Peugeot 308 SW – najładniejsze kompaktowe kombi na rynku

Samochody marki Peugeot od kilku lat wyróżniają się designem. Francuzi nabrali aspiracji do stania się marką premium i chociaż możemy dyskutować czy im się udało, to pod kątem stylistyki zdecydowanie dołączyli do ścisłej czołówki.

Lubię wygląd nowych Peugeotów. Specyficzny projekt kokpitu z zegarami nad kierownicą i kły jako światła do jazdy dziennej od samego początku przypadły mi do gustu. Potem francuski producent pokazał 508, które uznałem za szczyt ich designerskich możliwości.

%name

308 w hatchbacku wygląda dobrze, ale…

dopiero pokazane dzisiaj kombi chwyciło mnie za serce. Przedłużenie samochodu nie zepsuło jego linii, a wręcz poprawiło proporcje. Zresztą nie ma się czemu dziwić – inżynierowie peugeota nie poprzestali na dodaniu bagażnika.

Samochód wydłużył się o 26,5 centymetra, z czego o 5,5 zwiększyła się przestrzeń między osiami. Reszta to już wydłużenie tylnego zwisu. Razem auto ma aż 4,63 metra długości.

%name

Zrobiło się pojemnie

Bagażnik w hatchbacku mógł pomieścić 412 litrów. W kombi to już 608, a po złożeniu tylnych siedzeń – 1634 litrów. Całkiem nieźle. Przez wydłużenie rozstawu osi, na miejsce nie powinni narzekać również pasażerowie tylnej kanapy.

%name

Wnętrze, silniki itd.

Tutaj nie będę się rozpisywał, tylko odeślę was do mojego tekstu o krótkim 308, ponieważ w wersji kombi znajdziemy ten sam kokpit i te same jednostki napędowe.

%name

Samochód pojawi się na ulicach na przełomie roku – ciekawe czy na żywo też będzie robił tak dobre wrażenie.

Wojciech Kaleta
Zdjęcia: Peugeot

Dyskusja

komentarzy

Wojciech Kaleta

Student dziennikarstwa i pasjonat motoryzacji. Pisanie na bloga to dla niego praktyka zawodowa i jednocześnie rozrywka po dniu na uczelni. Na Instagramie prowadzi profil @furykalety, gdzie wrzuca zdjęcia ciekawych samochodów.