Wielokrotnie spotkałem się już z informacjami sugerującymi, że kryzys w sprzedaży nowych samochodów nie dotyczy klasy premium i samochodów luksusowych. Patrząc na ostatnie wyniki niemieckiej marki – Porsche śmiem twierdzić, że jest to prawda.
W pierwszych trzech kwartałach 2021 roku niemiecki producent dostarczył na całym świecie 217 198 pojazdów. Porównując ten wynik do analogicznego okresu w zeszłym roku Porsche uzyskało wynik o 13% lepszy. Bez cienia wątpliwości najlepsze wyniki marka uzyskuje w Stanach Zjednoczonych. Łączna suma sprzedanych w tym kraju aut wyniosła 51 615 egzemplarzy. To oznacza wzrost na poziomie 30%. Sumaryczna sprzedaż w Ameryce Północnej i Ameryce Południowej wyniosła 63 025 aut. Porównując to z analogicznym okresem 2020 roku sprzedaż wzrosła o 29 punktów procentowych.
W Europie sprzedaż Porsche odnotowała zdecydowanie mniejszy wzrost sprzedaży. Wyniósł on zaledwie 2%. Łącznie sprzedano 56 332 sprzedanych nowych pojazdów. Tylko w Niemczech dostarczono 19 099 egzemplarzy Porsche, co z kolei oznacza wzrost o 9%.
Największym zainteresowaniem cieszyły się SUV-y. Pierwsze miejsce zajęło Porsche Cayenne. W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku sprzedano 62 451 egzemplarzy tego modelu, drugie miejsce zajęło Porsche Macan z wynikiem 61 944 egzemplarzy a podium uzupełniło elektryczne Porsche Taycan, które osiągnęło wynik 28 640 sztuk sprzedanych pojazdów.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Porsche