Porsche 911 GT3 od lat uchodzi za symbol doskonałości inżynierii i połączenie emocji związanych z jazdą po torze z możliwością codziennego użytkowania. Najnowsza generacja GT3, której premiera odbyła się dopiero co, kontynuuje tę tradycję, wprowadzając istotne zmiany w wyglądzie, technologii i osiągach. Przyjrzyjmy się bliżej temu, co oferuje.
Z zewnątrz nowe Porsche 911 GT3 natychmiast przyciąga uwagę swoim muskularnym, aerodynamicznie zoptymalizowanym wyglądem. Bryła nie zmienia się od lat, ale po co ruszać coś jest idealne od samego początku? Samochód wyróżnia się nowym, masywniejszym tylnym skrzydłem typu swans-neck, które poprawia siłę docisku na tylnej osi i jest inspirowane technologiami stosowanymi w wyścigach. To rozwiązanie to jedno z największych wizualnych i technologicznych usprawnień w stosunku do poprzednika. Do wyboru jest kilka wariantów kolorystycznych, w tym klasyczne barwy, jak srebro i czerń, ale także bardziej odważne kolory, takie jak intensywny niebieski czy zielony, które doskonale podkreślają sportowy charakter auta.
Wnętrze nowego Porsche 911 GT3 to harmonijne połączenie minimalizmu i nowoczesnych technologii. Kierowca w centrum uwagi ma dostęp do w pełni cyfrowego zestawu wskaźników, z możliwością dostosowania wyświetlaczy do swoich potrzeb, w tym specjalnych trybów torowych. I tu dla mnie niestety największa zmiana na minus, czyli usunięcie fizycznego obrotomierza. 9000 obrotów, na które w mgnieniu oka wkręca się ten samochód będzie wyświetlane na cyfrowym ekranie. Fotele kubełkowe zostały pokryte wysokiej jakości materiałami, w tym alcantarą, skórą oraz karbonowymi wstawkami, co dodatkowo wpływa na redukcję masy pojazdu.


Nowe Porsche 911 GT3 jest napędzane przez 4,0-litrowy, 6-cylindrowy silnik typu bokser, który generuje imponującą moc 510 KM i moment obrotowy wynoszący 470 Nm. W zależności od preferencji kierowcy, GT3 dostępny jest zarówno z 6-biegową manualną skrzynią biegów, jak i z dwusprzęgłową skrzynią PDK, co zapewnia szybkie zmiany przełożeń. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,4 sekundy (dla wersji z PDK), a prędkość maksymalna wynosi około 318 km/h.
Cena nowego Porsche 911 GT3 w Polsce zaczyna się od około 950 000 złotych, choć końcowa kwota może znacznie wzrosnąć w zależności od wybranych opcji, takich jak specjalne malowania, dodatki z karbonu, czy wykończenie wnętrza. Jak przystało na Porsche, lista dodatkowego wyposażenia jest długa, a personalizacja pozwala na stworzenie unikalnego egzemplarza zgodnie z gustami właściciela.
Kacper Mazur
fot. Porsche