Obecna generacja Forda Focusa powoli trąci myszką, ale ma się to zmienić. Nowy Ford Focus ujrzy światło dzienne w drugiej połowie 2018 roku. Jakie zmiany przygotował dla klientów producent z Detroit?
Na początek to co widać gołym okiem – Ford podtrzymuje linię stylistyczną znaną z obecnej generacji Fiesty. Focus otrzymał długą maskę, dużo smuklejszą i spokojniejszą sylwetkę a przy okazji, jak deklaruje producent, zwiększoną aerodynamikę, która ma przyczynić się do zmniejszenia spalania i szumów powietrza. Według mnie zmiany jak najbardziej no plus, ale nie ma się co dziwić. W końcu w nowej Fieście jestem zakochany po uszy.
Nowego Focusa zakupić będzie można z benzynowym silnikiem 1.0 Ecoboost (85, 100, 125 KM) lub 1.5 Ecoboost (150, 182 KM) oraz silnikiem diesla 1.5 EcoBlue (95, 120 KM) lub 2.0 EcoBlue (150 KM). Po raz pierwszy pojawić ma się również 8 biegowa automatyczna skrzynia biegów, która ma dopasowywać się do charakteru jazdy kierowcy. Co ciekawe – zamiast gałki zmiany biegów zobaczymy pokrętło, które do tej pory pojawiło się tylko w najnowszym wcieleniu Forda Edge. W połączeniu ze zwiększoną aerodynamiką możemy spodziewać się znacznego zwiększenia wrażeń akustycznych podczas jazdy.
Na rynku europejskim spotkamy nadwozie kombi oraz 5 drzwiowe hatchbacki. Tak jak w poprzedniej generacji nie ujrzymy w salonach wersji 3 drzwiowych. Za to po raz pierwszy ujrzymy wersję Active, która wyposażona w plastikowe nakładki oraz (prawdopodobnie) podniesione zawieszenie ma być odpowiedzią na panującą modę na crossovery. No, ale to nie jedyna nowość dotycząca pakietów możliwych do wybrania podczas zakupu nowego Focusa. Nie jest to żadnym zaskoczeniem, ale do wyboru będziemy mieli również wersję Vignale. Dodatkowo dla osób mających ochotę na trochę sportowego charakteru przygotowana została wersja ST-Line.
Niewątpliwym udogodnieniem ma być więcej miejsca w środku. Konsola środkowa została zwężona, dzięki temu pasażer oraz kierowca zyskają więcej miejsca na nogi. Do tej pory rzeczywiście go trochę brakowało. Podłoga z tyłu została spłaszczona, rozstaw osi poszerzony. Dzięki temu podróżujący z tyłu pasażerowie również odczują więcej przestrzeni.
Kolejną nowością w Focusie jest debiutujący system Ford Co-Pilot360™. Ma on zapewniać między innymi w pełni automatyczne parkowanie (łącznie z dodawaniem gazu i hamowaniem!), system adaptacyjnych świateł drogowych, omijania przeszkód oraz aktywny tempomat, który ma sam hamować i ruszać.
Nowy Ford Focus w salonach na terenie Europy, Chin oraz Ameryki Północnej pojawi się w drugiej połowie 2018 roku.
Tekst: Arkadiusz Jurczewski
Zdjęcia: Ford