Największy SEAT trafi do salonów jeszcze w tym roku.
Jeśli nie lubisz wyglądu Volkswagenów, a Skoda kojarzy ci się z przedstawicielem handlowym, SEAT ma coś idealnego. To oczywiście duży SUV Tarraco, który może mieć 5 lub 7 miejsc. Jego 700 litrów bagażnika to aż nadto dla rodziny, a samo auto korzysta z techniki koncernu VAG przy zachowaniu swojego odrębnego charakteru.
Na razie poznaliśmy polskie ceny dwóch (wcale nie najtańszych) wariantów tego samochodu. Wersja Style będzie startować w naszym kraju od 121 800 zł. W standardzie są już takie elementy jak wirtualne zegary czy światła główne LED. Topowa wersja Xcellence kosztuje za to od 140 000 zł i zawiera m.in. podgrzewane siedzenia (przód i tył), kamerę cofania i elektrycznie podnoszoną klapę bagażnika. Dopłata do dwóch dodatkowych foteli wynosi niezależnie od wersji 3417 zł.
SEAT Tarraco na polskim rynku będzie oferowany z trzema silnikami: 1.5 TSI 150 KM oraz dwa warianty 2.0 TDI (150 lub 190 KM). Do tego oczywiście jest możliwość połączenia jednostek wysokoprężnych ze skrzynią DSG i napędem na 4 koła.
Oto pełny cennik Tarraco:
STYLE:
- 1.5 EcoTSI 150 KM + 6man: od 121 800 zł
- 2.0 TDI 150 KM + 6man: od 131 300 zł
- 2.0 TDI 150 KM + DSG 4Drive: od 148 900 zł
XCELLENCE:
- 1.5 EcoTSI 150 KM + 6man: od 140 000 zł
- 2.0 TDI 150 KM + 6man: od 149 400 zł
- 2.0 TDI 150 KM + DSG 4Drive: od 167 000 zł
- 2.0 TDI 190 KM + DSG 4Drive: od 174 200 zł
Zrobiliśmy na szybko porównanie cen Tarraco z najmocniejszym dieslem i napędem 4×4 z konkurencją. Wychodzi na to, że SEAT wpada gdzieś w połowie stawki, bo tańsze propozycje mają Peugeot (5008), niemal na tym samym poziomie jest Nissan X-Trail, a odrobinę więcej trzeba dać za Mitsubishi Outlandera czy pokrewnego Tiguana Allspace.
Bartłomiej Puchała
fot. SEAT