Pokrowiec na motocykl – jaki wybrać, aby był najlepszy?

Jeżeli chcemy uchronić nasz motocykl przed zadrapaniami, wgnieceniami czy blaknięciem lakieru, dobrze jest zakupić odpowiedni pokrowiec ochronny. Jaki wybrać, aby był najlepszy?

Dlaczego warto korzystać z pokrowców motocyklowych?

Istnieje wiele powodów, dla których nie powinniśmy trzymać motocykla “gołego” na świeżym powietrzu. W przeciwieństwie do samochodu, jednoślady mają wiele elementów na wierzchu, a przez to są bardziej narażone na uszkodzenia materiałów. Do największych problemów, z jakimi stojący bez osłony motocykl musi się mierzyć zaliczamy:

  • deszcz, który przyczynia się do rdzewienia elementów metalowych i niszczy wierzchnią warstwę skóry, jeżeli mamy nią obite siedzisko;
  • grad, będący w stanie dokonać poważnych wgniotek na lakierze, nawet jeżeli jest mały i szybko przechodzi;
  • promieniowanie UV, czyli nieodłączny składnik światła słonecznego. Może spowodować blaknięcie lakieru, a także ma negatywny wpływ na delikatniejsze elementy maszyny, jak na przykład części wykonane z gumy;
  • przypadkowe lub celowe zniszczenia wykonane przez innych ludzi, które mogą okazać się bardzo kosztowne w naprawie;
  • ptasie odchody, zwierzęce ślady i zadrapania, które powodują niszczenie i blaknięcie warstwy lakieru;
  • spadające części drzew, jak gałązki, kasztany, szyszki i tym podobne, które również mogą być przyczyną wgnieceń i zarysowań.

Jeżeli chcemy uniknąć lub możliwie jak najbardziej zminimalizować ryzyko wystąpienia takiej sytuacji, warto maszynę odpowiednio zabezpieczyć. Gdy nie mamy garażu ani żadnego daszka, pod którym można postawić motocykl, rozwiązaniem będzie pokrowiec przeciwdeszczowy premium na motocykl do 500 cm3 lub inny, adekwatny do naszego pojazdu.

Jakie parametry pokrowca mają największe znaczenie?

Wybieranie pokrowca powinniśmy zacząć od wymiarów naszego motocykla. Powinien być on dość duży, by bez problemu zakryć całą maszynę ale nie dość wielki, by ciągnąć się po ziemi. Wielu producentów stosuje rozmiarówkę “odzieżową”, gdzie warianty od M do XL są przeznaczone na standardowe, najpopularniejsze modele jednośladów. Kolejnym elementem, na który trzeba zwrócić uwagę jest ilość warstw. Pokrowce motocyklowe mają nie tylko ładnie się prezentować, ale przede wszystkim chronić maszynę pod nimi. Muszą być odpowiednio sztywne, by oprzeć się podmuchowi wiatru i nie mogą przepuszczać wody. Z drugiej strony nie mogą być też całkowicie nieprzepuszczalne, ponieważ zebrana pod materiałem wilgoć i para wodna szybko przyczynią się do powstawania rdzy.

Pokrowiec sezonowy czy całoroczny – który lepszy?

Kolejnym ważnym aspektem jest rozważenie, czy będziemy korzystać z pokrowca przez cały rok, czy tylko sezonowo. Modele przeznaczone na jesień i zimę mogą być grubsze i lepiej chronić przed śniegiem czy deszczem, jednak latem potrzebujemy również, aby “ubranko” chroniło nasz motocykl przed kurzem, piaskiem i nagrzewaniem się. Możemy wybrać po prostu dwa różne pokrowce, lub zdecydować się na jeden, który połączy te cechy.

O czym pamiętać przy zakupie pokrowca?

Wybierając pokrowiec przeciwdeszczowy na motocykl należy przede wszystkim dopasować go do rozmiarów naszego jednośladu, a także wybrać opcję zdolną uchronić go przed wszystkimi niepożądanymi warunkami pogodowymi. Jeżeli chcemy mieć tylko jeden egzemplarz, powinniśmy zadbać o to, by był wielowarstwowy i nie nagrzewał się latem na słońcu.

Źródło: Motobros.pl / art. sponsorowany

Dyskusja

komentarzy