Peugeot umie robić hybrydy – na dowód 400-konne 508

Duże zaskoczenie ze strony Peugeota – hybrydowe 508 naprawdę jest zrobione z rozmachem.

W Genewie będzie głośno o Peugeocie. Najnowszy koncept 508 to hybrydowy potwór z trzema silnikami. Podstawowym napędem jest benzynowy 1.6 turbo o mocy 200 KM. Do tego dwa motory elektryczne dokładające do tego kolejne 205 KM. Jeden z nich znajduje się na tylnej osi, więc auto ma specyficzny układ AWD. Tak zmodyfikowane 508 jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 4,3 s i pojechać 250 km/h.

Modyfikacje nie ograniczają się tylko do napędu. Designerzy popracowali nad nadwoziem zmieniając zderzaki na bardziej sportowe. Z tyłu pojawił się spory dyfuzor, a lusterka mają karbonowe obudowy. Całe auto siedzi niżej i ma delikatnie powiększony rozstaw kół. W środku także sporo karbonu oraz kubełkowe fotele z alcantary. Wirtualne zegary i centralny wyświetlacz multimedialny są identyczne jak w innych 508.

Choć to tylko koncept, Peugeot już zapowiedział produkcyjną wersję. Pojawi się pod koniec 2020 r. choć ze zmniejszoną mocą sumaryczną do około 350 KM. Napęd AWD i sportowy charakter pozostaną bez zmian.

concept 508 peugeot sport engineered 1 1024x576 Peugeot umie robić hybrydy   na dowód 400 konne 508

Bartłomiej Puchała
fot. Peugeot

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartek Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.