Jeśli sądzicie, że producenci samochodów nie bawią się w tuning swoich modeli to jesteście w błędzie. Poznajcie Porsche 911 GT3 R rennsport, które powstało specjalnie na kalifornijski event biorąc sporo z grupy aut GT3.
Wszystko za sprawą wydarzenia Rennsport Reunion 7, które odbywa się właśnie w Kalifornii i w USA. Na torze WeatherTech Raceway Laguna Seca, Porsche zaprezentowała spektakularny samochód torowy dla entuzjastów i kolekcjonerów sportowych aut. 911 GT3 R rennsport o mocy 620 KM bazuje na nowym 911 GT3 R z obecnej generacji 992. To limitowana, torowa edycja, która łączy w sobie wyrafinowany design i zaawansowane rozwiązania techniczne, wykraczające poza przepisy motorsportu.
Porsche 911 GT3 R rennsport łączy mocny wygląd samochodu wyczynowego z nowoczesnymi elementami stylistycznymi. Jednocześnie nawiązuje do bogatej historii wyścigowej marki Porsche, zachowując jednak nowoczesny charakter. Kluczowe czynniki wpływające na osiągi oryginalnego GT3, takie jak opór powietrza i docisk aerodynamiczny, pozostają w dużej mierze niezmienione. To prawdziwe wyzwanie techniczne, które Porsche 911 GT3 R rennsport realizuje w sposób niezwykle ekscytujący i atrakcyjny.
Auto jest limitowane do 77 sztuk
Design tego modelu wyróżnia się potężnym spoilerem i szerokim tyłem. Ogólnie rzecz biorąc, wykorzystano tylko przednią maskę i dach ze standardowego GT3 R, a wszystkie pozostałe elementy nadwozia zostały całkowicie zmienione. Projektanci dostosowali większość aerodynamicznie zoptymalizowanej geometrii przedniej sekcji pojazdu, w tym wloty powietrza i chłodnice. Również okolice bocznych prowadnic powietrza zostały wizualnie uwydatnione i zabezpieczone osłonami, co chroni przed uszkodzeniami w wyniku uderzeń. Wyjątkowy wygląd podkreślają zmienione kształty paneli wlotów i wylotów powietrza w przednich nadkolach. Zamiast konwencjonalnych lusterek bocznych, zastosowano cyfrowy system składający się z trzech kamer wbudowanych w zewnętrzne panele oraz monitorów w kokpicie.
Wyjątkowy design 911 GT3 R rennsport jest również widoczny we wnętrzu pojazdu, które zostało nieco zmodyfikowane. Monitory dwóch zewnętrznych kamer zamontowano po obu stronach kokpitu. Specjalna grafika na ekranie centralnego wyświetlacza oraz numer limitowanej edycji na desce rozdzielczej nawiązują do kształtu samochodu wyścigowego, a oświetlenie otoczenia przypomina przednie reflektory, wyposażone w regulację koloru. Wszystkie elementy bezpieczeństwa spełniają normy FIA. Konstrukcja klatki bezpieczeństwa jest szczególnie sztywna i przystosowana do montażu tylko fotela kierowcy, co jest typowe dla samochodów wyścigowych na całym świecie.
Silnik tego samochodu to bokser o pojemności 4,2 litra, który rozwija prędkość obrotową do 9400 obr./min i generuje maksymalną moc wynoszącą do 620 KM. To rekordowa moc dla wolnossącego silnika samochodu wyścigowego GT, co czyni ten model wyjątkowo potężnym. Silnik ten jest przystosowany do różnych rodzajów paliw, w tym paliw E25 i e-paliw produkowanych regeneracyjnie, co pozwala na bardziej zrównoważoną pracę przy minimalnej emisji CO2. Układ wydechowy bez tłumika zapewnia autentyczne, ekscytujące brzmienie podczas jazdy na torze, a wersje z tłumikami można wybrać dla miejsc, gdzie obowiązują ograniczenia hałasu.
Podwozie tego modelu opiera się na podwoziu samochodu wyścigowego GT3. Z przodu zastosowano zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi, a z tyłu wielowahaczowe. Amortyzatory KW z pięciostopniową regulacją mają funkcję blow-off. Porsche Motorsport dostarcza 911 GT3 R rennsport w specjalnej podstawowej konfiguracji, z możliwością dalszej regulacji zawieszenia za pomocą podkładek.
Cena? 950 tysięcy euro
Konrad Stopa
fot. Porsche