• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Peugeot e-208 GT – do ideału brakuje niewiele

Redakcja Motopodprad Autor Redakcja Motopodprad
29/09/2022
w Nowe
0
peugeot e208 005

peugeot e208 005

383
SHARES
3.5k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Peugeot podszedł do tworzenia swoich samochodów elektrycznych w bardzo zachowawczy sposób. Wszystkie elektryki posiadają dokładnie ten sam układ napędowy i bazują na swoich spalinowych odmianach. W wielu dotychczas testowanych przypadkach takie rozwiązanie nie sprawdza się idealnie, ale elektryczna 208 to chyba jeden z najlepszych miejskich samochodów napędzanych elektronami.

Zmieniły się tylko detale

Peugeot zasłynął na przestrzeni lat swoimi małymi samochodami miejskimi. Takie klasyki jak 205 czy 206 z powodzeniem wpisały się w krajobraz miejskiej dżungli. Od prawie trzech lat na rynku gości druga generacja modelu 208. Przez ten czas samochód ten w ogóle się nie postarzał. Jego design jest nadal świeży i atrakcyjny. Myślę, że z powodzeniem można nazwać 208 jako jedną z najładniejszych w segmencie. Jeśli mówimy o wersji elektrycznej to ta z zewnątrz nie wyróżnia się praktycznie niczym na tle swoich spalinowych odmian. Dostajemy elegancki emblemat na słupku C oraz pusty dyfuzor bez wydechów i w zasadzie to tyle.

Warto przeczytać

Cupra Formentor – czy 190 KM wystarczy?

Test: Volkswagen ID.Buzz – bus na prąd

Test: Nissan Townstar Combi EV — statystyczny statysta

Subskrybuj nas na Youtube!

ADVERTISEMENT

Wewnątrz sytuacja jest dokładnie taka sama. Kokpit wersji elektrycznej nie otrzymał żadnych dodatkowych wyróżników co w mojej ocenie nie stanowi większego problemu. Wnętrze 208 i tak jest już na tyle atrakcyjne wizualnie by nie trzeba było w nim dodatkowo oznajmiać o korzystaniu z niekonwencjonalnego źródła napędu. Oczywiście system multimedialny oraz zestaw cyfrowych wskaźników otrzymały dodatkowe opcje do kontrolowania pracy napędu ale poza tym to ta sama świetnie wykonana deska, którą znamy od kilku lat.

peugeot e208 28
peugeot e208 28

Jakość materiałów oraz ich montaż stoi na bardzo wysokim poziomie. Atrakcyjny wygląd nie nadszarpnął mocno funkcjonalności kabiny. Owszem, klimatyzację (jednostrefową) obsługujemy wyłącznie dotykiem z poziomu ekranu, ale wewnątrz znajdziemy sporo pojemnych schowków, ładowarkę indukcyjną, czy też wielofunkcyjną klapkę, która może stać się małą podstawką na telefon.

Niestety wnętrze nie należy do najobszerniejszych w klasie. O ile z przodu absolutnie nie można na nic narzekać tak z tyłu jest dosyć klaustrofobicznie. Tylne drzwi są wąskie, a kanapa została wyraźnie cofnięta za słupek C przez to zajmowanie miejsca potrafi być uciążliwe. Do tego na nogi oraz nad głową nie ma przesadnie dużo przestrzeni więc wyżsi pasażerowie mogą narzekać na lekki dyskomfort. Bagażnik w wersji elektrycznej ma pojemność 311 litrów, czyli dokładnie tyle samo ile w każdej innej odmianie.

peugeot e208 03
peugeot e208 03

Elektryczna 208 korzysta ze sprawdzonych rozwiązań

Pod maską elektrycznej 208 pracuje bardzo dobrze znana nam konstrukcja z praktycznie każdego innego elektryka tej marki. Mamy zatem tu silnik elektryczny, który generuje 136 KM oraz 260 Nm momentu obrotowego. Zestaw baterii umieszczonych w podłodze ma pojemność 50 kWh i wedle francuzów samochód powinien przejechać na jednym ładowaniu około 360 kilometrów.

Wedle moich pomiarów w mieście bez najmniejszego problemu będziemy w stanie przejechać deklarowane 360 kilometrów. Podczas testu zużycie prądu w takich warunkach oscylowało w granicy 13-14 kWh. W trasie przy 120 km/h Peugeot potrzebował już około 22 kWh więc zasięg spadał do około 220 kilometrów. Przy 140 km/h komputer pokładowy pokazywał życzycie na poziomie 28 kWh, a zasięg zaczął drastycznie spadać do okolic 180 kilometrów. Nie ma się co jednak oszukiwać, 208 jest autem typowo miejskim i podczas eksploatacji w aglomeracjach spisuje się ona rewelacyjnie. W temacie ładowania – elektryczny Peugeot jest w stanie przyjąć maksymalnie do 100 kW. Jest to jednak prędkość ładowania, która utrzymuje się chwilowo i przy określonych warunkach. Podczas testu 208 przyjmowała na szybkich stacjach około 50-60 kW.

peugeot e208 30
peugeot e208 30

Angażujący w prowadzeniu ale nie bez wad

Elektryczna 208 pozytywnie zaskakuje na drodze. Samochód daje naprawdę sporo frajdy z prowadzenia. Układ kierowniczy jest precyzyjny, zawieszenie sprężyste co w połączeniu z nisko położonym środkiem ciężkości oraz bardzo przyjemną pozycją za kierownicą sprawia, że Peugeotem po prostu chce się jeździć. Co ważne udało się skutecznie zamaskować wysoką masę własną samochodu, która oscyluje w okolicach 1500 kilogramów. Dynamika jak to w elektrykach jest bardzo dobra – teoretycznie do pierwszej setki 208 przyspiesza w czasie 8,1 sekundy, jednak w warunkach miejskich wartości te są bardziej niż wystarczające.

Szkoda, że nie pozbyto się typowych dla francuzów wad jak kiepskie wyciszenie konstrukcji „od spodu”. Ilość dźwięków dochodzących spod samochodu jest zatrważająca co w aucie elektrycznym jest niestety potęgowane przez brak jakichkolwiek innych odgłosów czy szmerów. Kuleje także widoczność – pomijam to jak słabo widać do tyłu albo przez ramię, tutaj możemy wspierać się kamerami cofania oraz czujnikami martwego pola. Najgorzej jest z przodu, gdzie najwięcej miejsca zabierają rozbudowane słupki A, które wielokrotnie i bardzo skutecznie zasłoniły mi chociażby pieszych na przejściu. Brakuje mi też nieco większych możliwości zarządzania napędem – tak naprawdę poza trybem B, który delikatnie zwiększa nam rekuperację oraz trybami jazdy nie mamy tutaj opcji na większe dopasowanie układu jednego pod swoje preferencje.

peugeot e208 15
peugeot e208 15

Cennik zaczyna się od 149 600 zł

Tyle trzeba wydać na podstawową wersję Active, która ma w sobie całkiem niezłe wyposażenie seryjne. Testowana przez nas wersja to topowa GT, która cennikowo jest wyceniona na 167 400 zł. Jak to bywa w przypadku samochodów testowych nie zabrakło jeszcze wyposażenia opcjonalnego, które wywindowało finalną cenę elektrycznej 208 do okolic 171 100 zł.

Peugeot e-208 jest zdecydowanie najlepszym samochodem elektrycznym w gamie tego producenta. Oferuje ona naprawdę bardzo rozsądny zasięg oraz świetnie właściwości jezdne. Oczywiście nie jest samochodem idealnym, ale naprawdę niewiele mu do niego brakuje.

Jakub Głąb

Zdjęcia Peugeot e-208:

peugeot e208 01
peugeot e208 01
peugeot e208 02
peugeot e208 02
peugeot e208 03
peugeot e208 03
peugeot e208 04
peugeot e208 04
peugeot e208 005 1
peugeot e208 005 1
peugeot e208 06
peugeot e208 06
peugeot e208 07
peugeot e208 07
peugeot e208 08
peugeot e208 08
peugeot e208 09
peugeot e208 09
peugeot e208 10
peugeot e208 10
peugeot e208 11
peugeot e208 11
peugeot e208 12
peugeot e208 12
peugeot e208 13
peugeot e208 13
peugeot e208 14
peugeot e208 14
peugeot e208 15
peugeot e208 15
peugeot e208 16
peugeot e208 16
peugeot e208 17
peugeot e208 17
peugeot e208 18
peugeot e208 18
peugeot e208 19
peugeot e208 19
peugeot e208 20
peugeot e208 20
peugeot e208 21
peugeot e208 21
peugeot e208 22
peugeot e208 22
peugeot e208 23
peugeot e208 23
peugeot e208 24
peugeot e208 24
peugeot e208 25
peugeot e208 25
peugeot e208 26
peugeot e208 26
peugeot e208 27
peugeot e208 27
peugeot e208 28
peugeot e208 28
peugeot e208 29
peugeot e208 29
peugeot e208 30
peugeot e208 30
peugeot e208 31
peugeot e208 31
peugeot e208 32
peugeot e208 32

Dane Techniczne Peugeot e-208:

Silnik: elektryczny

Moc maksymalna: 136 KM

Maksymalny moment obrotowy: 260 Nm

0 – 100 km/h: 8.1 s

Prędkość maksymalna: 150 km/h

Cena: 167 400 zł (podstawa), 171 100 zł (testowany)

Tagi: e-208elektryczny peugeotpeugeotpeugeot 208peugeot e-208
Poprzedni post

Kolejne autobusy z Polski

Następny post

Mechanik samochodowy w Krakowie – na co zwrócić uwagę przy jego wyborze?

Redakcja Motopodprad

Redakcja Motopodprad

Podobne artykuły

Cupra Formentor 190 KM 52

Cupra Formentor – czy 190 KM wystarczy?

Autor Konrad Stopa
10/12/2023
0

Cupra Formentor to kluczowy model submarki hiszpańskiego Seata. W agresywnym nadwoziu można dostać naprawdę różne silniki. Czy wersja z dwulitrowym...

Volkswagen ID Buzz 3

Test: Volkswagen ID.Buzz – bus na prąd

Autor Bartosz Kowalczyk
07/12/2023
1

Elektryczny bus to połączenie jeżące włosy na głowie. Mimo, że świat idzie na przód i nowoczesność trafia pod strzechy tak...

Nissan Townstar Combi EV 2023 16 fot. Marcin Koński

Test: Nissan Townstar Combi EV — statystyczny statysta

Autor Marcin Koński
06/12/2023
0

Testując elektrycznego kombivana z Japonii, nie trudno odnieść wrażenia, że auto powstało głównie po to, by obniżyć średnią emisję dwutlenku węgla...

eqa 15

Test: Mercedes EQA – elektryk z gwiazdą

Autor Konrad Grobel
04/12/2023
0

Elektryczny Mercedes EQA SUV to najmniejszy elektryk w ofercie niemieckiej marki. Maleńkość tego pojazdu nie zawsze jednak jest jego zaletą....

Następny post
mechanik

Mechanik samochodowy w Krakowie - na co zwrócić uwagę przy jego wyborze?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • opony zimowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version