Peugeot 308 SW GTI 2015 tuż przed premierą

Peugeot, wprowadzając futurystyczną we wnętrzu 308-kę II, postanowił utrzeć nosa motoryzacyjnym malkontentom, którym francuska marka kojarzy się tylko z przedstawicielami handlowymi. Niebawem pojawi się naprawdę bojowa wersja tego kompaktu – i to w nadwoziu kombi!

Peugeot 308 GTI 2015 zadebiutuje na najbliższym salonie w Genewie. Kluczem do sukcesu ma być mocny, 1,6-litrowy silnik o mocy aż 250KM. Auto otrzyma specjalny body-kit oraz 19-calowe felgi. Duża moc wymusi też zmiany w układzie hamulcowym, zawieszeniu i układzie kierowniczym. Trzeba przyznać, że zapoczątkowany tym modelem minimalizm prezentuje się atrakcyjnie, choć pewnie znajdą się przeciwnicy tej stylistyki. Nowym silnikiem Peugeot może jednak przełamać pewne tabu – kompaktowe kombi przestaną być teraz tylko zdroworozsądkowym wyborem. Nie pozostaje mi nic innego, jak czekać na jazdę próbną 308-ką GTI!

peugeot 308 sw gti 2015 01 Peugeot 308 SW GTI 2015 tuż przed premierą

 

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim garażu stoją obecnie Skoda Octavia III 1.4 TSI 150 KM Audi A3 1.8T 150 KM, a od niedawna spełnienie marzeń - Mercedes W124 E-24 (K-Jet, 220 KM). Nigdy nie kupię chyba nowszego auta niż mam ;)