto także dodać, że pojazd został wyposażony w aktywny spojler, który w połączeniu z aerodynamicznym nadwoziem pozwolił uzyskać współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,23. Tym samym nowe Nio EC7 jest określane przez chińskich inżynierów jako „najbardziej aerodynamiczny SUV na świecie”.

Nio EC7

Na pokład Nio EC7 trafił dwusilnikowy układ napędowy generujący 653 KM mocy oraz 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie zestawienie pozwala rozpędzić chińskiego elektryka do „setki” w zaledwie 3,8 sekundy. Co więcej, pojazd będzie dostępny wraz z zestawem akumulatorów o pojemności 75, 100 lub 150 kWh. Pozwolą one przejechać od 490 do 940 km według chińskich norm CLTC.

Co wyróżnia Nio EC7?

Nowy elektryk został wyposażony w ogromny panoramiczny szklany dach wykonany z dwuwarstwowego szkła izolującego dźwięk i ciepło. Zastosowano w nim elastyczną technologię elektrochromową firmy Nio. Oferuje ona pięć poziomów regulowanej przepuszczalności. Dzięki czemu możemy zarówno wpuścić całkowicie naturalne światło do kabiny, jak również zapewnić sobie więcej prywatności przyciemniając szklarnię. Na pokładzie pojazdu znalazła się również trójstrefowa klimatyzacja, 23-głośnikowy system audio klasy premium oraz podgrzewane tylne siedzenia.

Warto także dodać, że Nio nie zamierza sprzedawać swoich samochodów na własność i będę one oferowane wyłącznie w ramach abonamentu. Co ciekawe, samochody Nio mają oferować możliwość wymiany baterii podczas trasy, co pozwoliłoby znacząco skrócić czas ładowania. Firma zamierza zbudować w Europie ponad 100 stacji wymiany baterii. Stanowi to ciekawe rozwiązanie, gdyż cały proces wymiany akumulatorów trwa około 6 minut, co wypada zdecydowanie korzystniej od dłużącego się ładowania.

Nio EC7

Damian Kaletka
fot. Nio

Exit mobile version