Nie tak dawno pisaliśmy o zmianie właściciela marki. Marka w międzyczasie mocno rozwinęła sieć dealerską i serwisową. Efekty tych działań już widać.
Chociaż jest to zaledwie mały krok to dla tej południowokoreańskiej marki może okazać się kamieniem milowym. W styczniu 2022 roku z salonów wyjechało 109 sztuk nowych samochodów z logo SsangYong na masce. Wynik ten może nie jest wielkim osiągnięciem, ale pozwolił marce znaleźć się w grupie trzydziestu najchętniej wybieranych marek w Polsce.
Wynik tym bardziej cieszy jak spojrzymy na inne dane. SsangYong wyprzedził w tym rankingu inne wiodące i bardziej znane marki. Są to m.in. Land Rover, Mitsubishi czy Subaru.
Mocną stroną SsangYong jest dostępność samochodów. Zamówienia są realizowane praktycznie od ręki. Założony plan określający wolumen sprzedaży na poziomie 1500 sztuk pojazdów w 2022 roku wydaje się być realny do osiągnięcia. Pomóc może w tym również wprowadzenie pierwszego elektrycznego modelu – Korando E-Motion. Samochód ma trafić do sprzedaży już wiosną bieżącego roku.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: SsangYong