• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Peugeot 308 Hybrid – wady i zalety

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
09/05/2022
w Nowe
1
Peugeot 308 Hybrid225 5

Peugeot 308 Hybrid225 5

138
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Peugeot 308 nowej generacji przebojowo wbija się na europejskie ulice. W Polsce pojawiając się na mieście robi pozytywny szum i ludzie się za nim oglądają. Jeśli szukasz więc fajnego auta segmentu C – mam dobrą propozycję. Jakie plusy i minusy tego wyboru?

W krótkim podsumowaniu postaram się przedstawić Wam moje osobiste obserwacje. W hybrydowej odmianie z możliwością ładowania akumulatorów może nie być za często spotykany, ale na pewno ma coś w sobie. Standardowy test nowej 308 znajdziecie tutaj, a parę wad i zalet poniżej. Zacznę od tych pozytywnych cech.

Warto przeczytać

Test: Ford Explorer – duch zza oceanu

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Peugeot 308 Hybrid225 18
Peugeot 308 Hybrid225 18

Zalety Peugeot 308 Hybrid:

1. Zadziorny design

Mimo, że w karoserii 308 widać połączenie z resztą gamy modelowej francuskiego producenta, jak choćby kły do jazdy dziennej, to ten Peugeot przyjemnie się wyróżnia. Jest zadziorny i agresywny, a w pakiecie GT Pack jeszcze bardziej podkreśla oryginalność tego modelu.

W niebieskim lakierze robi wspomniany szum, a przecież nie jest sportową wersją. Duży grill, świeże logotypy i pięknie zaprojektowane reflektory (zarówno z przodu, jak i z tyłu) sprawiają, że 308-ka będzie się podobać większości. I to na kilka lat, bo wątpię, żeby to nadwozie się szybko opatrzyło.

Peugeot 308 Hybrid225 34
Peugeot 308 Hybrid225 34
Peugeot 308 Hybrid225 6
Peugeot 308 Hybrid225 6
Peugeot 308 Hybrid225 36
Peugeot 308 Hybrid225 36

2. Wysokie wyposażenie

Z ciekawych bajerów na swoim pokładzie marki z Francji słyną od lat. Nie inaczej mogło stać się w najnowszym dziecku Peugeota. Kierowca oraz pasażer z przodu dzięki temu mogą skorzystać z podgrzewanych foteli wyposażonych w funkcję masażu. I to nie w formie prostego nacisku, a w kilku trybach pracy.

Kolejna sprawa to dobrze grające audio od uznanego producenta – Focal. Dzięki łączności Bluetooth można posłuchać swojej ulubionej muzyki na dobrym poziomie.

Peugeot 308 Hybrid225 25
Peugeot 308 Hybrid225 25

To jeszcze nie koniec, ponieważ auto posiada nawigację oraz łączność z Internetem. Do systemu infomedialnego z ładnymi grafikami możemy też podłączyć swój smartfon, który za pomocą CarPlay lub AndroidAuto na wyświetlaczu zdubluje ekran naszego telefonu.

Uważajcie jednak na wejścia USB-C, bo tych starszego typu w tym aucie nie znajdziecie.

Peugeot 308 Hybrid225 31
Peugeot 308 Hybrid225 31

3. Spora moc

225 KM łącznej mocy systemu spalinowego i elektrycznego brzmią naprawdę atrakcyjnie. Jeszcze parę lat temu była to wartość wystarczająca by samochód zaliczyć do wersji hot-hatch. W tym przypadku nie jest aż tak gorąco, ale omawiana 308 do pierwszej setki rozpędza się w niezłe 7,5 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 225 km/h.

Co ważne, te wartości czuć pod prawą stopą. Dzięki automatycznej skrzyni biegów mocniejsze dociśnięcie pedału przepustnicy pozwala na sprawne wyprzedzenie. W razie czego za kierownicą znajdziemy też łopatki, by odpowiednio zredukować bieg i dopomóc silnikowi.

Peugeot 308 Hybrid225 1
Peugeot 308 Hybrid225 1

Wady Peugeot 308 Hybrid:

1. Drogo

Ten argument zdecydowanie dotyczy wersji hybrydy plug-in, którą widzicie na zdjęciach. Po prostu z dodatkami ten sprzęt to prawie 200 tysięcy złotych. Zaglądając do cennika, podstawowe 90 tysięcy złotych za nowe 308 wygląda już dużo lepiej. Nie da się jednak ukryć, że nie jest to najtańszy kompakt na rynku.

Owszem, oferuje przyszłemu klientowi naprawdę sporo, ale nie mogłem pominąć kwestii finansowych.

Peugeot 308 Hybrid225 9
Peugeot 308 Hybrid225 9

2. Pozycja za kierownicą

Jeśli ktoś jeździł jakimś Peugeotem ze świeższych roczników na pewno zrozumie co mam na myśli. Francuska marka od lat upiera się przy swoim dość niecodziennym podejściu pozycji za kierownicą. Do małej kierownicy można się przyzwyczaić, ale jej niskie ustawienie naprawdę utrudnia wsiadanie i wysiadanie osobom o większym gabarytach. Nie mówiąc już o tym, że czasem ciężko znaleźć odpowiedni układ, by dobrze operować wieńcem kierownicy i widzieć zegary.

A raczej kolejny wyświetlacz ciekłokrystaliczny, który w tym przypadku ma jeszcze wygląd 3D. Naprawdę wygląda to bajerancko i futurystycznie, ale może trochę skołować. Na szczęście funkcja ta jest wyłączalna.

Peugeot 308 Hybrid225 22
Peugeot 308 Hybrid225 22

3. Mały bagażnik

Nowoczesne hybrydy mają kilka wyzwań związanych z bateriami. Te, które potrafią zgromadzić większą energię mają takich akumulatorów kilka i trzeba je gdzieś schować. W mniejszych autach zazwyczaj dzieje się to w bagażniku. To z kolei zmniejsza pojemność kufra.

W tym aucie właśnie tak się stało, ponieważ 360 litrów w samochodzie kompaktowym nie brzmi zachwycająco. Owszem zmieszczą się 3 walizki kabinowe, ale to raczej max. Z przewożeniem większych ładunków może być problem, więc można uznać to za swego rodzaju wadę.

Peugeot 308 Hybrid225 15
Peugeot 308 Hybrid225 15

Na pewno moja lista nie zawiera wszystkich cech tego auta, bo przecież na pewno za zaletę można uznać fakt, że to auto potrafi przejechać na prądzie spokojnie nawet 40-50 kilometrów. Z drugiej strony rozładowane baterie przez swoją wagę zwiększają znacznie spalanie, a ładowanie z domowego gniazdka trwa długie godziny. To jednak cechy, o których przeczytacie w innych naszych publikacjach na temat nowej 308. Do czego serdecznie zapraszam.

Konrad Stopa

Peugeot 308 Hybrid225 1
Peugeot 308 Hybrid225 1
Peugeot 308 Hybrid225 2
Peugeot 308 Hybrid225 2
Peugeot 308 Hybrid225 5 1
Peugeot 308 Hybrid225 5 1
Peugeot 308 Hybrid225 6
Peugeot 308 Hybrid225 6
Peugeot 308 Hybrid225 9
Peugeot 308 Hybrid225 9
Peugeot 308 Hybrid225 11
Peugeot 308 Hybrid225 11
Peugeot 308 Hybrid225 12
Peugeot 308 Hybrid225 12
Peugeot 308 Hybrid225 14
Peugeot 308 Hybrid225 14
Peugeot 308 Hybrid225 15
Peugeot 308 Hybrid225 15
Peugeot 308 Hybrid225 16
Peugeot 308 Hybrid225 16
Peugeot 308 Hybrid225 17
Peugeot 308 Hybrid225 17
Peugeot 308 Hybrid225 18
Peugeot 308 Hybrid225 18
Peugeot 308 Hybrid225 20
Peugeot 308 Hybrid225 20
Peugeot 308 Hybrid225 21
Peugeot 308 Hybrid225 21
Peugeot 308 Hybrid225 22
Peugeot 308 Hybrid225 22
Peugeot 308 Hybrid225 23
Peugeot 308 Hybrid225 23
Peugeot 308 Hybrid225 25
Peugeot 308 Hybrid225 25
Peugeot 308 Hybrid225 26
Peugeot 308 Hybrid225 26
Peugeot 308 Hybrid225 27
Peugeot 308 Hybrid225 27
Peugeot 308 Hybrid225 28
Peugeot 308 Hybrid225 28
Peugeot 308 Hybrid225 29
Peugeot 308 Hybrid225 29
Peugeot 308 Hybrid225 30
Peugeot 308 Hybrid225 30
Peugeot 308 Hybrid225 31
Peugeot 308 Hybrid225 31
Peugeot 308 Hybrid225 34
Peugeot 308 Hybrid225 34
Peugeot 308 Hybrid225 35
Peugeot 308 Hybrid225 35
Peugeot 308 Hybrid225 36
Peugeot 308 Hybrid225 36
Peugeot 308 Hybrid225 37
Peugeot 308 Hybrid225 37
Peugeot 308 Hybrid225 38
Peugeot 308 Hybrid225 38
Tagi: peugeotpeugeot 308peugeot 308 hybridwady i zalety
Poprzedni post

Bentley podsumowuje wyniki sprzedaży

Następny post

Honda zapowiada nowy model ZR-V

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Ford Explorer 36

Test: Ford Explorer – duch zza oceanu

Autor Konrad Stopa
27/01/2023
0

Marząc o amerykańskim śnie nie trzeba importować aut zza oceanu. Ford Explorer to typowy SUV z USA, którego możecie oficjalnie...

Opel Astra stara vs nowa 6

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Autor Paweł Kaczor
26/01/2023
0

”Bierz nową Astrę i zrób z nią coś fajnego” – taki rozkaz usłyszałem niedawno. Odkąd Opel uśmiercił serię OPC słowa...

Hyundai Bayon

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Autor Damian Kaletka
25/01/2023
0

Hyundai Bayon jest dobry, ale nie jest doskonały.

Lexus UX 250 H 2022 1

Test: Lexus UX 250 H – hybrydowy czas

Autor Konrad Stopa
20/01/2023
0

Lexus UX to najmniejszy SUV z rodziny tego japońskiego producenta. W wersji UX 250 h ten crossover po liftingu idealnie...

Następny post
honda z rv

Honda zapowiada nowy model ZR-V

Komentarze 1

  1. Pingback: Peugeot 408 - wizja sportowego SUVa | Moto Pod Prąd

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET