Francuska marka ogłosiła swoje plany na najbliższe lata w ramach projektu E-Lion. Zakłada on, że Peugeot wprowadzi do swojej oferty pięć nowych elektryków w przeciągu najbliższych dwóch lat.
Trzeba przyznać, że jest to dosyć ambitny plan, który pozwoli Peugeotowi do końca stać się marką całkowicie elektryczną. Jednak francuzi nie zamierzają zbyt szybko uśmiercać swoich silników benzynowych i to właśnie od nich rozpoczną pracę. Peugeot zamierza wprowadzić do swoich modeli nową 48-woltową technologię hybrydową. Będzie ona wspierała sprawdzony silnik PureTech o mocy 100 lub 136 KM. Będzie on współpracował wraz z 6-biegową zelektryfikowaną, dwusprzęgłową skrzynią biegów oraz 28-konnym motorem elektrycznym.
Co więcej, Peugeot zapewnił, że SUV segmentu C wyposażony w 48-woltowy system będzie mógł pracować w trybie elektrycznym przez 50 procent czasu. Niezależnie od tego, czy marka zdoła spełnić swoją obietnicę, nowy system trafi do tegorocznych modeli 208, 2008, 308, 3008, 5008 i 408.

Peugeot wprowadzi pięć nowych elektryków
Do nowych hybryd dołączy także pięć nowych elektryków, a mianowicie modele E-308, E-308 SW, E-408, E-3008 i E-5008. Dwa pierwsze zadebiutowały we wrześniu zeszłego roku, jednak dopiero w tym roku trafią do oferty francuskiego producenta. Na ich pokład trafi nowy silnik Peugeota oferujący 156 KM mocy.
Kolejny w kolejce ustawił się E-3008, który zadebiutuje w drugiej połowie bieżącego roku. Będzie on oferował nawet do 700 km zasięgu na jednym ładowaniu. Oprócz tego klienci będą mogli wybierać spośród trzech elektrycznych układów napędowych. Wśród nich znajdzie się konfiguracja korzystająca z dwóch silników elektrycznych. Francuska marka zapowiedziała także, że E-5008 zadebiutuje „wkrótce potem”. Oznacza to, że jedynie premiera nowego E-408 pozostaje tajemnicą.
Ambitny projekt E-Lion pozwoli Peugetowi zrealizować swoje odważne plany. Francuska marka zamierza w tym roku zelektryfikować każdy swój model, natomiast do 2025 roku każdy pojazd będzie dostępny z elektrycznym układem napędowym. Jednak to nie koniec ambicji francuzów. Głównym celem marki jest sprzedaż wyłącznie pojazdów elektrycznych w Europie do 2030 roku.

Damian Kaletka
fot. Peugeot