Site icon Moto Pod Prąd

Oto Peugeot Inception Concept

Peugeot Inception Concept

Peugeot Inception Concept

Tegoroczne targi CES obfitowały w kilka ciekawych projektów z branży motoryzacyjnej. Oprócz pokazania nowego Volkswagena ID.7 otrzymaliśmy także kilka konkretów o pierwszym samochodzie Sony oraz jej nowej marce Afeela. Jednak nie są to jedynie firmy, które przygotowały coś na wydarzeniu. Na targach został również pokazany Peugeot Inception Concept, który zapowiada przyszły design marki.

Peugeot Inception Concept korzysta z płyty podłogowej STLA Large firmy Stellantis i mierzy aż 5 metrów długości, jednak tylko 1,34 metrów wysokości. Na jego pokład trafił zestaw akumulatorów o mocy 100 kWh, który pozwala przejechać do 800 km na jednym ładowaniu. Co więcej, dzięki indukcyjnemu systemowi ładowania możemy uzyskać aż 150 km zasięgu po zaledwie 5 minutach od podłączenia. Oprócz tego koncept korzysta z dwóch silników elektrycznych dostarczających 680 KM mocy. W połączeniu z napędem na wszystkie koła pozwalają one rozpędzić pojazd od zera do „setki” w mniej niż trzy sekundy.

Peugeot Inception Concept jako przyszłość marki

Pojazd otrzymał nowej generacji i-Cockpit z nowym systemem sterowania Hypersquare, który zastępuje mechaniczne połączenia kierownicy systemem steer-by-wire. Centralnym elementem technologii jest prostokątna kierownica, która czerpie inspiracje z gier wideo. Różne elementy sterujące pojazdem, takie jak klimatyzacja czy radio, są dostępne po przesunięciu kciuka i utrzymaniu dłoni na kierownicy.

Peugeot Inception Concept

Ciekawym elementem koncepcji jest jego przednia szyba, która mierzy aż 7,25 metrów kwadratowych. Peugeot wykorzystuje szkło Narima, które poddawane jest obróbce tlenkiem metalu. Zostało ono pierwotnie zaprojektowane do pokrywania wizjerów hełmów astronautów NASA w celu zahartowania szkła. Nadaje ono szkle żółty odcień przy jednoczesnym zachowaniu jego właściwości termicznych.

Subskrybuj nas na Youtube!

Nie mogło także zabraknąć systemu STLA AutoDrive, który umożliwia autonomiczną jazdą na poziomie 4. Pozwala on również schować kierownicę oraz deskę rozdzielczą, dzięki czemu kierowca otrzyma więcej przestrzeni. Warto również dodać, że Peugeot zamierza przenieść większość innowacji z konceptu do samochodów produkcyjnych do 2025 roku. Peugeot chce zostać wiodącą marką elektryczną w Europie do 2030 roku. Aby tego dokonać zamierza wprowadzić na rynek pięć samochodów elektrycznych w ciągu najbliższych dwóch lat.

Peugeot Inception Concept

Damian Kaletka
fot. Peugeot

Exit mobile version