Początek roku, to dla producentów samochodów okres podsumowań i określania planów na przyszłość. Ford Polska, zdecydowanie może uznać 2024 za czas sukcesów, o czym chętnie podzielił się z dziennikarzami, podczas ubiegłotygodniowej konferencji prasowej.
Rok 2024 był dla Forda czasem znaczących premier i technologicznych innowacji, umacniających pozycję marki na rynku. Głównym założeniem firmy, był rozwój pojazdów niskoemisyjnych, wzbogacenie oferty serwisowej oraz wprowadzeniu nowych rozwiązań finansowych, głównie dotyczących formy leasingu oraz najmu długoterminowego. W ramach transformacji, producent zadeklarował, że od przyszłego roku, w Europie oferowane będą samochody, wyposażone przynajmniej w układ miękkiej hybrydy, a do 2030 roku, cała gama pojazdów osobowych ma być wyłącznie elektryczna.
Do najważniejszych premier ubiegłego roku, można zaliczyć elektrycznego Forda Explorera, nową Kugę z napędem hybrydowym, Puma po faceliftingu oraz elektryczną wersja Pumy Gen-E, pokazanej pod koniec 2024. Niezwykle istotnym dla marki jest bliski kontakt z entuzjastami swoich modeli, dlatego debiut elektrycznego Forda Capri miał miejsce podczas Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi. Na tym nie koniec, bo XVI Ogólnopolskiemu Zlotowi Mustangów, towarzyszyła prezentacja siódmej generacji Mustanga, a na American Cars Manii w Katowicach — Mustanga Dark Horse.
Jeśli chodzi o sprzedaż, Ford Polska odnotował 11,25% wzrost, rejestrując 23 652 pojazdy (źródło: SAMAR). Największym zwycięzcą został Ford Focus, którego sprzedaż wzrosła o 134,1%. Istotność samochodu w segmencie C, jest na tyle duża, że nie wyklucza się opóźnienia daty zakończenia produkcji modelu. Dobre wyniki osiągnęły także Ford Kuga oraz Mustang Mach-E. Ostatni, zyskał popularność dzięki wprowadzeniu systemu BlueCruise, umożliwiającego jazdę bez użycia rąk.
Ford Polska wprowadził także szeroką ofertę finansowania pojazdów we współpracy z Santander Multirent oraz Arval Service Lease Polska, oferując elastyczne opcje leasingowe i wynajem długoterminowy. Firma zapowiedziała również atrakcyjne ceny na nadchodzące modele, w tym elektryczne Puma Gen-E i Explorer.
W segmencie samochodów dostawczych, Ford Pro wzmocnił swoją pozycję ze wzrost sprzedaży na poziomie 4,18%. Producent zaznacza, że sukces związany jest z debiutem nowych modeli, w tym elektrycznych E-Transit oraz E-Transit Custom.
Podsumowując, Ford kontynuuje inwestycje w zrównoważony rozwój, dążąc do osiągnięcia deklaracji neutralności węglowej do 2050 roku oraz zeroemisyjności w produkcji i transporcie do 2035 roku. Marka stawia na dynamiczną przyszłość, skoncentrowaną na elektryfikacji i innowacyjnych rozwiązaniach serwisowych.
Marcin Koński