Dzień po premierze nowego Porsche 911 możemy powiedzieć to już bez dozy złośliwości. Nowe Porsche 911 stało się hybrydą. Zapamiętajcie więc numerek 992 i oznaczenie T-Hybrid.
Tak naprawdę to jedynie lifting, ale nowe Porsche 911 zyskało sporo świeżych informacji, a największym szokiem jest układ o nazwie T-Hybrid, który pojawił się w wersji GTS.
Wizualnie samochód nie zmienił się za mocno, ale to już standard w 911. Oprócz rozmiarów karoseria tej legendy nie ewoluuje za mocno. Mamy inny zderzak oraz tylne lampy. Wersja GTS otrzymała boczne wloty powietrza, ale tak to prawie to samo nadwozie. Z ważnych kwestii przednie reflektory będą rozbudowane do 32 tysięcy punktów świetlnych (LED Matrix).
W środku również brak rewolucji. Za kierownicą debiutują wykrzywione wirtualne zegary (rozmiar prawie 13 cali), a udawany kluczyk z lewej strony wieńca zastąpiono w końcu starterem w formie przycisku.
Od 643 tysięcy złotych za Carrera Coupe
Wersja GTS to wydatek 854 tysięcy złotych. W niej debiutuje nowy motor o pojemności 3,6 l (B6), który w opcji GTS wsparty jest elektryczną turbospreżąrką i miękką hybrydą. Całość dzięki temu może pochwalić się mocą 541 KM i 610 Nm. Podobno takie rozwiązanie pozwala uniknąć turbodziury. Co ciekawe, elektryczny silnik pojawił się też w automatycznej skrzyni biegów PDK o 8 przełożeniach. Uzupełnieniem T-Hybrid jest 400 V instalacje z 1,9 kWh baterią, która ładuje się automatycznie.
I takim oto sposobem mimo instalacji hybrydowej auto jest szybsze, oszczędniejsze i niewiele cięższe (GTS waży 50 kg więcej niż poprzedni). Mimo to auto do estki rozpędza się w 3 sekundy i potrafi osiągnąć 312 km/h. By polepszyć prowadzenie w tej wersji pojawiła się tylna skrętna oś.
Nowe Porsche 911 – świeży silnik 3.0
Osiągi poprawiły się również w słabszych odmianach 911. Na przykład Carrera (bez instalacji hybrydowej) z automatem może pochwalić się mocą 394 KM (450 Nm) i sprintem do setki w 4,5 sekundy
Pozostałe wersje (również hybrydowe) poznamy niedługo
I jak oceniacie nowe nine eleven ?
Magdalena Krupska
fot. Porsche
Komentarze 1