Stellantis to nowy koncern który składa się głównie z marek francuskich i włoskich. Jego powstanie miało na celu zwiększenie atrakcyjności produktów oraz znaczne ograniczenie kosztów produkcji nowych modeli. Koncern miał też generować coraz większe zyski. O ile w przypadku aut włoskich to się jeszcze nie wszędzie sprawdza, to marki francuskie mają się bardzo dobrze.
Koncern Stellantis zanotował w Europie bardzo duży wzrost sprzedaży w marcu, w porównaniu do zeszłego roku. Łączny wzrost sprzedaży koncernu wyniósł 141%. Niestety nie wszystkie marki mogą pochwalić się wzrostem. Najlepszy wynik w koncernie zanotował Jeep. Wzrost sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku wyniósł zaskakujące 240%.
Niewiele gorzej poradziły sobie inne marki wchodzące w skład grupy: Fiat, Citroen i Peugeot. Zyskały one odpowiednio 174%, 157%, 142%.
Niezbyt dobrze wygląda sytuacja Alfa Romeo i Lancia. Słabe wyniki sprzedaży obu marek są efektem mocno ograniczonej oferty modelowej. Niestety ostatnie informacje nie mogą napawać optymizmem. W przypadku Alfa Romeo słychać było informacje, że premiera kolejnego modelu – Tonale może być opóźniona o kolejne kilka miesięcy.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Stellantis