Wielu z Was nie wiedziało, że Peugeot ma w ofercie samochód typu pickup. Co więcej, model ten jest oferowany z pancerną, włoską jednostką typu Mutlijet.
Brzmi jak materiał na hit sprzedaży w trudnym segmencie aut typu pickup? Nic z tego. Ten samochód pomimo niepodważalnych zalet nie trafi do Polski czy też na bardziej rozwinięte rynki Europy jak Niemcy, Francja czy Hiszpania. Nie trafi tutaj też jego brak bliźniak spod znaku Fiata – Titano. Koncepcja Stellantis w tej kwestii jest jasna. Zarówno Peugeot jak i Fiat trafiają tam, gdzie rynek zbytu nie jest zdominowany przez Forda czy Toyotę. Fiat jest liderem w sprzedaży w Brazylii. Zatem gdzie odnajdziemy model Landtrek od Peugeota? Samochód jest dostępny m.in. za naszą wschodnią granicą.
Co można powiedzieć o Peugeocie Landtrek? Jest to model, który bazuje na chińskim samochodzie Kaicene F70, który został wizualnie przygotowany na bardziej wymagające rynki. To duży pickup liczący 5,4 metra długości. Przód pojazdu przypomina dobrze znany model 208, wnętrze z kolei ma kilka elementów wspólnych z 3008.
Najlepsze pozostawiam na deser. Pod maską może pracować pancerna jednostka z serii Multijet. Tego diesla opracowanego przez Fiata nie trzeba przedstawiać. Uchodzi za jeden z najlepszych silników wysokoprężnych w XXI wieku. W Peugoecie dostępny jest w wariancie o pojemności 1,9 litra i mocy 150 KM oraz mocniejszym o pojemności 2,2 litra i mocy 200 KM. Obie jednostki bardzo dobrze pasują do roboczego charakteru auta. Można też zamówić model Landtrek z benzyną o pojemności 2,4 litra i mocy 210 KM.
Peugeot Pickup nas raczej ominie
Chociaż Peugeot Landtrek nigdy nie trafi do Europy to wydaje się bardzo ciekawą propozycją.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Peugeot