Porsche 991 Targa – w nawiązaniu do klasyka

Porsche zdecydowało się na powrót do źródeł marki. Specjalnie na targi samochodowe w Detroit koncern ze Stuttgartu przygotowało kultową już wersję Targa najnowszej 911.

Być może dziwi Was fakt, że ta niemiecka firma zdecydowała się pokazać nowy model 911-tki w Detroit, zamiast w Genewie, ale to właśnie USA jest aktualnie największym rynkiem sprzedaży tych sportowych samochodów – tylko w 2013 roku, wzrosła ona aż o 21 procent.

911 targo spy 1 Porsche 991 Targa – w nawiązaniu do klasyka

Porsche 991 Targa ma mocno czerpać z klasycznej 911 Targa z lat 60-tych. Według wstępnych informacji auto będzie miało za przednimi siedzeniami metalowy łuk, a tylna szyba ma być zrobiona z giętkiego materiału. Pod maską znajdą się najprawdopodobniej silniki znane już z Carrery i Carrery S. Podstawą będzie więc 350 konny bokser o pojemności 3,4 litra. Bardziej wymagający klienci będą mogli zdecydować się na 3,8 litrowy motor o mocy 400 KM. Nowe Porsche zostanie zaprezentowane podczas North American International Auto Show (NAIAS) w Detroit w przyszły poniedziałek. Czekamy!

porsche 911 targac 1024x768 Porsche 991 Targa – w nawiązaniu do klasyka

Klasyczne 911 Targa

AG

 

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim skromnym garażu stoją obecnie Skoda Octavia III 1.4 TSI 150 KM oraz od niedawna Volvo S70 2.4 170 KM. Pomału rozstaję się z Audi A4 B5 1.9 TDI 115 KM i doprowadzam do stanu lux Audi A3 1.8 T 150 KM, choć chyba ma więcej mocy. Jeszcze nie wiem co z nim zrobię. Jakiś pomysł?