• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Pasek klinowy piszczy? Sprawdź, co może być przyczyną.

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
01/10/2019
w Porady
0
zdjecieglowne1

zdjecieglowne1

152
SHARES
1.4k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Pasek klinowy jest bardzo ważną częścią otoczenia silnika. Odpowiada za napędzanie jednostek takich jak pompa wodna czy alternator. Zerwany element to najgorsze, co może się mu przytrafić, ponieważ niemal uniemożliwia dalszą jazda.

Z kolei jeśli piszczy, może to powodować zakłócenia typu słabe ładowanie akumulatora. Co w takiej sytuacji robić? Sklep EBMiA.pl oferujący paski klinowe pod adresem wymienia kilka najczęstszych przyczyn piszczącego paska klinowego.

Warto przeczytać

Praca jako mechanik samochodowy – kompetencje i obowiązki

Opony Kormoran i opony Michelin

Czym jest wał napędowy i dlaczego jest tak ważny?

Pasek klinowy i pasek wielorowkowy

Obecnie w mechanice spotykamy dwa rodzaje pasków alternatora: klinowe oraz wielorowkowe. Te pierwsze częściej występują w starszych samochodach, podczas gdy drugi typ to rozwiązanie bardziej popularne w nowszych modelach. Różnica pomiędzy nimi opiera się na tym, że pierwszy pracuje swoimi bocznymi krawędziami, a pasek wielorowkowy przylega całą powierzchnią. Jeśli powierzchnie boczne się zużyją, pasek trzeba wymienić. Najważniejsze jest odpowiednie napięcia paska. Mierzy się je w połowie odległości między kołami pasowymi. Prawidłowo napięty pasek ugnie się na oko 5-15 mm. Z kolei nowoczesny pasek wielorowkowy wyposażony jest przeważnie w automatyczne napinacze utrzymujące prawidłowy naciąg, lecz nie zapewni to mu niespieralności. Trzeba o tym pamiętać i regularnie kontrolować stan paska w swoim aucie.

Dlaczego pasek klinowy piszczy? Kilka przyczyn

Powodem, dlaczego pasek klinowy piszczy najczęściej jest zużycie lub nieprawidłowe napięcie. Często możemy wyeliminować ten problem poprawiając naciąg paska, jednak nie zawsze. Czasami możemy mieć do czynienia z jedną z następujących przyczyn:

  • –wilgoć – piszczenie paska częściej można usłyszeć podczas chłodnych pór roku oraz w czasie deszczowej aury. To dlatego, że wilgoć dostaje się do środka i zmniejsza siłę tarcia. Dzieje się tak przede wszystkich w starszych autach i na wyeksploatowanym osprzęcie silnika, lecz sporadycznie przydarza się także właścicielom nowszych aut.
  • –zbyt duże obciążenie urządzeń – piszczenie paska klinowe może zbyt spowodowane także zbyt dużym obciążeniem mechanizmów działających na prąd. Jeśli korzystamy jednocześnie z wielu odbiorników prądu (np. świateł, radia, wycieraczek) wzrasta obciążenie alternatora, co w skrajnych przypadkach może powodować pisk.
  • –piasek i żwirek – powodem pisku paska wielorowkowego może być z kolei piasek, który dostał się do rowków. Wówczas najlepiej będzie wymienić pasek, ponieważ żwirek prawdopodobnie doprowadził do jego mikrouszkodzeń.
  • –zużyte koła pasowe – typowym objawem zbyt mocnego wyślizgania koła pasowego pompy wspomagania kierownicy jest pisk pojawiający się podczas skręcania kół do oporu. Zużyte koło pasowe trzeba będzie prędzej niż później wymienić na nowe, inaczej pasek klinowy po prostu się zerwie. Samo spryskanie elementów preparatami mającymi wyeliminować pisk jest działaniem wyłącznie na krótką metę. Wytrzymałe koła pasowe dostępne są w EBMiA.pl

Kiedy trzeba wymienić koło pasowe?

Koło pasowe, pasek wielorowkowy lub klinowy wymieniamy za każdym razem, kiedy element ów się zerwie lub jest mocno zużyty. Objawem takiego zużycia może być właśnie fakt, że pasek klinowy piszczy. Koszt nowego elementu nie jest wysoki, a jego wymiana nie tylko wyeliminuje nieprzyjemny dźwięk, lecz także zapewni prawidłowe jego działanie.

Ogromny wybór pasków klinowych, kół pasowych i innych części mechanicznych znajdą Państwo w sklepie techniczno-narzędziowym EBMiA.pl

Źródło: EBMiA.pl / art. sponsorowane

Tagi: awariamechanikporady
Poprzedni post

Jak rozpoznać usterkę w samochodzie?

Następny post

Największa Alpina X7 w historii już w 2020 roku

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

mechanik

Praca jako mechanik samochodowy – kompetencje i obowiązki

Autor Redakcja Motopodprad
22/03/2023
0

Praca mechanika samochodowego jest nie tylko ważna i potrzebna, ale także wymaga specjalistycznej wiedzy, umiejętności i doświadczenia. Mechanicy samochodowi są...

opony

Opony Kormoran i opony Michelin

Autor Redakcja Motopodprad
21/03/2023
0

Opony są jednymi z najważniejszych elementów wyposażenia auta ze względu na to, że to one stykają się z powierzchnią. Z...

Wal napedowy

Czym jest wał napędowy i dlaczego jest tak ważny?

Autor Redakcja Motopodprad
20/03/2023
0

Samochód to nieodłączna część życia większości osób. Mimo to, wciąż spory procent kierowców nie zna zasady działania tego środka transportu....

Mycie auta

Zadbaj o samochód na wiosnę

Autor Redakcja Motopodprad
17/03/2023
0

Pielęgnacja samochodu to bardzo istotna kwestia, dlatego każdy miłośnik motoryzacji powinien zaopatrzyć się w kosmetyki do samochodu. Dzięki nim można...

Następny post
Spy alpina x7

Największa Alpina X7 w historii już w 2020 roku

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET