Wciąż czekamy na oficjalną prezentacje modelu Grande Panda dla szerokiej publiczności. We Francji natomiast Fiat przedstawił już konfigurator modelu.
Po większej prezentacji która miała miejsce podczas targów motoryzacyjnych w Brukseli Stellantis powoli szykuje model na kluczowe rynki w Europie. Jak do tej pory pierwszym punktem gdzie można dowiedzieć się nieco więcej o nowym Fiacie jest Francja.
Na stronie internetowej Fiata we Francji uruchomiony został konfigurator dla modelu Grande Panda. Pozwala to lepiej poznać model a także jego cenę. Na chwilę obecną można „przygotować sobie” jedynie elektryczną odmianę tego pojazdu. Fiat Grande Panda kosztuje we Francji katalogowo 24 900 euro, czyli o 1600 euro więcej niż bliźniaczy model e-C3 od Citroena. Różnica po części wynika ze znacznie dłuższej listy wyposażenia seryjnego Fiata.
Najtańsza odmiana charakteryzuje się czerwonym lakierem. Każdy inny kolor wymaga dopłaty minimum 700 euro. Paleta barw ograniczona jest do 7 kolorów. Są to kolory radosne i przyciągające wzrok. Fiat skończył z odcieniami szarości a w przypadku Pandy, która urzeka ciekawymi dodatkami jest to krok we właściwym kierunku. Szczególną uwagę zwracają trzy kolory – Jaune Limone (złoto-żółty), Vert Azure (niebieski, lazurowy) oraz Bronze Luna (jasny brąz). Podstawowa wersja Grande Pandy charakteryzuje się także kołami z felgami stalowymi o rozmiarze 16 cali.
Konfigurator obejmuje dwie wersje wyposażenia: Red oraz La Prima. Również we wnętrzu porzucono odcienie czerni i szarości. Zamiast smutnej deski rozdzielczej, w wersji bazowej otrzymujemy ciekawy pod względem stylistycznym kokpit z niebieską tapicerką i żółtymi wstawkami oraz schowkiem z otwieraną do góry klapką. Na tym etapie jest to jeden z najciekawszych projektów w tej klasie samochodów.
Wyposażenie standardowe jest naprawdę wystarczające. Obejmuje 10-calowy ekran wskaźników oraz 10,25-calowy wyświetlacz dotykowy z systemem Uconnect, który bezprzewodowo podłączymy z Apple Carplay i Android Auto, system audio z czterema głośnikami oraz manualną klimatyzację, czujnik deszczu i światła, elektryczne szyby z przodu i z tyłu. Do tego mamy także czujniki parkowania z tyłu. W miejskim samochodzie nic więcej nie potrzeba. Droższa wersja – Wersja La Prima kosztuje 27.900 euro a standard wyposażenia jest z goła inny. Otrzymujemy m.in podłokietnik z przodu, nawigację, ładowarkę indukcyjną do smartfona, automatyczną klimatyzację, relingi dachowe, 17-calowe felgi ze stopów lekkich czy kamerę cofania. Kolorem bazowym dla tej wersji jest kolor żółty.
Elektryczny Fiat Grande Panda został wyposażony w silnik o mocy 113 koni mechanicznych oraz akumulator o pojemności netto 42 kWh. Do opisywanej wersji dołączy wkrótce miękka hybryda, która powinna być wyraźnie tańszą odmianą Fiata Grande Panda.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Fiat