Do polskich salonów wjechały hybrydowe warianty popularnych SUV-ów francuskiej marki. Peugeot 3008 i 5008 otrzymały tę samą jednostkę napędową uzupełnioną o elektryczne wspomaganie. Ile przyjdzie nam za nie zapłacić?
Francuzi postanowili zniwelować zbędne koszty i oba modele otrzymały identyczny układ napędowy wspierany elektrycznie w ramach miękkiej hybrydy. Na pokład popularnych SUV-ów trafił 1,2-litrowy, trzycylindrowy silnik PureTech. Zapewnia on 136 KM mocy oraz 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Został on uzupełniony o akumulator trakcyjny 48 V oraz nową 6-stopniową, dwusprzęgłową, zelektryfikowaną skrzynię biegów.
Taki zestaw nie tylko pozwala zmniejszyć zużycie paliwa o 15 procent. Możemy także liczyć na dodatkowy moment oborowy podczas startu. Ostatnią zaletą nowego układu napędowego jest umożliwienie jazdy w trybie wyłącznie elektrycznym. Francuzi zaprojektowali nową jednostkę napędową tak, aby jak najlepiej współpracowała z systemem miękkiej hybrydy. Nic więc dziwnego, że stopniowo będzie ona trafiać do pozostałych modeli Peugeota. Wkrótce znajdzie się w ofercie modeli 208, 2008, 308, 308 SW i 408.
Hybrydowy Peugeot 3008 i 5008 z kilkoma dodatkami
Warto także wspomnieć o samym akumulatorze litowo-jonowym, którego pojemność użytkowa wynosi 432 Wh. Francuzi również dołożyli wszelkich starań, aby utrzymywał on niezmienny poziom wydajności przez cały okres jego eksploracji. Aby to potwierdzić Peugeot objął go 8-letnią gwarancją fabryczną lub do uzyskania przebiegu 160 000 km. Inżynierowie postanowili umieścić akumulator pod fotelem kierowcy, dzięki czemu nie zmniejsza on przestrzeni w kabinie czy w bagażniku. Dodatkowo takie rozwiązanie pozwala zminimalizować straty energii związane z długością przewodów.
Wraz z wprowadzeniem układu miękkiej hybrydy Peugeot musiał rozszerzyć cyfrowe zegary o dodatkowe opcje. W nowych wariantach dostarczają one kierowcy informacji o poziomie naładowania akumulatora, przepływu energii, czy też danych dotyczących jazdy w trybie wyłącznie elektrycznym. Ostatnią nowością jest system AVAS, który przy prędkości do 30 km/h generuje dodatkowy dźwięk służący do ostrzegania pieszych i rowerzystów o zbliżającym się pojeździe.
Nowy, hybrydowy Peugeot 3008 w podstawowym wariancie Active Pack został wyceniony na 165 400 złotych. Nieco więcej będziemy musieli zapłacić za wersję Allure Pack, a mianowicie 176 000 złotych, natomiast za topowy wariant GT zapłacimy 186 500 złotych. Z kolei za Peugeota 5008 zapłacimy od 177 700 złotych. Z kolei za droższe warianty będziemy musieli zapłacić odpowiednio 189 200 za Allure Pack oraz 199 650 za wersję GT.
Damian Kaletka
Fot. Peugeot