W obecnych czasach crossovery cieszą się ogromną popularnością, a ich ilość na rynku wciąż rośnie. Stąd też francuska marka postanowiła odświeżyć swój model, aby stał on się bardziej konkurencyjny. Co takiego zaoferuje nam poliftowy Peugeot 2008?
Francuski crossover otrzymał kilka zmian wizualnych, które przybliżyły go do nowej identyfikacji wizualnej marki. Odświeżony Peugeot 2008 otrzymał potrójne pionowe światła wbudowane w czarne błyszczące wstawki zderzaka, które przypominają pazury lwa. Co więcej, we flagowym wykończeniu GT otrzymamy również w pełni LED-owe reflektory. Tylne światła także doczekały się pewnych modyfikacji. Aby wzmocnić efekt „trzech pazurów” marka wykorzystała trzy nałożone na siebie podwójne poziome listwy LED. Całość została uzupełniona o LED-owe kierunkowskazy oraz światło cofania.
Marka dorzuciła również nowe 16- i 18-calowe felgi wzorowane na tych oferowanych dla modelu 408. Premierowy egzemplarz doczekał się wykończenia w kolorze Selenium Grey, natomiast GT ma dwukolorowy lakier z czarnym dachem w standardzie. Co więcej, niezależnie od koloru i wersji wyposażenia otrzymamy czarne nakładki na lusterka boczne.
Wnętrze modelu również doczekało się kilku nowości. Wszystkie wersje wyposażenia otrzymały w standardzie 10-calowy system inforozrywki. W modelu przedliftowym pierwsze dwie wersje wyposażenia korzystały z mniejszego, 7-calowego ekranu. Co więcej, wersje Allure lub GT otrzymały nowo zaprojektowany 10-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, który w wersji GT jest również wyposażony w efekt 3D. Jeżeli jednak zdecydujemy się na podstawowy model Active, to otrzymamy analogowe zegary. Dodatkowo egzemplarze wyposażone w manualną przekładnię otrzymały przeprojektowaną gałkę zmiany biegów.
Elektryczny Peugeot 2008 z większą mocą
Dodatkowych modyfikacji doczekał się jego elektryczny odpowiednik. Peugeot E-2008 otrzymał silnik elektryczny o mocy 156 KM, który możemy znaleźć w modelach E-208 i E-308. Oprócz 15-procentowego wzrostu mocy model otrzymał większy akumulator o pojemności 54 kWh. Pozwolił on zwiększyć maksymalny zasięg z 345 do 406 km według norm WLTP.
Klienci, którzy jednak wolą tankować benzynę mogą zakupić hybrydę o mocy 136 KM z sześciobiegową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną. Według marki, pozwala on zaoszczędzić do 15 procent paliwa i właściciele będą mogli jeździć w trybie czysto elektrycznym przez ponad 50 procent czasu w mieście. Nie jest to koniec oferty francuzów. Peugeot 2008 jest także dostępny z 1,2-litrowym benzyniakiem generującym 100 lub 130 KM mocy w zależności od wybranej przekładni. Alternatywą jest także 1,5-litrowy diesel o mocy 130 KM, który jest dostępny wyłącznie z automatem.
Odświeżony Peugeot 2008 i E-2008 trafi do sprzedaży już latem tego roku.
Damian Kaletka
Fot. Peugeot