Pożegnanie z silnikiem V12 od BMW

Wymogi ekologiczne w motoryzacji nie ograniczają się do coraz większej ilości samochodów hybrydowych czy elektrycznych. W niektórych przypadkach temat ten wiąże się z wycofaniem pewnych jednostek napędowych z produkcji, a co za tym idzie ze sprzedaży. Taki właśnie los spotkał silnik o V12 o pojemności 6.6 wchodzący w skład oferty BMW.

P90215384 highRes bmw individual m760l 1024x682

Silnik ten o oznaczeniu N74B66TU produkowany jest od 2016 roku. Do pierwsza jednostka BMW w układzie V12 z podwójnym doładowaniem. Spotkać ją można było w limuzynie serii 7. W zależności od wariantu rozwijał moc 585 KM lub 610 KM. Jednostka posiadała wiele zalet. Wśród tych najczęściej wymienianych były wysoka kultura pracy i świetna dynamika.

P90246974 highRes bmw m760li xdrive v1 1024x682

Jak podaje niemiecki portal branżowy Automobilwoche wycofanie jednostki ma związek z zaostrzeniem norm emisji spalin na europejskim rynku motoryzacyjnym. Według informacji uzyskanych przez ten sam portal, podobną przyszłość czeka jednostkę diesla o oznaczeniu 50d.

Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: BMW

Dyskusja

komentarzy

Paweł Oblizajek

Paweł Oblizajek

Uwielbia podróże, szczególnie te samochodem. Chciałby na stałe zamieszczać w słonecznej Toskanii i lepiej poznać kulturę życia we Włoszech. Motoryzacją pasjonuje się od najmłodszych lat. Szczególnym zamiłowaniem darzy motoryzacje włoską. Wolne chwile spędza na spacerach z rodziną a w sobotnie wieczory śledzi zmagania angielskiej piłki nożnej. Potrafi też zarwać noc by zobaczyć walki bokserskie na światowym poziomie.