• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Piękna i Bestia – w jednym!

Artur Ostaszewski Autor Artur Ostaszewski
04/07/2014
w Kryterium Artura, Nowe
18
DSC 6049

DSC 6049

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Na ten samochód czekałem, jak na żaden inny dotychczas. Odliczałem dni, godziny… Nigdy aż tak bardzo nie cieszyłem się z nadchodzącego testu! W dniu odbioru nerwowo spoglądałem na zegarek i wyczekiwałem momentu, w którym dostanę kluczyki do mojego Samochodu – Boga! Od dziecka Porsche 911 to był mój ulubiony model. Wersja Turbo, w generacji o oznaczeniu 993, pobudzała moją wyobraźnię bardziej niż popularna wówczas Cindy Crawford czy Pamela Anderson. To było piękno skończone. Bez wad! Niedościgniony wzór! Mimo to, Porsche przez kolejne generacje i kolejne lata dokładało do tych aut jeszcze, jeszcze i jeszcze mocy, trakcji, momentu – Ach! Wszystkiego! I tak dopieszczone, najnowsze 911 Turbo S stanęło wreszcie naprzeciw mnie. Poczułem kluczyki w dłoni. Zaczęło się…

Oglądam go z zewnątrz. Chłonę piękny, „żabi” kształt swoimi zafascynowanymi oczami. Stoi – czyściutka, piękna, wyglądająca jak marzenie nastolatka „Turbina”. Ten samochód pobudza dużo więcej niż tylko fascynację czysto motoryzacyjną. To auto pobudza również pewne zakamarki męskiej seksualności. Jest jak kobieta idealna – piękna, zgrabna i mająca w sobie coś nieposkromionego, coś fascynującego, intrygującego i budzącego niepewność za razem. Nie do opisania! Te felgi, te niedające się nie zauważyć ceramiczne tarcze hamulcowe, te zaciski w jaskrawożółtym kolorze! Te wloty powietrza, te progi, te wydechy! Arcydzieło! Jedyne co mi tu nie pasuje to białe lampy tylne. Po co?! Rozumiem, że Turbo S musi się wyróżniać, ale wyglądają nieco plastikowo w tak wykwintnym samochodzie. Zwykłe wyglądają o niebo lepiej.

Warto przeczytać

Test: Hyundai Kona Electric 39 kWh – bojowy test zimą

Test: Skoda Karoq 2.0 TDI 150 KM – ze starym dobrym dieslem

Test: Renault Megane E-Tech Electric EV60 — przyszło nowe

DSC_6102

Wsiadam. Fotele są doskonałe. Mimo, że wyraźnie o sportowym charakterze, to jednak wygodne. Jechałem w ponad czterystukilometrową trasę i nie odczułem jej na plecach wcale. Wnętrze wykończone jest oczywiście najlepszymi materiałami. Szara, skórzana tapicerka nie jest tak miękka i „puchata”, jak choćby w Maserati Quattroporte czy Mercedesach AMG, ale sprawia wrażenie bardzo solidnej i wytrzymałej. Siedząc bardzo nisko, widzę przed sobą kierownicę. Jej obręcz idealnie leży w dłoniach, a tuż za nią dostrzegam zegary. Centralnie umieszczony obrotomierz zdradza, że nie ma tu żartów. Ale to wrażenie potęguje widniejący na nim napis „Turbo S”. Ta wersja to aktualnie najwyższy możliwy model 911. Taki zestaw kosztuje ponad milion złotych! Za co tyle pieniędzy?! Za najwyższą jakość wszystkiego, co jesteście w stanie wymyślić, za prestiż emanujący z tego samochodu na wszystkie strony, no i przede wszystkim za osiągi! Samochód napędza niebotycznie mocny i elastyczny silnik typu boxer, o pojemności 3.8 litra, doładowany wielką turbosprężarką. Moc generowana i przenoszona na wszystkie cztery koła (choć większość na tył) to aż 560 KM. Moment obrotowy sięga niebios i wynosi aż 750 Nm. To wszystko pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w… O tym powiem później. Wróćmy do wrażeń estetycznych.

DSC_6133

Jakby jeszcze tego było mało, testowane Porsche to wersja cabrio. Jak przystało na samochód o prawdziwym charakterze, posiada on „miękki” dach. Osobiście wolałbym taką 911-stkę w wersji coupe, gdyż jej linia jest według mnie po prostu idealna, jednak cabrio również ma swoje uroki. Zwłaszcza w tunelach – można chłonąć jego dźwięk jeszcze bardziej! Jak potwierdzi Wam jednak każdy właściciel kabrioletu – nie ważne, czy to starej Mazdy MX-5, czy najnowszego 911 Turbo S – przyjemność jazdy bez dachu kończy się przy 120-140 km/h, czyli w przypadku opisywanego dziś samochodu… Po kilku sekundach : -)

Czas na wrażenia z jazdy. Najbardziej imponujące w tym samochodzie jest jego przyspieszenie. Rozpędzenie „Turbinki” do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,1 sek! To szybciej – skupcie się! – niż Lamborghini Huracan LP 610-4, niż Ferrari Enzo, niż wszystkie wersje Pagani Zonda, niż SLS AMG, to szybciej niż prawie wszystkie super-samochody, jakie przychodzą Wam do głowy! Co więcej, odbywa się to w bardzo cywilizowanych warunkach, w aucie z klimatyzacją, wentylowaniem foteli, nawigacją itp. To nie jest auto wyczynowe. To drogowy potwór, którego nie da się zatrzymać! Przyspieszanie 911 Turbo S uzależnia. Śmiem twierdzić, że bardziej niż jakikolwiek narkotyk. Dla pasjonata motoryzacji, jest to coś więcej niż zdobycie Mistrzostwa Świata w piłce nożnej dla piłkarza. To uczucie porównywalne do orgazmu. I to nie byle jakiego!

No ale nie samym przyspieszeniem się jeździ. Poza tym, jak już się rozpędzimy, to trzeba zahamować. A to jest kolejna rzecz, jakiej nie uświadczycie w żadnej M3-ce, czy innym S4. To inna liga. Kosmos. Ceramiczne tarcze i ogromne zaciski pozwalają temu potworowi wytracić prędkość ze 100 km/h do zera na dystansie zaledwie 31 metrów! Turbo S posiada oczywiście siedmiobiegową skrzynię sekwencyjną PDK. Ta skrzynia zbiera same pochlebne opinie. I słusznie. Jej praca jest bardzo dynamiczna, nie posiada ona w ogóle momentów zawahania, jest po prostu perfekcyjna.

DSC_6124

Przejdźmy do pracy zawieszenia. Samochód jest przyklejony do drogi. Czy jedziesz 50, 100, czy 250 km/h – masz wrażenie, że nie da się stracić przyczepności. Żaden inny samochód, który prowadziłem nie dawał aż takiego poczucia stabilności. Niesamowite uczucie! Oczywiście można sobie regulować nastawy zawieszenia – od bardziej komfortowego, po bardzo sztywne, ale nie ma to znaczenia. Na każdym jest nieziemsko. Regulować można również tryb pracy całego samochodu – od zwykłego, który dobrze sprawdza się na co dzień – zarówno w trasie, jak i w mieście – przez tryb Sport, który pozwala na nieco szybsze i żwawsze reakcje skrzyni biegów, trzyma wyższe obroty silnika, po tryb Sport Plus, który jest kwintesencją sportowej jazdy. Niesamowity ryk, mocne szarpnięcia skrzyni, sięganie kresów możliwości silnika – to jest to! Na jazdę codzienną oczywiście ten najbardziej ekstremalny tryb pracy samochodu się po prostu nie nadaje, ale raz włączony – nie daje o sobie zapomnieć. Nie pozwala puścić w niepamięć każdego ułamka sekundy przejechanego „na maxa” tym samochodem. To potwór! To nie „Piękna i Bestia”, to piękna bestia – bez „i”. I do tego uzależniająca…

Fenomen tego samochodu polega na tym, że daje ekstremalne osiągi, perfekcyjne prowadzenie się i niesamowite hamowanie – rzeczy zarezerwowane dla ekstremalnych aut wyczynowych – w samochodzie, którym w razie potrzeby pojedzie Wasza mama, czy nawet zachwycona swoim Citroenem C3 babcia. I wcale nie będzie narzekać! I to jest to, za co trzeba zapłacić ponad milion złotych. Powiecie „dużo!” – jasne, że dużo! Ale po kilku minutach w 911 Turbo S zrozumiecie, że każdy wydany grosz się zwraca. W rzeczach niepoliczalnych – w pięknie, w przeżyciach, w dumie!

[table id=40 /]

Tekst: Artur Ostaszewski

Zdjęcia: Jarosław Nogal / Servimedia\

 

DSC 6102
DSC 6102
DSC 6104
DSC 6104
DSC 6133
DSC 6133
DSC 6110
DSC 6110
DSC 6113
DSC 6113
DSC 6118
DSC 6118
DSC 6124
DSC 6124
DSC 6121
DSC 6121
DSC 6084
DSC 6084
DSC 6073
DSC 6073
DSC 6071
DSC 6071
DSC 6069
DSC 6069
DSC 6054
DSC 6054
DSC 6056
DSC 6056
DSC 6058
DSC 6058
DSC 6063
DSC 6063
DSC 6051
DSC 6051
DSC 6049
DSC 6049
DSC 6047
DSC 6047
DSC 6044
DSC 6044
Tagi: 911Artur Ostaszewskimocnajnowsze Porsche testpierwszy test PorschePorsche 911 turbo S cabrioPorsche cabriotest Porscheturboturbodoładowaniewrażenia z jazdyzdjęcia
Poprzedni post

Pierwszy salon Lamborghini już otwarty!

Następny post

Volkswagen Passat/Passat Variant już jest

Artur Ostaszewski

Artur Ostaszewski

Podobne artykuły

kona electric 01

Test: Hyundai Kona Electric 39 kWh – bojowy test zimą

Autor Redakcja Motopodprad
06/02/2023
0

Kona electric trafiła do mnie w okresie sporych opadów śniegu i mrozów. To dobra okazja by sprawdzić, czy w takich...

Skoda Karoq 2

Test: Skoda Karoq 2.0 TDI 150 KM – ze starym dobrym dieslem

Autor Konrad Stopa
03/02/2023
0

Przeglądając oferty współczesnych producentów coraz rzadziej można znaleźć opcje z dieslem pod maską. Na szczęście Skoda pozostawia taki wybór, więc...

Renault Megane E Tech Electric EV60 2022 01

Test: Renault Megane E-Tech Electric EV60 — przyszło nowe

Autor Marcin Koński
01/02/2023
0

Renault Megane numer 5 skończyło z sentymentami i rozpoczęło nowy rozdział w historii modelu. Po raz pierwszy, nie kupisz tu...

Volkswagen ID5 GTX 8

Test: Volkswagen ID.5 GTX – elektryczne GTI?

Autor Bartosz Kowalczyk
30/01/2023
1

To czy elektryki to przyszłość motoryzacji sprawa jest otwarta a w zasadzie nawet dyskusyjna, jednak nie ma co się obrażać...

Następny post
2015 Volkswagen Passat

Volkswagen Passat/Passat Variant już jest

Komentarze 18

  1. Guest says:
    9 lat ago

    Powiem szczerze, ale nie będzie to chyba wielkim zaskoczeniem, że bardzo Arturowi zazdrościłem tego testu. A patrząc na zdjęcia zazdroszczę mu jeszcze bardziej. Wsiadam w testowane aktualnie Renault Fluence i jadę w trasę :)

    Odpowiedz
  2. Konrad Stopa says:
    9 lat ago

    Chyba wszyscy w redakcji zazdrościli tego testu :P

    Odpowiedz
    • Jacek Krawczyk says:
      9 lat ago

      Ja tam nadal zazdroszczę. :)

      Odpowiedz
      • Adam Gieras says:
        9 lat ago

        ja też!!

        Odpowiedz
  3. Rybek says:
    9 lat ago

    Samochód marzeń! Niestety tylko pewnie już zawsze tylko marzeń bo mało kogo stać na taką fanaberię. ehhhh…

    Odpowiedz
  4. wrzosek22 says:
    9 lat ago

    Najlepsze auto ever! wiecej takich testow!!!!

    Odpowiedz
  5. Znawca11 says:
    9 lat ago

    Samochod na granicy perfekcji. Wole tylko wyglad ferrari ale jestem w stanie uwierzyc ze od strony technicznej nimcy sa dwa kroki przed wlochami. A biale lampy robia efekt ufo i bardzo dobrze.

    Odpowiedz
  6. abc123 says:
    9 lat ago

    niesamowity samoch stworzony boska reka!!

    Odpowiedz
  7. vette says:
    9 lat ago

    kwintwsencja sportu i elegancji. samochod legebda i niedoscigniony wzor. ale cena i tak zaporowa. 600-700 tysiecy to jeszcze rozumiem ale milion?!! troche przegiecie. corvette potrafi kosztowac 1/3 rego i tez jest fajnie

    Odpowiedz
  8. tommasi 3 says:
    9 lat ago

    dalbym sie pokroic za ten smaochod!! tekst fajny i fajnie, ze autor nie podszedl z zimna glowa tylko nie bal sie pokazac emocji! Przeciez kazdy z nas by sie zes*al ze szczescia!

    Odpowiedz
  9. bremachineforyou says:
    9 lat ago

    chyba najlepsza fura jaka mieliscie i oby tak dalej

    Odpowiedz
  10. brian xyz says:
    9 lat ago

    duzo bym dal za godzine na torze w takim cacku :)
    pdk to podobno najlepsza sekwencja na rynku, lepsza niz ferrari i inne dsg

    Odpowiedz
  11. zwierzak says:
    9 lat ago

    hamulce robią takie wrażenie że szok!

    Odpowiedz
  12. Polonez? says:
    9 lat ago

    porsche to moje bóstwo od dziecka, dzieki za test! czytało sie znakomicie i to co pisali poprzednicy- fajnie że są emocje bo też bym się nie mógł nacieszyc tym wózkiem. chociaż szkoda że nie robią wersji w manualu bo to już byłby szczyt

    Odpowiedz
  13. mateusz stromnik says:
    9 lat ago

    Nigdy nie jechalem turbo s ale miałem okazje polatać trochę zwykłym 911 z 2007 roku i już ta normalna wersja jest niesamowicie precyzyjna i uzależniająca. Nie dziwie się, że autor tak zachwyca się samochodem o 200 koni mocniejszym. Zazdroszcze! :)

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET