Zapowiedzieli niedawno nowy model i dotrzymali słowa. Peugeot 408 to najnowszy wyrób Francuzów. Będzie to kolejny SUV o dynamicznym nadwoziu, który zachęci młodych. Sprawdźcie sami!
Nie będę ukrywał, że każdy nowy model w motoryzacji to chwila ekscytacji. Nawet jeśli to ma być kolejny SUV. Tutaj nazwałby go SAVem, czyli autem tego popularnego segmentu z dynamicznym nastawieniem. Patrząc na karoserię Peugeota 408 można tego sportowego pazura dojrzeć. Moim zdaniem auto jest jednak trochę nie proporcjonalne. Po prostu ma duże koła, spory prześwit, a linia dachu jest zaskakująco niska i jeszcze opada ku tyłowi jak na dynamicznego SUVa przystało. Rozstaw osi ma 2,8 m, a sama długość nawet 4,7 m.
Mamy więc wysoki i płaski przód z nowym grillem i logo. Oczywiście zachowały się charakterystyczne pazury w formie reflektorów. Z tyłu też okno zaczyna się dosyć wysoko i nie jest za duże, a płaski bagażnik ma czarną blendę i ciekawe światła – jeszcze fajniejsze niż w nowym 308, ale podobne.

Wnętrze mniej szokujące
W środku aut już nie zaskakuje tak bardzo, bo jest to kopia nowoczesnych środków nowych Peugeotów. Mało przycisków, ostre linie spore wyposażenie, to najlepsze co znajdziecie w tym trochę futurystycznym wnętrzu. Mała kierownica i zegary nad nią pozostały.
Kwestie transportowe też nie są najgorsze – mamy około 500 litrów pojemności bagażnika w zależności od wersji. W hybrydzie 454 litry.
Gama silników 408
Na początek w sprzedaży pojawią się dwie hybrydy plug-in. Słabsza wersja oferuje 180 KM z silnika 1,6 l i elektryka. Mocniejsza to łączna moc 225 KM. Jako, że to pluginy auto na prądzie przejedzie nawet 50 km.
Później do oferty trafią silniki takie jak:
- 1,2 130 KM – benzyna
- 1,5 136 KM – diesel
- inne jednostki

Auto już zadebiutowało oficjalnie, ale nie wiemy kiedy trafi do sprzedaży detalicznej i salonów Peugeota.
Konrad Stopa
fot. Peugeot
Komentarze 1