• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Pierwsza jazda: Citroen C3 – mniejszy brat Cactusa

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
09/12/2016
w Nowe
2
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 1 e1481298985988

Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 1 e1481298985988

214
SHARES
1.9k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Nowy Citroen C3 wjeżdża na polski rynek z całkiem nową twarzą i świeżą dozą energii. Design zaczerpnięty z większego C4 Cactus oraz najnowsze technologiczne trendy to broń francuskiego producenta. Mogłem nią trochę postrzelać.

Warto przeczytać

Test: Suzuki SX4 S-cross – czas na nowe szaty

Range Rover Sport — widzieliśmy go na żywo!

Roadshow z Jaguarem F-Type – rodzynek z V8

 

Największe zmiany tego 4-metrowego mieszczucha widać na pierwszy rzut oka. Citroen C3 zawsze szokował i był lekko cukierkowy. Nowa generacja poszła w stronę starszej, ale równie futurystycznej odmiany C4. Małe, zwarte nadwozie (również pięciodrzwiowe) okuto w airbumpsy na drzwiach oraz dzielone reflektory przednie. Dodano do tego kilka kolorystycznych wstawek jak ramki halogenów lub malowanie dachu i powstał twór, który od razu wyróżnia się na ulicy. Na tyle, że Citroen C3 może stać się hitem sprzedaży i szybko się nie zestarzeje.

Dla nielubiących plastikowych dodatków airbumpsy można ściągnąć i zostawić w salonie przy kupnie. To niestety dostępne jest jedynie w najbogatszej wersji, więc może lepiej nie wybrzydzać. W standardzie za 39990 złotych samochód będzie można obijać drzwiami i wózkami sklepowymi bez utraty lakieru i gładkości blach.

 

citroen-c3-mniejszy-brat-cactusa-21

 

Co ważne samochód równie dobrze wygląda z tyłu, gdzie zastosowano LEDowe reflektory w kształcie podwójnych ramek dodając do nic kostki światła stopu, kierunkowskazów i biegu wstecznego. Wszystko w smaczny i nowoczesny sposób.

I tą nowoczesność przedstawiciele Citroena podkreślali na każdym kroku. Dzięki temu auto napakowane jest nowinkami technicznymi i pełną elektryką. I nie mam na myśli elektrycznego sterowania szybami, lusterkami lub klimatyzacją. To mają wszyscy. Nie mają jednak wbudowanego wideorejestratora!

Tak, wcale nie żartuje. W Citroenie C3 pojawił się system Citroen Connected Cam, który nie odpowiada za tempomat, czytanie znaków, asystent pasa ruchu lub pomoc w hamowaniu przed kolizją (takie systemy dostępne opcjonalnie), a jest normalną kamerą samochodową. No może poza tym, że nie przeniesiemy jej do innego auta. Przy lusterku wewnętrznym pojawił się sprzęt o rozdzielczości 2 megapikseli nagrywający kąt 120 stopni w Full HD. Wbudowana pamięć 16 GB dzielona jest na normalne nadpisywane filmy oraz te zapamiętane przez użytkownika. Otóż kliknięcie powoduje zrobienie zdjęcia, a krótsze przytrzymanie zapisanie 20 sekund filmu. Dzięki temu żadna awaryjna sytuacja nam nie ucieknie. Urządzenie posiada też czujnik ruchu, więc automatycznie może nagrać złodzieja lub wypadek.

 

Citroen connected cam 3
Citroen connected cam 3
Citroen connected cam 1
Citroen connected cam 1
Citroen connected cam 2
Citroen connected cam 2

Zdjęcia z Connected Cam

 

Do sterowania i zarządzania pamięcią kamery wystarczy smartfon. Dzięki specjalnej aplikacji i łączności WiFi możemy dowolnie odtwarzać filmy, a nawet zrobić sobie selfie przed samochodem.

Drugim technologicznym gadżetem w aucie to znany z innych modeli wyświetlacz systemu inforozrywkowego. Jest sporych rozmiarów (7 cali), wygląda bardzo minimalistycznie i designersko oraz jest w pełni dotykowy. Oprócz mediów i nawigacji obsługuje niestety klimatyzację oraz ustawienia samochodu. Brak jakichkolwiek przycisków może niestety odwrócić uwagę kierowcy podczas jazdy.

Powyższe elektroniczne bajery mogłem sprawdzić na żywo podczas prezentacji nowego Citroena C3. Trafił mi się do dyspozycji dobrze wyposażony egzemplarz C3 za bagatela 69 000 zł. Wiele z tej kwoty to dodatki typu Connected Cam (1200 zł), wspomniany system z Bluetooth i Mirrorlinkiem za 2000 zł lub podgrzewanie siedzeń z z dedykowaną tapicerką za około 1500 zł. Były to jednak dodatki, ponieważ najwyższa wersja wyposażenia Shine oraz 110-konny silnik benzynowy dość mocno oddaliły się od tych reklamowych 40 tysięcy.

 

citroen-c3-mniejszy-brat-cactusa-17

 

Na szczęście ten 1,2-litrowy motor jest genialną jednostką (i co, że 3 cylindry), która idealnie pasuje do  tego 1000-1100 kilogramowego samochodu. Zapewnia dobre osiągi przy niezłym spalaniu. Średnia z około 150 km to 6,9 litrów, a trasa zawierała zarówno odcinki miejskie, autostradowe, jak i te pozamiastowe. Dzięki temu mam pełny obraz, że auto naprawdę potrafi być ekonomiczne, a na całym baku przejedzie spokojnie 600-700 km.

Dobra, manualna pięciobiegowa skrzynia z miękko chodzącym lewarkiem odpowiednio współgra z powyższym motorem, a progresywny układ kierowniczy przy wolnej jeździe potrafi być bardzo miękki, a przy szybszych odcinkach odpowiednio się utwardza.

Gdyby 110-konna benzyna była dla kogoś zbyt mocna, producent oferuje jeszcze 2 słabsze odmiany (68 i 82 KM) oraz 2 jednostki wysokoprężne – 1,6 BlueHDI o mocy 75 lub 100 KM. Należy pamiętać jednak, że nie każdy motor dostępny jest z odpowiednim poziomem wyposażenia (LIVE, FEEL, SHINE). W tym najniższym zabrakło najmocniejszego diesla i najmocniejszej benzyny.

Poza tym Citroen C3 jest bardzo komfortowym samochodem. Oprócz wspomnianych opcji wyposażenia dodatkowego jego zawieszenie jest zestrojone bardzo miękko i pewnie wybiera wszystkie nierówności. Dzięki temu jazda C3 jest bajecznie prosta i nie męczy. Nie oznacza to jednak, że mieszczuch od Citroena nie ma wad.

 

citroen-c3-mniejszy-brat-cactusa-30

 

Jest nią na pewno mała ilość miejsca na tylnej kanapie (teoretycznie dla 3 osób) oraz ergonomia wnętrza. Mimo największego na rynku schowka przed pasażerem po prawej stronie brakuje trochę uchwytu na kubki lub podłokietnika pomiędzy przednimi siedzeniami. Trochę można również ponarzekać na cenę, chociaż przedstawiciele PSA zapewniali, że optymalna i najchętniej kupowana będzie wersja za około 47 tysięcy. Podobno zamówiono już 300 sztuk C3 w Polsce.

Niestety obły kształt nadwozia wpływa na jego prowadzenie. Na autostradzie dość wyraźnie czuć na kierownicy boczne podmuchy wiatru, a przy wysokich prędkościach w aucie robi się głośno.

 

citroen-c3-mniejszy-brat-cactusa-15

 

Na osłodę podam jednak, że bagażnik ma pojemność 300 litrów, a wysokość auta zapewnia sporo przestrzeni nad głowę. Samo wnętrze jest równie kolorowe i ciekawe co karoseria. Ciemne plastiki kontrastują się z kolorem użytym w nadwoziu oraz fakturą fortepianowej czerni. Ciekawe są też otwory nadmuchów, których prostokątny kształt jest niespotykany i bardzo oryginalny.

Dla kogo jest więc ten samochód? Dla wszystkich, którzy potrzebują auto do miasta, a czasem zdarzy im się wyjechać również poza nie. Atrakcyjne spalanie może zniwelować ewentualne koszty zakupu, a oryginalny design szybko się nie znudzi, co może przełożyć się na późniejszą odsprzedaż. Wróżę jednak większe zainteresowanie modelem wśród płci pięknej, ponieważ kolorowe nadwozie z napompowanymi drzwiami może wystraszyć tradycjonalnych mężczyzn.

Konrad Stopa
Fot. Citroen, autor.

 

Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 1 e1481298985988
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 1 e1481298985988
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 3
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 3
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 30
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 30
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 32
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 32
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 18
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 18
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 21
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 21
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 27
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 27
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 28
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 28
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 20
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 20
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 19
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 19
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 22
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 22
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 4
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 4
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 23
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 23
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 24
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 24
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 15
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 15
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 11
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 11
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 13
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 13
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 7
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 7
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 5
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 5
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 14
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 14
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 6
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 6
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 16
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 16
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 25
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 25
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 12
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 12
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 17
Citroen C3 mniejszy brat Cactusa 17
Tagi: c3citroencitroen c3nowy citroen c3prezentacja citroena c3
Poprzedni post

Test: Subaru Outback 2.0 Exclusive – w mieście się dusi

Następny post

Nowy Lexus LS już za miesiąc!

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Suzuki Sx4 22 3

Test: Suzuki SX4 S-cross – czas na nowe szaty

Autor Konrad Stopa
27/05/2022
0

Zniknęła nazwa SX4, a nadwozie zyskało całkiem nową szatę. Przed Państwem świeże Suzuki S-cross, które z systemem miękkiej hybrydy dobrze...

Range Rover Sport 1

Range Rover Sport — widzieliśmy go na żywo!

Autor Redakcja Motopodprad
26/05/2022
0

Ciemna kotara, zasłaniająca krwistoczerwonego Range Rovera, skrywa dokładnie to, czego można było się spodziewać po stylizacji nowych luksusowych SUV-ów spod...

Jaguar F type 22 46

Roadshow z Jaguarem F-Type – rodzynek z V8

Autor Konrad Stopa
25/05/2022
0

Omawiając preferencje potencjalnych klientów Jaguara trudno stwierdzić, że ich głównymi wymaganiami będą sportowe emocje. Z drugiej jednak strony marka ta...

Range Rover Velar 37

Test: Range Rover Velar – dostojność w każdym calu

Autor Konrad Stopa
23/05/2022
0

Kiedy Range Rover Velar wchodził na salony zrobił szum w motoryzacyjnym światku. To był przełom w brytyjskiej marce, która przeszła...

Następny post
lexus lf fc concept1 e1481370816573

Nowy Lexus LS już za miesiąc!

Komentarze 2

  1. _P says:
    5 lat ago

    Wysokość auta 175 cm?

    Odpowiedz
    • Adam Gieras says:
      5 lat ago

      Długość: 3,99 m
      Szerokość: 1,74 m
      Wysokość: 1,47 m
      Rozstaw osi: 2,54 m
      Pojemność bagażnika: 300 l

      Pozdrawiam

      Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.